Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:45:27 GMT

بیش از ۸۰ نقطه کردستان به شبکه فیبر نوری متصل شدند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۷۰۴

بیش از ۸۰ نقطه کردستان به شبکه فیبر نوری متصل شدند

آزاد حکمت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون عملیات و اقدامات فنی برای کابل کشی این سرویس در بیش از ۱۰۰ نقطه استان اجرا شده اما کار واگذاری در ۸۰ نقطه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مسکن مهر دگایران سنندج، تازه آباد سقز، قای برده و بنی رزان بانه، مجتمع استاندارد سنندج، مجتمع استخر شین، شهرک بهداشت و موسک ۳ مریوان از جمله نقاطی هستند که از سرویس فیبر نوری بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: روستای آساوله سنندج، شهرک گلستان و بوستان بانه، فاز ۳ مسکن مهر سنندج نیز جزو ۲۰ نقطه باقی مانده استان هستند که تجهیزات و امکانات FTTH در آن نصب شده و به زودی راه اندازی می‌شود.

حکمت تعداد مشتریان سرویس FTTH در استان را یک هزار و ۳۷۳ مورد اعلام کرد و گفت: ظرفیت سازی برای ۴۱ هزار و ۶۰۰ مشترک دیگر در استان انجام شده است و آمادگی برای واگذاری این سرویس به متقاضیان جدید وجود دارد.

وی افزود: تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرا شده و برای حذف و کاهش نقاط محروم روستایی به لحاظ بهره گیری از خدمات مخابراتی برنامه های چشمگیری در روستاها داریم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تاکید کرد: در حال حاضر ۱۶۱ هزار و ۶۹۶ پورت ADSL(اینترنت پرسرعت)  منصوبه نیز در استان وجود دارد که تعداد ۹۲ هزار و ۲۰۰ پورت آن واگذار شده است.

حکمت با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در ۳۱ نقطه روستایی استان خدمات و زیرساخت های مخابراتی توسعه و افزایش یافته است، گفت: این اقدام جز برنامه های اولویت دار مخابرات منطقه بوده که به منظور بهبود وضعیت سیستم‌های نگهداری و ارتقا کیفیت محصولات قابل ارائه به مشتریان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با اجرای عملیات و پروژه های فنی و توسعه زیر ساخت های لازم، شرایط بهره‌گیری و استفاده ۱۹ هزار مشترک در ۴۸۰ روستا از اینترنت پرسرعت مخابرات فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه واگذاری خط‌های تلفن ثابت جدید در استان بر بستر فیبر نوری خواهد بود، اضافه کرد: SIPPHONE  از دیگر سرویس های قابل ارائه مخابرات به مشتریان است، ضمن اینکه این سرویس یک اکانت یا خط تلفن روی بستر اینترنت است که مخابرات منطقه به مشتریانی که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند آن را ارائه می‌دهد.

ظرفیت و سرعت نامحدود،  عدم اشغالی خط تلفن مخابرات، عدم نیاز به شماره گیری شماره اتصال به شبکه، اقتصادی بودن سرویس مورد نظر، مصرف پهنای باند اندک اینترنتی، برقراری تماس با کیفیت عالی و بدون نویز خطوط تلفن مخابرات و امکان تمدید آنلاین از جمله مزایای این سرویس است.

حکمت با بیان اینکه سرویس ذکر شده مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۳۰ مشترک در استان از مزایا و خدمات آن بهره می‌گیرند.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و یک هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که ۴۸۸ هزار و  ۷۷۹ خط آن با ضریب نفوذ  ۲۹، ۸ درصد مشغول بکار است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اینترنت رایگان شرکت مخابرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا زارع، در جمع خبرنگاران با اشاره به نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه فیبر نوری در استان یزد گفت: تا پایان شهریور ماه امسال بالغ بر ۲۲ هزار خانوار تحت پوشش شبکه فیبرنوری خانگی (FTTH) قرار خواهند گرفت.


وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مخابرات در خصوص طرح توسعه فیبر نوری (نجما) در استان، تا پایان شهریورماه، ۲۲ هزار و ۳۴۴ خانوار در شهر‌های ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مهریز، میبد، شاهدیه و یزد تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت.


وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح تا پایان شش ماهه‌ی نخست سال جاری، هشت هزار و ۶۲۰ مشترک اینترنت پرسرعت نیز بر بستر فیبرنوری با پهنای باند بالای ۵۰ Mb/s به این طرح متصل شوند.


مدیر مخابرات یزد گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۵۲ مشترک تلفن ثابت بر بستر فیبرنوری و تعداد چهار هزار و ۳۶۱ مشترک اینترنت پرسرعت (تانوما) در سطح استان دایر شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند