Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:41:34 GMT

حمله بالستیکی انصارالله یمن به نجران عربستان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۹۰۲

حمله بالستیکی انصارالله یمن به نجران عربستان

به گزارش شبکه خبری المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص این حمله گفت: موشک بالستیک نکال متعلق به انصارالله پس از عملیات شناسایی، با دقت بسیار بالا مواضع ارتش سعودی در منطقه «سدیس» واقع در استان نجران را هدف قرار داد.

این عملیات منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نظامی سعودی شد.

این دومین باراست که انصارالله یمن از موشک «نکال» برای حمله به مواضع ارتش عربستان استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر در دوشنبه گذشته یمنی ها برای اولین بار با استفاده از این موشک بالستیک، پادگان «ماس» در استان «مارب» عربستان را هدف قرار دادند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که نیروهای انصارالله امروز (یکشنبه) فرودگاه بین المللی أبها و پایگاه هوایی ملک خالد عربستان را هدف قرار دادند.

این عملیات که با پهپادهای «قاصف ۲» انجام شد، فرودگاه أبها را چند ساعتی به تعطیل کشاند.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد

به گزارش همشهری آنلاین، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، از تداوم جنایات هفت ماهه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انتقاد کرد؛ جنایاتی که آخرین مورد آن، کشتار وحشیانه مردم در بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس بوده است.

انصارالله با بیان اینکه کشتارهای جمعی مردم غزه، نشانگر کینه‌توزی و جنایتکاری بی‌سابقه صهیونیست‌هاست، تأکید کرد: اگر حمایتهای آمریکا و غرب و سکوت خفت‌بار کشورهای عربی و ناتوانی سازمان ملل نبود، جنایات صهیونیستها علیه ملت فلسطین هم صورت نمی‌گرفت.

این جنبش یمنی با تأکید بر ادامۀ حمایت‌های ملت این کشور از مردم فلسطین، از نیروهای مسلح یمن خواست که عملیات‌های دریایی خود را علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریاهای سرخ و عرب و اقیانونس هند افزایش دهند.

کد خبر 846486 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه یمن

دیگر خبرها

  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • قدرت عملیاتی ایران، صهیونیست‌ها را از پاسخ جدی پشیمان کرد
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • نخستین موضع گیری رهبر انقلاب درباره حمله به اسرائیل
  • مراکز سری اسرائیل که با موشک های نقطه زن ایران منهدم شدند
  • اطلاع خبر حمله به اسرائیل ۷۲ ساعت پیش از اجرا
  • افشای ناگفته هایی از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل /این تسلیحات استفاده شد +تصاویر
  • (ویدیو) جزییات دقیق از عملیات «وعده صادق»؛ سپاه پاسداران از چه تسلیحاتی استفاده کرد؟