Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد سهرابی، مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایبنا  درباره آمار به ثبت رسیده در سامانه ثبت آثار ادبی و هنری بیان کرد: از سال ۱۳۸۸ جریان ثبت آثار ادبی و هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده و از سال ۱۳۹۵ این روند به‌صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور فیزیکی صاحب اثر، ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۲۵ هزار اثر ادبی و هنری واصل شده و ۱۷ هزار تقاضا نیز به صدور گواهی منجر شده است. آثار هنری در زمینه‌های مختلف ازجمله آثار کتاب، آثار تجسمی و موسیقی در سامانه به ثبت رسیده است.

سهرابی ادامه داد: ثبت اثر ادبی و هنری به منزله مجوز انتشار نیست، بلکه راهی برای اثبات مالکیت و پیش‌گیری از سوءاستفادهای احتمالی است.

مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آمار ثبت آثار مکتوب در سامانه ثبت آثار ادبی و هنری گفت: دو هزار و ۸۷۵ اثر مکتوب از سال ۱۳۹۶ در سامانه به ثبت رسیده است. مجموع این آثار مکتوب شامل هر نوع نوشته ازجمله آثار علمی، آموزشی، داستان، نمایشنامه، کتاب و یا شعر است.     
 
سهرابی با بیان اینکه سامانه ثبت آثار ادبی و هنری بین چند دستگاه و معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشترک است، افزود: افراد مرتبط از معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو کاربران سامانه ثبت آثار ادبی و هنری هستند. آثار برای بررسی به این افراد ارسال می‌شود و دیدگاه آن‌ها دریافت می‌شود سپس جریان ثبت انجام می‌شود. سامانه به همین دلیل بی‌نظیر و با کمترین اشکال ارائه خدمات می‌کند.

کد خبر 452687 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت

در پیام تسلیت علی سرگزی آمده است: درگذشت خبرنگار پرتلاش وباسابقه روزنامه جمهوری در سیستان و بلوچستان، زنده یاد عباسعلی سرحدی موجب تالم و اندوه بسیار شد.

اینجانب فقدان تاثر بار این خبرنگار گرانقدر را به خانواده محترم ایشان و اصحاب مطبوعات و رسانه بویژه جامعه مطبوعاتی سیستان و بلوچستان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، مغفرت الهی و برای بازماندگان صبوری و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

شادروان عباسعلی سرحدی به عنوان سرپرست و خبرنگار باسابقه جمهوری در سیستان و بلوچستان فعالیت داشت که دیروز درگذشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد