Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@06:39:02 GMT

قیمت مسکن از مرداد پارسال تا امروز چقدر گران شد؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۹۷۰

قیمت مسکن از مرداد پارسال تا امروز چقدر گران شد؟

بر اساس گزارشی که درباره اقتصاد مسکن در تهران منتشر شده، در مردادماه امسال ۳ هزار و ۳۶۸ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که کمترین تعداد معاملات ظرف ۶ سال اخیر به شمار رفته و حتی از تعداد معاملات فروردین ماه نیز که معمولا به دلیل تعطیلات، کمترین میزان معاملات مسکن در این ماه ثبت می‌شود، کمتر بوده است.

بنابر اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مردادماه سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۲۰ فقره معامله مسکن ثبت شد که رشد منفی ۷۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم.

میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در مردادماه امسال ۱۳ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان بود این درحالی است که در مردادماه سال گذشته متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد شده است که افزایش ۷۷.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس آنچه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گزارش خود از بازار مسکن پایتخت در مردادماه امسال منتشر کرده کاهش قیمت مسکن نسبت به ماه‌های تیر و مرداد ماه به وقوع پیوسته است. به این صورت که قیمت مسکن در مردادماه نسبت به تیرماه امسال کاهش ۳.۱۴ درصدی داشته است.

این در حالی است که تعداد معاملات مسکن در مردادماه نسبت به تیرماه امسال ۳۱.۲ درصد کاهش داشته است.

گرانترین منطقه تهران در معاملات مسکن مرداد ماه، منطقه ۱ پایتخت با متری ۲۹ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل (تیرماه امسال) که میانگین هر متر ۳۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان بود، کاهش ۸.۳ درصدی داشته است.

ارزانترین منطقه تهران نیز در معاملات مسکن مرداد ماه، منطقه ۱۹ با میانگین هر متر ۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۱۰۰ تومان بود که نسبت به ماه گذشته (تیر ماه ۹۸) که متوسط قیمت هر متر مسکن در این منطقه، ۷ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بود، کاهش کاهش ۱۸.۶ درصدی داشته است.

به جز مناطق ۴؛ ۸، ۱۳، ۱۸ و ۲۰ که متوسط قیمت هر متر در این مناطق در مرداد ماه نسبت به تیر ماه افزایش داشته است، در سایر مناطق، شاهد کاهش قیمت ماهانه مسکن هستیم.

کمترین تعداد معاملات مسکن در مناطق جنوبی پایتخت شامل مناطق ۱۶ تا ۲۰ بوده و بیشترین تعداد معاملات نیز به مناطق شمالی تهران شامل مناطق ۱ تا ۸ بوده است که نشان می‌دهد سمت و سوی خریداران مسکن عمدتا به سمت مناطق مرفه نشین پایتخت سوق داده شده است. این اتفاق یا می‌تواند ناشی از کاهش قدرت خرید مسکن اقشار متوسط به پایین بوده که بیشتر در مناطق مرکزی تهران اقدام به خرید مسکن می‌کنند یا ناشی از اوج گیری مجدد سوداگران و سفته بازان در بازار مسکن باشد که احتمال دوم به دلیل افت شدید تعداد معاملات و عدم استقبال مردم از حضور در این بازار، کمتر است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن بازار مسکن گرانی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند

اندیشکدهٔ بنیاد رزولوشن (The Resolution Foundation) اعلام کرد که بحران مسکن در بریتانیا موضوع مهم و مؤثر در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ این کشور خواهد بود.

به گزارش یورونیوز، این بنیاد که چشم‌انداز سه ماهه خود را از بازار مسکن بریتانیا منتشر کرده، وضعیت خانه‌ها در این کشور را از لحاظ قیمت بالا، اندازه کوچک، قدیمی بودن و مصرف بالای انرژی مورد انتقاد قرار داده است.

این اندیشکده در گزارش خود که از داده‌های «سازمان توسعه و همکاری اقتصادی» برای مقایسه وضعیت مسکن بریتانیا با اقتصادهای مشابه استفاده کرده است، اعلام کرد: «وقتی صحبت از مسکن در بریتانیا می‌شود، خانوارها از نظر کمیت و کیفیت محصول پایین‌تری دریافت می‌کنند.»

خانه‌ها در بریتانیا نسبت به بسیاری از اقتصادهای توسعه‌یافته دیگر مانند فرانسه، آلمان، ژاپن، آمریکا و تایوان، فضای کمتری برای هر نفر دارد.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که سهم هر نفر از فضای خانه‌های بریتانیا حتی نسبت به مناطق مرکزی شهر نیویورک نیز کمتر است.

بنیاد رزولوشن اعلام کرد که خانه‌های افراد شاغل در بریتانیا نسبت به «بیشتر» کشورهای اروپایی دورتر از محل کار آن‌ها قرار دارد. همچنین بنا بر اعلام بنیاد رزولوشن، علیرغم برنامه دولت بریتانیا برای دستیابی به انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰، خانه‌ها در این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته، قدیمی‌تر و کمتر عایق‌بندی شده‌اند.

بحران مسکن در بریتانیا که مدت‌هاست به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی این کشور محسوب می‌شود، با کمبود مسکن ارزان‌قیمت، افزایش اجاره بها و قیمت خانه‌ها آغاز شد.

همچنین بحران هزینه‌های زندگی در بریتانیا امکان خانه‌دار شدن بریتانیایی‌ها را دشوار کرده است.

بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ انتخابات سراسری برگزار خواهد کرد که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، حزب کارگر، حزب اصلی اپوزیسیون نسبت به محافظه‌کاران حاکم به رهبری ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور در موقعیت بهتری قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • ثبات قیمت انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا و سکه امروز ۷ فروردین ۱۴۰۲
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