Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@15:38:36 GMT

توافق گروه ۷ برای مذاکره با ایران

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۴۷۹

توافق گروه ۷ برای مذاکره با ایران

کاهش شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، رزمایش مشترک دریایی آمریکا و آسه آن، مرحله جدید حملات پهپادی انصارالله، جنجال در هنگ کنگ و آزمایش جدید موشکی در کره شمالی، از جمله مهم ترین تحولات سیاسی منطقه و جهان در امروز بوده است.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان، همچنین مرور تحولات خاص سیاسی منطقه طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

سعی جنگنده های اسراییل برای بمباران دمشق

در حالی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سعی داشتند مناطقی را در دمشق بمباران کنند، پدافند هوایی سوریه از انهدام موشک‌های شلیک شده این جنگنده‌ها قبل از اصابت به هدف خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی فرودگاه نظامی «المزه» در دمشق را مورد حمله قرار دادند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی اهدافی را در جنوب دمشق بمباران کردند.

در پی این حملات، صدای انفجارهایی در آسمان دمشق شنیده شده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه حملات هوایی ساعاتی پیش به جنوب دمشق را تایید کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور موشک‌های شلیک شده جنگنده‌های اسرائیلی را قبل از اصابت به هدف منهدم کرده است.

در پی حملات امشب جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب دمشق، شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی سامانه‌های دفاعی را در شمال فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش به حملات جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب دمشق اظهار کرد: با تلاش فراوان حمله علیه اسرائیل را خنثی کردیم.

تغییرات در برگزیت؛ صرفه جویی مالی برای بریتانیا

روزنامه میل آن ساندی نوشت، نخست وزیر انگلیس قصد دارد به رهبران اتحادیه اروپا بگوید که نمی‌خواهد ۳۰ میلیارد پوند (۳۷ میلیارد دلار) از هزینه خروج با توافق از این اتحادیه را پرداخت کند، مگر آنکه آنها تغییراتی در بریگزیت حاصل کنند.

روزنامه میل روز یکشنبه در گزارش خود آورده است، اگر انگلیس بدون توافق تجاری از اتحادیه اروپا خارج شود، وکلا به این نتیجه رسیده‌اند که دولت لندن باید به جای ۳۹ میلیارد پوند هزینه خروج، تنها ۹ میلیارد پوند بپردازد، به این دلیل که نباید بابت دوره گذار هزینه‌ای پرداخت کند.

دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هنوز به این مساله پاسخی نداده است.

هشدار اردوغان به شهرداران ترکیه

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد، تمام شهردارانی که از "امکانات شهرداری سوءاستفاده" کنند با همان تبعاتی روبرو می‌شوند که سه شهردار مظنون به ارتباط و کمک به گروه تروریستی پ‌ک‌ک با آن مواجه شدند.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در مراسمی تاکید کرد، آنکارا اجازه نخواهد داد "حتی یک سنت" از پول دولت به سازمان‌های تروریستی برسد. اردوغان افزود، ترکیه به نظارت بر این مساله و اقدام در صورت نیاز، ادامه خواهد داد.

شهرداران سه شهر دیاربکر، ماردین و وان در روزهای گذشته از کار معلق شدند. آن‌ها با اتهام‌های مرتبط با تروریسم مواجه هستند. این شهردارها از حزب اپوزیسیون دموکراتیک خلق هستند که دولت ترکیه آن را به ارتباط با گروه‌ پ‌ک‌ک متهم می‌کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین در مراسم دیگری تاکید کرد، پیروزی در یک انتخابات، بدون در نظر گرفتن اینکه متعلق به چه حزبی باشد، حقی بابت ارتکاب جرم نمی‌دهد.  

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش افزود، ترکیه اکنون می‌تواند هواپیماهای بدون سرنشین تولید کند که دسترسی به پناهگاه‌های تروریست‌ها را ممکن می‌سازد. به گفته او، ترکیه در عملیات‌های پنجه ۱، ۲ و ۳ تروریست‌ها را تعقیب کرده و آن‌ها به شمال عراق فرار کردند.

ترکیه در ۲۷ مه عملیات پنجه را علیه پ‌ک‌ک در منطقه خاکورک در شمال عراق آغاز کرد. تاکنون این عملیات به خنثی‌سازی ده‌ها تروریست منجر شده است.

اردوغان همچنین با اشاره به حضور ترکیه در شرق مدیترانه گفت، کشتی‌های اکتشافی و حفاری کشورش به کارشان در این منطقه ادامه می‌دهند. رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: وقتی ما نفت یا گاز طبیعی در شرق مدیترانه پیدا کنیم، تمام آن‌هایی که امروز با ما مخالفت می‌کنند، پشت درب ما صف می‌کشند.

مسدود سازی حریم هوایی بلندی های جولان

پس از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه، این رژیم حریم هوایی بر فراز بلندی‌های جولان اشغالی را بست.

بر اساس گزارشی از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بعد از حملات رژیم صهیونیستی به سوریه در صبح امروز (یکشنبه)، این رژیم حریم هوایی بر فراز ارتفاعات جولان اشغالی را تا ۳۱ اوت جاری بسته اعلام کرد.

این نخستین بار نیست که تل‌آویو چنین اقداماتی را اتخاذ می‌کند؛ چراکه در پی تنش‌های امنیتی چه در شمال در مرزهای لبنان سوریه و چه در جنوب پس از تنش با نوار غزه حریم هوایی‌ را بسته است.

جنگنده‌های اسرائیلی ساعاتی پیش اهدافی را در سوریه با موشک هدف قرار دادند و دمشق اعلام کرد که از طریق پدافند هوایی‌ خود با این حملات مقابله کرده است.

رییس جمهور عراق: کشورمان میدان جنگ کشور های مختلف نیست

رئیس جمهور عراق تأکید کرد که این کشور هرگز به مکانی برای تجاوز به کشورهای منطقه و همجوار تبدیل نخواهد شد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری اسپوتنیک، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در دیدار با نوری مالکی، رئیس ائتلاف قانون، هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح و سلیم الجبوری، رئیس سابق پارلمان عراق درباره اوضاع امنیتی و تحرکات داعش بحث و گفت‌وگو کرد.

برهم صالح در این دیدار بر مخالفت با سیاست تسویه‌حساب شخصی تأکید کرد و گفت: ما هرگز نمی‌خواهیم کشورمان به میدانی برای تجاوز به کشورهای همجوار و منطقه تبدیل شود.

وی تأکید کرد: باید به مواضع دولت عراق که کاملا با اصل جنگ مخالف است و نمی‌خواهد به میدان درگیری تبدیل شود احترام گذاشته شود. تحکیم وحدت ملی، تقویت دموکراسی و بازسازی و ارائه خدمات به شهروندان از اولویت‌های کنونی دولت عراق است.

گفت‌وگو میان واشنگتن و نخست وزیر جدید سودان

نخست وزیر سودان اعلام کرد، کشورش وارد گفت‌وگو با واشنگتن شده است تا سودان را از لیست تروریسم خارج کند.

بر اساس گزارشی از روسیا الیوم، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود پس از ادای سوگند گفت، کشورش به کمک‌های خارجی به ارزش هشت میلیارد دلار طی دو سال آتی نیاز دارد تا هزینه واردات را تامین و مجددا به ارز داخلی متکی شود.

وی افزود، سودان طی سه ماه آتی به یک تا دو میلیارد دلار سپرده ارز خارجی نیاز دارد تا کاهش ارزش واحد پول داخلی را متوقف کند.

نخست وزیر دولت انتقالی سودان ادامه داد: مذاکرات با آمریکا را برای خارج کردن سودان از لیست تروریسم و مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول را به منظور بررسی موضوع بدهی‌ها آغاز کردیم.

وی در این گفت‌وگو وقوع هرگونه مشکل در برنامه دولت سودان را بعید دانست و گفت، خارطوم نمی‌پذیرد که شروطی به آن دیکته شود و سیاست خارجی این کشور نیز مبتنی بر منافع مشترک است.

حمدوک گفت: صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی باید به مردم سودان از طریق در نظر گرفتن اولویت‌های آنها کمک کنند. ما بدون توجه به موضع صندوق بین المللی پول، نهادهای دولتی حیاتی را خصوصی‌سازی نمی‌کنیم.

