Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: درنظر داریم پیش از برگزاری کنگره تبیین نقش امام خمینی(ره) تعداد ۱۲ اجلاسیه برگزار کنیم که تاکنون تعداد ۶ اجلاسیه برگزار و تاریخ برگزاری مابقی اجلاسیه‌ها و اجلاسیه نهایی اعلام شده است. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، غلامرضا کریمی ظهر امروز در اجلاسیه پیشکسوتان و شهدای روحانی کنگره نقش امام خمینی(ره) و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در این راستا اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف برگزاری و اجرای این کنگره برگزاری اجلاسیه برای تمامی اقشار است و درنظر داریم که پیش از اجرائی شدن کنگره اصلی تعداد 12 اجلاسیه را به اجرا برسانیم و تاکنون تعداد 6 اجلاسیه از این تعداد به اجرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخستین اجلاسیه برگزار شده، اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر بود که با تولیت اداره‌کل جهاد کشاورزی استان مرکزی و در تاریخ 19دی ماه سال گذشته در شهرستان فراهان به اجرا رسید، شهید شاخص این اجلاسیه شهید هاشمی بود که نقش موثر این شهید بلندمرتبه در دفاع مقدس باید تبیین و بیان می‌شد.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دومین اجلاسیه با محوریت کارگری و به همت بسیج کارگران برگزار شد و باتوجه به اینکه شهرستان ساونه دومین شهرستان صنعتی استان مرکزی قلمداد می‌شود این اجلاسیه در این شهر و در تاریخ 17 بهمن ماه سال گذشته به اجرا رسید.

کریمی ادامه داد: باتوجه به اینکه تعداد رزمندگان مدافع حرم اعزام شده از شهرستان دلیجان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده بود و اکثریت این رزمندگان اعزام شده از برادران دینی افغان و لشگر فاطمیون بودند سومین اجلاسیه تحت عنوان اجلاسیه مدافعان حرم و در شهر دلیجان برگزار شد.

وی عنوان کرد: چهارمین اجلاسیه برگزار شده با محوریت آموزشی و به همت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی و بسیج دانش‌آموزی سپاه‌ روح‌الله استان مرکزی تحت عنوان اجلاسیه فرهنگیان و دانش‌آموزان در تاریخ 6 تیرماه امسال  در مصلی بیت‌المقدس برگزار شد.

کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر با 7 اجلاسیه آغاز می‌شودسومین اجلاسیه شهدای شاهرود آغاز شد؛ بازخوانی جنایات منافقان از ابتدای انقلاباجلاسیه شهدای سرخه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تعداد قابل توجهی از شهیدان گمنام در خاک استان مرکزی آرام گرفته‌اند پنجمین اجلاسیه را با عنوان شهدای گمنام و به همت بسیج و مردم برگزار کرده‌ایم، همچنین ششمین اجلاس با عنوان اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و به همت رزمندگانی که درحال حاضر در معاونت بازنشستگی سپاه روح‌الله استان مرکزی فعالیت دارند و با همکاری نیروهای مسلح، کانون ناجا و کاون بازنشستگان ارتش در تاریخ 17 مرداد ماه امسال برگزار شد.

کریمی بیان کرد: اجلاس طلاب و روحانیون با محوریت شهیدشاخص شهید محلاتی در تاریخ 7 شهریورماه و با هدایت امام جمعه شهرستان محلات و همکاری بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی در مسجد قائم و یا همان مصلی شهرستان محلات برگزار می‌شود، همچنین اجلاسیه ورزشکاران نیز در تاریخ 14 شهریور در محل ورزشگاه پنجم مرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: اجلاسیه بهداشت و پزشکان نیز در تاریخ 25 شهریورماه برگزار می‌شود، باتوجه به اینکه بانوان در دوران دفاع مقدس چه در منطقه و چه در پشت سنگرها ایفای نقش می‌کردند و بیش از 50 درصد جمعیت جامعه را این قشر تشکیل می‌دهد، اجلاسیه این قشر در تاریخ 27 شهریورماه و به همت بسیج جامع زنان و سایر ارگان‌های مرتبط برگزار می‌شود.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: اجلاسیه دانشگاهیان نیز با همکاری تمام دانشگاه‌های استان مرکزی و همت بسیج دانشجویی در تاریخ 7 مهرماه امسال و همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها در دانشگاه فلق شهر اراک برگزار می‌شود، همچنین مهم‌ترین ماموریت کنگره تحت عنوان تبیین نقش امام خمینی(ره) به میزبانی فرماندار خمین و دانشگاهیان این شهر در بیت تاریخی امام راحل برگزار می‌شود.

کریمی عنوان کرد: در نهایت امیدواریم که بتوانیم برای تمامی اقشار استان مرکزی و تمامی افرادی که در دفاع مقدس ایفای نقش کرده‌اند از این قبیل اجلاسیه‌ها برگزار کنیم و باید بگوییم اجرای این کنگره‌ها به معنای ختم فعالیت نیست بلکه درنظر داریم اینگونه فعالیت‌ها را استمرار ببخشیم، تاکنون تعداد 25 کنگره در کشور برگزار شده که امیدواریم استان مرکزی با برگزاری این اجلاسیه‌ها درخششی قابل توجهی در کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی تاکنون بسیار به نقش امام راحل پرداخته شده اما به هر میزانی که این فعالیت‌ها ادامه داشته باشد پایان ناپذیر است زیرا امام خمینی(ره) دارای شخصیتی فراملی بودند، همچنین در برگزاری این کنگره تلاشمان بر این بود که از ظرفیت تمامی شهرستان‌های استان مرکزی استفاده کنیم و همانند سایر استان‌ها محوریت برنامه‌ها تنها در یک شهرستان متمرکز نباشد.

انتهای پیام/ ت

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه ۷ اردیبهشت در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک رو در روی هم قرار می‌گیرند. روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه حضور هواداران در بازی این بازی ممنوع است که هم سازمان لیگ و هم هیأت فوتبال استان مرکزی این موضوع را تکذیب کردند.

در همین حال محمدرضا غفاری رئیس هیأت فوتبال استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، خبر از تعمیرات و بازسازی در بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی (ره) را داد. او در این رابطه افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تا استقبال زیادی از این بازی انجام شود و با توجه به اینکه بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی شامل نرده‌ها، آبخوری و … در حال بازسازی است، تصمیم نهایی برای حضور هواداران در این بازی فردا پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که پرسپولیس و آلومینیوم یک بار و در سال ۱۴۰۱ در جام حذفی به مصاف هم رفته بودند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود نماینده استان مرکزی به پایان رسیده بود و بازی روز جمعه، دومین مصاف دو تیم در ادوار رقابت‌های جام حذفی است.

کد خبر 6087333

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