Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دریادار حبیب الله سیاری در آیین افتتاحیه سی امین دوره مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) که صبح امروز یک شنبه در دانشگاه جنگ برگزار شد، مسئولیت ارتش را دفاع از تمامیت ارضی و اقتدار کشور دانست و اظهارداشت: ما برای اینکه بتوانیم ماموریت ارتش را به خوبی انجام دهیم باید بتوانیم توانمندی‌هایی در خودمان بوجود آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در ارتش به این توانمندی توان رزم می‌گوییم و با بالا نگه داشتن این توانمندی بازدارندگی را به نمایش می گذاریم. امروز هیچ دشمنی به خود اجازه نمی دهد که تعرضی به مقدسات ما داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش موثرترین مولفه را توان رزمی نیروی انسانی دانست و گفت: اگر شما نیروی انسانی کارآمد داشته باشید می توانید به تجهیزات دست بیابید و این مهم برای ما بعد از انقلاب اسلامی به خوبی مشاهده شده است.

دریادار سیاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نیروی انسانی کارآمد گفت: فرماندهی معظم کل قوا همواره بر تربیت نیروی انسانی کارآمد تاکید دارند و می فرمایند که اگر نیروی انسانی کارآمد داشته باشید این نیرو تجهیزات نیز تولید می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: نیروی انسانی باید مومن، متخصص، متعهد منضبط، ولایت مدار و با بصیرت باشد تا بتواند دشمن را به خوبی شناسایی کند. کارکنان نیروهای مسلح حتما این ویژگی ها را داشته اند و با خلاقیت و نوآوری توانسته اند اقتدار و پیشرفتی که همگان مشاهده می کنند را به دست آورند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به رونمایی از سامانه پدافندی "باور ۳۷۳" گفت: هیچ کس باور نمی کرد که فرزندان انقلاب اسلامی بتوانند به این فناوری دست بیابد، این در حالی است که چند ماه پیش جنگنده بومی و پیشرفته "کوثر" به پرواز در آمد و در حوزه دریا هم شاهد تولید و به کارگیری زیر دریایی و ناوهای پیشرفته هستیم.

وی افزود: در حوزه رزم زمینی نیز به تجهیزات بسیار پیشرفته ای دست یافته ایم که همه این تجهیزات و فناوری ها نتیجه بکار گیری نیروی انسانی کار آمد با علم و دانش و البته اعتقاد است.

وی با بیان اینکه صحنه های جنگ های آینده بسیار تغییر کرده است، گفت: صحنه های جنگ های آینده، از آن ارتشی است که نیروی انسانی کارآمد دارد و برتری تجهیرات تعیین کننده نتیجه صحنه نبرد نیست، آنچه تا امروز موجب موفقیت های انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و بعد از آن شد همین نیروی انسانی کار آمد بوده است.

رییس ستاد ارتش با اشاره به رخدادهای منطقه در طی چند سال گذشته، گفت: اتفاقات پیرامون ما نشان می دهد که با روند گذشته نمی توان مسیر را ادامه داد، تهدیدات متعددی پیش روی ما وجود دارد و به دلیل همین تنوع تهدیدات و تغییرات متنوع سناریو های متعددی را برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده کرده ایم.

کد خبر 452735 برچسب‌ها دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع ارتش جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم

معاون اجرایی ارتش گفت: امروز بسیاری از جوانان کشورمان به تأسی از فرماندهان شهید خود آمادگی کامل برای مقابله با همه تهدیدات را دارند و در صورت بروز تهدید با قاطعیت به تهدیدات پاسخ خواهند داد.

امیر محمد محمودی معاون اجرایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس شهدای عزیز درس شجاعت، مردانگی، تحمل در مقابل شرایط سخت، ظلم ستیزی و مبارزه با ظالمین را به ما آموختند و امثال شهید قرنی‌ها در دفاع مقدس کم نبودند.

معاون اجرایی ارتش گفت: شهید قرنی در دوران شاه از تمام زیبایی‌ها و تعلقات مادی گذشت و یک تنه در مقابل فساد دستگاه طاغوت ایستادگی کرد، به دنبال این ایستدگی بود که از ارتش اخراج و زندانی شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ایشان را به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش برگزیدند و ایشان در همان مدت زمان اندک فرماندهی کل ارتش با قاطعیت در مقابل تجزیه‌طلبی‌های غرب کشور ایستاد.

امیر محمودی بیان کرد: در استمرار مبارزات شهدایی همچون شهید قرنی امروز شاهدیم که غزه در مقابل همه دنیا ایستادگی می‌کند و در شرایط محاصره دست از آرمان‌های خود برنمی‌دارد.

این فرمانده ارشد نظامی همچنین بیان داشت: یک ارتش موفق و حافظ امنیت کشور باید از نیرو‌های مومن و متدین بهره ببرد که الحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران به تأسی از حضرت امام خمینی چنین کادرسازی برای خود رقم زده است.

معاون اجرایی ارتش تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا سال‌های گذشته فرمودند که در بسیاری از کشور‌های دنیا مقامات عالی رتبه و فرماندهان نظامی از بدنه ارتش و نیرو‌های نظامی اطلاعی ندارند. اما در ارتش جمهوری اسلامی ایران فرماندهان عالی رتبه در نوک پیکان حوادث قرار دارند.

امیر محمودی بیان کرد: حضور تعیین کننده یک فرمانده در صحنه نبرد مابقی نیرو‌های نظامی را برای تحرک و اقدام موثر آماده می‌کند، شهیدان بابایی، قرنی، سلیمانی، صیاد شیرازی و باقری چنین فرماندهانی بودند.

وی در پایان تصریح کرد: الحمدالله بسیاری از جوانان کشورمان به تأسی از فرماندهان شهید خود آمادگی کامل برای مقابله با همه تهدیدات را دارند و در صورت بروز تهدید با قاطعیت به تهدیدات پاسخ خواهند داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • امیر سیاری: بدون حضور دانشگاهیان و جهادیان نمی‌توانستیم «موشک تاو» بسازیم
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است