آزمایش جدید موشکی در کره شمالی

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز (یک‌شنبه) گزارش داد، رهبر این کشور ناظر آزمایش یک موشک‌انداز «بسیار بزرگ» بوده است.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری رویترز، ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد، کره‌شمالی در آزمایش موشکی اخیرش ظاهرا دو موشک بالستیک کوتاه‌برد را به سمت سواحل شرقی خود شلیک کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر این کشور اعلام کرده است که پیونگ‌یانگ باید توسعه تسلیحات جدید راهبردی و تاکتیکی را به منظور مقابله با فشارها و تهدیدهای تهاجمی نیروهای دشمن افزایش دهد.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه رسمی کره‌شمالی موشک‌هایی را نشان می‌دهد که این کشور به تازگی آزمایش کرده است.

کارشناسان می‌گویند، آنچه آزمایش شده ظاهراً چهارمین سامانه موشکی جدید کره‌شمالی است که از فوریه به این سو از آن رونمایی می‌شود.

رهبر کره‌شمالی دانشمندان جوان سازنده موشک‌های آزمایش شده را «گنجینه‌ای ارزشمند و ثروت کشور» قلمداد کرده است.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد، این کشور هرگز امنیت راهبردی را در ازای برداشته شدن تحریم‌ها معامله نخواهد کرد.

جنجال در هنگ کنگ

پلیس هنگ‌کنگ امروز (یکشنبه) اعلام کرد، ۲۹ تن پس از درگیری‌های شبانه که با شلیک گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان ضد دولتی همراه شد،‌ بازداشت شدند. این قطب مالی آسیا برای اعتراضات بیشتر در همین روز آماده می‌شود.

بر اساس گزارشی  از خبرگزاری رویترز،‌ فعالان روز شنبه در محله کوآن تونگ در شرق منطقه کولون کوکتل مولوتف و آجر به سمت چراغ‌های روشنایی هوشمند که به گفته آن‌ها ابزار جاسوسی دولت است، پرتاب کردند. پلیس هم با گاز اشک‌آور پاسخ معترضان را داد. متروی هنگ‌کنگ هم به علت اعتراضات در برخی ایستگاه‌ها خدمات ارائه نمی‌داد.

روز شنبه اولین بار در ۱۰ روز گذشته بود که پلیس برای سرکوب معترضان به شلیک گاز اشک‌آور متوسل شد. این اعتراضات که با تدوین لایحه استرداد که اکنون تعلیق شده است آغاز شد، به درخواست‌هایی برای دموکراسی گسترده‌تر رسید و سه ماه است که هنگ‌کنگ را به لرزه درآورده است و این دولت‌شهر را وارد بزرگترین بحران سیاسی از زمان حاکمیت چین در ۱۹۹۷ کرده است.

درخواست‌های گسترده‌تر برای دموکراسی، چالشی مستقیم برای رهبران حزب کمونیست در پکن است؛ کسانی که مایل هستند تا اعتراضات را در آستانه هفتادمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین در اول اکتبر سرکوب کنند.

پلیس هنگ‌کنگ امروز در بیانیه‌ای با محکوم کردن "اقدام معترضان در نقض نظم عمومی" تاکید کرد ۱۹ مرد و ۱۰ زن بازداشت شدند. بیش از ۷۰۰ تن از زمان آغاز اعتراضات در ژوئن بازداشت شدند. از جمله بازداشت‌شدگان می‌توان به ونتوس لائو، سازمان‌دهنده اعتراضات روز شنبه اشاره کرد.

اعتراضات دیگری امروز در منطقه تسوئن وان برنامه‌ریزی شده است و معترضان همچنین اعتصاب سراسری و همچنین بایکوت کلاس‌های دانشگاهی در هفته‌های آتی را هم مدنظر دارند.

مرحله جدید حملات پهپادی انصارالله

سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله از حمله پهپادی این جنبش به فرودگاه بین‌المللی أبها و پایگاه ملک خالد در عربستان خبر داد.

به اساس گزارشی از شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد که این جنبش صبح امروز (یکشنبه) چند حمله پهپادی به فرودگاه بین المللی أبها در عربستان انجام داد که موجب لغو پروازهای این فرودگاه شد.

وی افزود، در این حمله برج دیده‌بانی فرودگاه أبها هدف قرار گرفت.

یحیی سریع همچنین گفت که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز حملات خود به پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط  واقع در جنوب عربستان را از سر گرفت. در این حمله نیز برج دیده‌بانی پایگاه مذکور هدف قرار داده شد.

این مقام یمنی در ادامه تصریح کرد که این حملات با استفاده از پهپادهای قاصف کی ۲ صورت گرفته و موفقیت آمیز بوده و به اهداف برخورد کرده است.

مقامات عربستان واکنشی به این مسئله نداشته‌اند.

رزمایش مشترک دریایی آمریکا و آسه آن

بخش های گسترده‌ای از ارتش های آمریکا و ۱۰ کشور عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به « آسه آن» اولین رزمایش مشترک دریایی خود را روز دوم سپتامبر (۱۲ شهریور) در آبهای جنوب شرق آسیا برگزار می کنند.

شبکه های خبری آسیایی روز یکشنبه گزارش دادند: نیروهای نظامی مالزی، اندونزی، فیلیپین، سنگاپور، میانمار، برونئی، ویتنام، کامبوج، لائوس و تایلند به همراه نظامیان آمریکایی قرار است این رزمایش را با هدف مقابله با نفوذ چین و اقدامات اشتباهات پکن در منطقه جنوب شرق آسیا برگزار کنند.

پایگاه خبری فیلیپینی راپلر دراین زمینه گزارش داد: آمریکا به طور سنتی یکی از قدرت های دریایی در این منطقه از جهان است، اما در دو سال اخیر به دلیل بروز جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن رقابت های نظامی در منطقه افزایش یافته است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ابتدای ماه جاری به چند کشور جنوب شرق آسیا سفر کرد تا با کشورهای منطقه در مورد سیاست های جدید آسیا- پاسفیک با مقام های ارشد این کشورها گفت وگو داشته باشد.

اختلافات ارضی میان چین و برخی کشورهای منطقه بر دامنه گسترش فعالیت ها و رقابت های نظامی در آب های منطقه افزوده است.

کاهش شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰

شبکه خبری سی ان ان با استناد به نتایج نظرسنجی های جدید نوشت: تنزل محبوبیت «دونالد ترامپ»، شانس پیروزی مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ را کاهش داده است.

این رسانه آمریکایی روز گذشته (شنبه) در گزارشی افزود: نتایج نظرسنجی مشترک سی ان ان و شرکت تحقیقاتی «اس  اس آر اس» نشان می دهد که میزان محبوبیت ترامپ اکنون ۴۰ درصد است و او نزد ۵۴ درصد از آمریکایی ها محبوبیتی ندارد.

به نوشته سی ان ان، نرخ محبوبیت ترامپ در مقایسه با ژوئن (خرداد) گذشته افت بیشتری داشته است. در نظرسنجی ماه  ژوئن میزان محبوبیت ترامپ ۴۳ درصد بود.

در نظرسنجی ماه ژوئن ۵۲ درصد آمریکایی ها گفتند که ترامپ را رئیس جمهوری محبوب نمی دانند.

در یک ماه ونیم گذشته مسائل مختلفی در حوزه گفتمان ملی آمریکا از جمله اظهارات جنجالی ترامپ درباره چهار نماینده زن رنگین پوست کنگره، رفتار نژادپرستانه  او علیه «الیجا کامینگز» نماینده آفریقایی تبار کنگره از ایالت ایرلند و به تازگی اظهارات او درباره تیراندازی ها در شهر ال پاسوی تگزاس و اوهایو و نگرانی ها درخصوص افزایش احتمال رکود اقتصادی آمریکا رخ داده است.

به نظر می رسد همه این موارد به کاهش محبوبیت ترامپ کمک کرده و ظاهرا محبوبیت او در سرازیری قرار گرفته که به نوشته سی ان ان، خبر نگران کننده ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا برای ترامپ محسوب می شود.

نرخ محبوبیت رئیسان جمهوری آمریکا بسیار با انتخاب مجدد آنها در ارتباط است.

