Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:50:45 GMT

تعلیق ضوابط جدید صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۳۹۰

تعلیق ضوابط جدید صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک، وزارت صنعت ، معدن و تجارت با توجه به انتقال اعتراضات بخش خصوصی به ویژه صادرکنندگان نسبت به ضوابط جدید صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی در رابطه با اینکه ؛ محصولات کشاورزی و غذایی، میوه و تره بار صرفا در گمرکات استانی با رعایت ضوابط و شاخص های بسته بندی و تایید قرنطینه و جهاد باید اظهار و ارزیابی گردد و صادرات محصولات غذایی صرفا توسط واحدهای تولیدی و یا نماینده رسمی ایشان و با کارت بازرگانی صاحبان واقعی کالا و یا نماینده رسمی ایشان مجاز است را لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخشنامه اواخر اردیبهشت ماه از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت صادر شده بود و با گذشت سه ماه با پیگیری های مسئولان گمرک لغو شده است. 

کد خبر 4701885

منبع: مهر

کلیدواژه: محصولات کشاورزی صادرات محصولات کشاورزی توسعه صادرات قیمت دلار تولید نفت بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی جنگ تجاری فرهاد دژپسند قیمت یورو مرکز آمار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان