Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@09:03:37 GMT

(تصاویر) انقلاب سودان روی دیوار!

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۷۳۹

(تصاویر) انقلاب سودان روی دیوار!

جوانان هنرمند سودانی با کشیدن نقاشی های دیواری اتفاقات و اعتراض های مردمی در این کشور را به تصویر کشیدند.

به گزارش فرارو، عمر البشیر رئیس جمهور سودان فروردین ماه امسال در پی اعتراض های مردمی و ناآرامی‌هایی که به کشته و زخمی شدن شماری از معترضان انجامید، از قدرت برکنار شد.

اعتراضات مردمی سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) به علت افزایش قیمت نان آغاز شد اما به تدریج شکل سیاسی به خود گرفت و دولت عمر البشیر در ۲۲ فروردین ماه با دخالت ارتش این کشور سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این کودتا، ارتش سودان با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست عبدالفتاح البرهان قدرت را در دست گرفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سودان انقلاب عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا در تراز انقلاب اسلامی، پاسخگو و مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک در دیدار نوروزی با فرمانده و دیگر مسئولان انتظامی استان باگرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص ۹۲ شهید فراجا در سال ۱۴۰۲ گفت: تقارن سال جدید و ماه مبارک رمضان به عنوان یک رویداد فرخنده و نیک برای سال جدید و همگی جلوه‌های تجلی حق توحید و معرفت الهی است.

او با اشاره به شاخصه‌های فراجا و تفاوت آن با پلیس زمان طاغوت افزود: با شروع انقلاب اسلامی تحولی بنیادین و عظیم در مردم سالاری به وجود آمد و کارگزاران نظام همراه با مردم و نظام اسلامی در اعتلای ایران اسلامی تلاش کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به بعضی از شاخص‌هایی که مسئولان باید به آنها توجه و تأکید داشته باشند گفت: کارگزاران نظام باید در وهله اول معراف اهل بیت(ع)، ادبیات و نحوه رفتاری آنان را سرلوحه کار خود قرار دهند و در کسب حداقل‌ها سعی خود را به کار گیرند.

امام جمعه اراک توجه به تعلیم دهی کارکنان و آگاه سازی مردم نسبت به مسئولیت‌های خطیر و حساس فراجا را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: آگاه کردن آحاد جامعه نسبت به زحمات و مسئولیت‌های مهم فراجا همراه سازی و مشارکت هر چه بیشتر مردم را در ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی را به دنبال دارد.

دیگر خبرها

  • در غزه و سودان چه خبر است؟/ آنقدر گرسنه می مانی تا ذره ذره آب شوی
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • فیلم‌ های سینمایی نوروز ۱۴۰۳ + جدول فیلم‌ های امروز، چهارشنبه ۸ فروردین
  • مردمی کردن اقتصاد باید با جدیت دنبال شود
  • فراخوان مردمی رسانه رهبر انقلاب
  • همه مردم در جهش تولید پای کار بیایند
  • عمر البشیر کجاست؟
  • فراجا در تراز انقلاب اسلامی، پاسخگو و مردمی