توافق گروه ۷ برای مذاکره با ایران

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به توافق رهبران گروه ۷ با هدف رفع تنش ها و باز کردن باب مذاکرات جدید با تهران گفت که رهبران گروه هفت در مورد آنچه می خواستند به طور مشترک به ایران اعلام کنند ؛ به توافق رسیدند.

«امانوئل مکرون» روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "ال.سی.ای" افزود: رهبران گروه ۷  با هدف رفع تنش ها و باز کردن باب مذاکرات جدید با تهران مشترکا" توافق کردند.

مکرون گفت که "همه می خواهند از بروز درگیری در مورد ایران اجتناب کنند، دونالد ترامپ در این مورد کاملا شفاف بود."

 دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امروز در کنفرانس خبری مشترک با " ابه شینزو " نخست وزیر ژاپن از نزدیکی (تماس) کشورهای فرانسه و ژاپن با ایران حمایت کرد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا بیانیه مشترک گروه ۷ در مورد تماس مکرون با ایران به نیابت از این گروه را تائید می کنید؟ گفت: نه. بحثی در این مورد نکرده ام.

وی با حمایت از تماس فرانسه و ژاپن با ایران گفت: اگر می خواهند، مذاکره کنند می توانند گفت و گو کنند.

پیش از این رسانه های ژاپنی گزارش داده بودند که آبه شینزو نخست وزیر این کشور در جریان نشست گروه هفت در فرانسه بر عزم توکیو برای ادامه تلاش های دیپلماتیک درباره ایران تاکید کرده است.

کد خبر 387141

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گروه 77 فرانسه امانوئل مکرون ترامپ دونالد ترامپ هنگ کنگ انگلیس برگزیت بوریس جانسون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران

روزنامه کیهان تاکید کرده که نیازی به مذاکره ایران و آمریکا نیست.

بخش‌هایی از این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

اکنون تحولات به گونه‌ای رقم خورده است که ایران و محور مقاومت، در مقابل آمریکا و متحدانش، دست برتر را دارند. در این شرایط آمریکا به شدت نیازمند روکردن یک برگ برنده برای خود است و «مذاکره با ایران» دقیقا همان چیزی است که برای واشنگتن حکم «امتیاز ویژه و طلایی» را دارد.

یک سؤال؛ آیا مذاکره با آمریکا، برای ایران نیز حکم «امتیاز» و «برگ برنده» را دارد؟ پاسخ قطعا منفی است. تجربه ثابت کرده است که آمریکا در مذاکره، به دنبال نتیجه‌ای است که از طریق «جنگ» یا «تحریم» به دنبال آن بوده و، چون نتوانسته از آن طرق، به نتیجه مطلوب خود دست یابد، راه سوم که همان مذاکره است را انتخاب کرده است.

نشان به آن نشان که در دولت قبل، به واسطه مذاکرات هسته‌ای و امضای برجام، همزمان هم در قلب رآکتور هسته‌ای بتن ریخته شد و هم تحریم‌ها دو برابر شد.

افراطیون مدعی اصلاحات در حالی پالس مذاکره مستقیم با آمریکا را ارسال می‌کنند که حتی متحدان آمریکا نیز به خسارت بار بودن نزدیکی با آمریکا اعتراف کرده‌اند. به عنوان نمونه چندی پیش «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: «اروپا باید در برابر فشار برای تبدیل شدن به «دنباله‌رو‌های آمریکا» مقاومت کند... اروپا باید وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد... اروپا باید وابستگی خود به «فراسرزمینی بودن دلار آمریکا» را نیز کاهش دهد.»

حال سؤال اینجاست که چرا افراطیون مدعی اصلاحات، اصرار دارند که نقش «بلندگو‌های دشمن در ایران» را ایفا کنند و برای بهره‌مندی آمریکا از امتیازات بیشتر، از یکدیگر سبقت می‌گیرند؟!

ما در قریب به سه سال اخیر شاهد هستیم که «دیپلماسی پویا و فعال منطقه‌ای و جهانی» جای «دیپلماسی انفعالی» را گرفته و این تغییر ریل گذاری، دستاورد‌های بزرگی را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • جزئیات مذاکره یحیی گل‌محمدی و تراکتور | شروط یحیی برای تبریزی‌ها چیست؟
  • جزئیات مذاکره گل محمدی و تراکتور/ یحیی چطور پای میز مذاکره نشست؟!