Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@11:49:16 GMT

رهبر مخالفان دولت روسیه آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۰۲۱۷

کرا یارمش سخنگوی ناوالنی روز یکشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ناوالنی پس از ۳۰ روز از بازداشتگاه موقت (اسپتس پریومنیک) آزاد شد.
وی خاطرنشان کرد که در هنگام آزادی ناوالنی در نزدیکی بازداشتگاه موقت اتوبوس حامل نیروهای ویژه و خودرو ماموران پلیس قرار داشت اما وی را بازداشت نکردند. 
در همین حال روزنامه نووایا گازتا متعلق به مخالفان دولت روسیه امروز نوشت که دادگاه مسکو حکم داده بود که حبس ناوالنی را بخاطر بستری شدن در بیمارستان در طول دوره بازداشت، یک روز دیگر تمدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآور می شود که ناوالنی در دوره بازداشت به دلیل بروز نوعی حساسیت راهی بیمارستان شد و رسانه های غربی مدعی شدند که به وی حمله شیمیایی شده است.
ناوالنی اکنون سرشناس ترین رهبر مخالفان دولت روسیه به حساب می آید، او دوم مرداد ماه با انتشار فیلمی از خود، اعلام کرد که بار دیگر توسط پلیس مسکو دستگیر شده است.
وی پیش از دستگیری در تجمع قانونی هزاران مخالف حذف نامزدهای مستقل و مخالف دولت (طرفداران ناوالنی) در انتخابات شورای شهر مسکو در سخنانی گفته بود که اگر مشکل افراد رد صلاحیت شده، حل نشود هفته های بعد هم مسکو شاهد تجمع معترضان خواهد بود.
اولگا میخاییلوا وکیل ناوالنی نیز در هنگام دستگیری وی به خبرگزاری اینترفاکس گفت که او را به دلیل نقض دوباره اصول سازماندهی تظاهرات دستگیر کرده‌اند جرمی که در صورت اثبات، جریمه ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار روبلی (۲۵۰۰ الی ۵۰۰۰ دلاری) یا حبس تا یک ماه دارد.
 ناوالنی در اکثر تجمع‌های اعتراضی قانونی یا غیر قانونی در روسیه با موضوعات مختلف حضور می‌یابد و از آن به عنوان فرصتی برای تاختن به دولت یا سایر ارکان روسیه استفاده می‌کند و هر از چند گاهی با سخنرانی‌های تند و انتقادی به سر خط خبری رسانه‌های غربی علیه کرملین تبدیل می‌شود و پای ثابت بازداشتگاه‌های روسیه به حساب می‌آید.
وی چند سال پیش به اتهام فساد مالی توسط دادگاهی در روسیه محکوم و از آن زمان به این طرف به مخالف سرسخت سیاست‌های کرملین تبدیل شد.
گفتنی است، با وجودی که رسانه های غربی دست به بزرگنمایی چهار تجمع اعتراضی پی در پی در مسکو طی روزهای شنبه در یک ماه گذشته زدند اما به نطر می رسد که اوضاع در کنترل دولت قرار دارد چرا که حداقل طی دو هفته اخیر خبری از تجمعات اعتراضی در روزهای شنبه در مسکو نیست.
در هفته گذشته اعتراضات به حذف نامزدان مستقل در انتخابات مجلس محلی مسکو برگزار شد و صدها نفر توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.
مخالفان دولت معتقدند که پلیس تمامی رهبران این تجمع ها را در طول ماه گذشته بازداشت کرد.
پیشتر والنتین گوربونوف رئیس کمیسیون انتخابات مسکو در جمع بندی نتایج مرحله اول کارزار انتخابات مجلس محلی مسکو اعلام کرد که ۲۳۳ نامزد در انتخابات ثبت شده اند که ۱۷۱ نفر نمایندگان احزاب و ۶۲ نفر نامزد مستقل بودند و ۵۷ نفر نیز رد شدند.
انتخابات مجلس محلی مسکو به نام موس گور دوماً روز هشتم ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) برگزار می شود و ساکنان هر منطقه مسکو در مجموع ۴۵ نماینده این مجلس قانونگذاری را انتخاب می کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

«ولادیمیر پوتین «و «الهام علی اف» روسای جمهور روسیه و آذربایجان امروز دوشنبه در مسکو با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

رییس جمهور روسیه در این دیدارتاکید کرد که روابط دوجانبه میان مسکو و باکو در سطح بالایی قرار دارد و در حال رشد است.

پوتین همچنین از همتای آذربایجانی خود برای گفتگو در مذاکرات مسکو در خصوص اوضاع امنیتی منطقه، دعوت به عمل آورد.

رئیس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار اعلام کرد که روسیه کشوری بسیار مهم برای امنیت در منطقه قفقاز است.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اوایل امروز دوشنبه اعلام کرد که الهام علی‌اف، رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه در سفری کاری وارد مسکو شد و در ساعات آینده نیز با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6085741

دیگر خبرها

  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • انتخابات هند، بزرگترین در جهان (+ عکس) / رای گیری از یک میلیارد نفر
  • انتخابات هند، بزرگترین در جهان (+ عکس) / رای گیری از یک میلیارد نفر در 44 روز