Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@09:13:46 GMT

درد دلی که زمینه‌ساز مزاحمت شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۹۱۰

درد دلی که زمینه‌ساز مزاحمت شد

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ حسین صادقی درتشریح این پرونده به خبرنگار ما گفت: در پی مراجعه فردی از شهروندان به پلیس فتا مرکز استان و با ارائه مرجوعه قضائی بیان داشت؛ مدتی است فردی ناشناس از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با ارسال تصاویر غیراخلاقی و با استفاده از الفاظ توهین‌آمیز برای وی ایجاد مزاحمت نموده است وحتی با تهدید و درخواست‌های غیرمنطقی باعث آزار و اذیت وی گردیده است، که در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی پرونده و با بررسی‌ پروفایل متهم و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی با ارسال تصاویر غیراخلاقی مبادرت به ایجاد مزاحمت و اقدام به تهدید شاکی پرونده نموده است.
این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی متهم که راننده شرکت حمل و نقل اینترنتی بوده است خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت پرونده، پس از انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان خبره این پلیس و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و مستندات جمع‌آوری گردیده، متهم شناسایی و طبق دستور مقام محترم قضایی در این پلیس حضور یافت.
سرهنگ صادقی بیان داشت: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شده بود که پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود عنوان کرد: در حال حاضر در شرکت حمل و نقل اینترنتی همکاری داشته و با شاکی در یکی از سفرهای درون شهری آشنا شده و پس از گفتگو با ایشان متوجه اختلاف شاکی با همسرش در زندگی شخصی شده است و با ترفند ارائه راهنمایی و مشاوره با ایشان مبادرت به برقراری ارتباط با نامبرده در فضای مجازی نموده است.
سرهنگ صادقی با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی باید از اولویت اصلی کاربران در فضای مجازی باشد، تأکید نمود: کاربران اینترنتی در صورتی می‌توانند در یک فضای امن و آرام در فضای مجازی فعالیت داشته باشند که بتوانند در اولین گام با رعایت موارد ایمنی و امنیتی، مانع از دست‌اندازی افراد غریبه به حریم خصوصی خود در فضای مجازی شوند.
وی ادامه داد: بسیاری از بزه‌دیدگان جرایم سایبری و کسانی که حریم خصوصی آنان در فضای مجازی نقض می‌شود، استعدادی قابل توجه برای قربانی شدن بروز می‌دهند و در نتیجه به راحتی طعمه بزهکاران سایبری قرار می‌گیرند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: کاربران بایستی نسبت به صیانت از حریم خصوصی خود همت نمایند، بسیاری افراد بدون رعایت مسائل امنیتی، خصوصی‌ترین اطلاعات خود را در اختیار افراد ناشناس قرار می‌دهند و به نوعی دست بزهکار سایبری را در تعرض به حریم خصوصی باز می‌گذارند که می‌طلبد با افزایش دانش سایبری و روش استفاده صحیح از فضای مجازی مانع نقض حریم خصوصی خود توسط مجرمان سایبری گردند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان در پایان بیان داشت: اگر به هر علتی برای فردی در فضای مجازی چنین اتفاقی افتاد و مورد تهدید قرار گرفت بلافاصله جهت مشاوره تخصصی و پیگیری‌های قضایی به پلیس فتا مراجعه نماید. گفتنی است، پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران اینترنتی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir آگاهی و دانش خود را جهت استفاده صحیح از فضای مجازی و فرصت‌های آن، ارتقاء دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فتا آزار و اذیت شبکه اجتماعی حمل و نقل فضای مجازی حریم خصوصی استان سمنان شبکه اجتماعی پلیس پلیس فتا درد دل کردن تصاویر غیراخلاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888771

دیگر خبرها

  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • گوگل چه چیز درباره ما می‌داند؟