Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن در تشریح جلسه  امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا مهمان جلسه کمیسیون بودند و گزارشی از میزان درآمد‌ها و هزینه‌های حوزه مربوطه خود را ارائه کردند.

اخبار سیاسی_ او افزود: نمایندگان هم سؤالات خود را با آنان مطرح کردند و اینکه چرا سازمان تأمین اجتماعی نسبت به فروش شرکت‌های زیانده خود اقدام نمی‌کند تا هزینه‌های این سازمان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات بازنشستگان تأمین اجتماعی هم از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد و اینکه باید چاره‌اندیشی شود تا سبدی برای این قشر در نظر گرفته شود تا وضعیت آنان را بهبود بخشد،حوزه درمان هم از موضوعات مورد بحث در جلسه امروز با مدیران عامل شستا و تأمین اجتماعی بود که پیرامون گسترش چتر درمانی گفت وگو‌هایی انجام شد.

او ادامه داد:  برخی صنایع معدنی در حوزه کار این دو سازمان است که باید برای فعال سازی این‌ها اقدام ویژه‌ای صورت گیرد و در نهایت در حوزه مسائل اقتصادی کار‌هایی در این سازمان‌ها انجام شود که بر حوزه درمان سایه بیندازد و معیشت مستمری بگیران و کسانی که تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی هستند را تقویت کند.

حسینی کیا  گفت:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد که بخش بسیاری از درآمد‌های ما به سمت پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان می‌رود و در بخش درمان هزینه سنگینی بر دوش سازمان قرار داده و هزینه آن نسبت به درآمد‌ها چندین برابر است که به چندین هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بازنشستگان تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مالیات باید عادلانه باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با سبحانیان رییس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به ضرورت دریافت مالیات جهت پیشبرد امور کشور گفت: دریافت مالیات باید عادلانه و همراه با رضایت مؤدیان باشد، که این باعث جلب اعتماد آنان می گردد.

وی با اشاره به تعطیلی بعضی از کارگاه های تولیدی و کارخانجات بدلیل مالیات بسیار سنگین افزود: مالیات سنگین سبب تعطیلی کارگاه های تولیدی کشور و سوق دادن سرمایه ها به سمت بازارهای غیرتولیدی برای فرار از مالیات و بیکار شدن کارگران می شود.

این مرجع تقلید، قابل اطمینان بودن مأمورین مالیاتی را مهم دانسته و گفت: متأسفانه برخی از مأموران مالیاتی با مؤدیان در محاسبه مالیات تبانی می کنند، که باید با آن برخورد شود.

آیت الله مکارم شیرازی مسوولیت سازمان مالیاتی را سخت و مهم دانسته و فزود: از سویی برخی به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار می کنند و از سویی سازمان مجبور به تأمین هزینه های جاری کشور با مالیات است، لذا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مالیات عادلانه ستانده شود.

وی اقتصاد جامعه سالم را بر پایه مالیات عادلانه دانسته و بیان کرد: باید مصارف مالیات تبیین شود تا مردم نسبت به پرداخت آن توجیه شود.

این مرجع تقلید، دریافت مالیات را مختص به زمان حال ندانسته و ادامه داد: مالیات در اسلام، همان زکات است و در زمان ائمه علیهم السلام غیر از وجوهات شرعیه، مالیات هم اخذ می شد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه هزینه های دفاعی و نظامی کشور نیز از طریق مالیات تأمین می شود گفت: در گذشته خود مجاهدان هزینه های مرکب و خوراک خودشان را تأمین می کردند، در حالی که امروزه اشخاص به تنهایی توانایی تهیه ادوات نظامی را ندارند، از این رو این هزینه ها بر عهده نظام اسلامی بوده که از طریق مالیات تأمین می شود.

در ابتدای این دیدار ربیس سازمان مالیاتی کشور، گزارشی از اقدامات سازمان متبوع خود، ارائه کرد.

کد خبر 6082206

دیگر خبرها

  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • تامین ۲.۲ میلیارد دلار ارز تا پایان ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه