Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@10:03:41 GMT

جانسون: در هر شرایطی از اتحادیه‌ اروپا خارج می‌شویم

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۰۲۲۶

ساعت 24- نخست وزیر انگلیس در دیدار با رئیس شورای اروپا در حاشیه نشست گروه ۷ گفت: ۹ آبان در هر شرایطی از اتحادیه‌اروپا خارج می‌شویم.

به گزارش رویترز، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس امروز یکشنبه و در حاشیه نشست گروه ۷ با «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر انگلیس در این دیدار تأکید کرد: لندن تحت هر شرایطی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این دیدار اولویت خود را دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا خواند و تلاش در این راستا را حائز اهمیت دانست.

گفتنی است مردم انگلستان ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی طی یک همه پرسی با ۵۲ درصد آرائ به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

پیش از این قرار بود ۲۹ مارس ۲۰۱۹ انگلستان رسما از اتحادیه اروپا خارج شود؛ اما پارلمان این کشور لایحه تعویق برگزیت تا ۳۰ ژوئن را تصویب کرد.

پارلمان انگلستان نیز تا کنون ۳ بار برگزیت را رد و لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن دولت مجبور است برای اجتناب از اجرای بدون توافق آن، از اتحادیه اروپا درخواست مهلت کند.

بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس هم قصد دارد تا ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی کشورش را با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی از توافق حاصل شده در 19 آوریل 2024 توسط کمیسیون مرز آذربایجان - ارمنستان در مورد بازگشت چهار روستای آذربایجانی (بغانیس آیریم، آشاغی اسکیپارا، هیریملی و کیزیل‌خاجیلی) که 30 سال تحت اشغال ارمنستان بود، استقبال کرد.
 
این سازمان تاکید کرد که پیشرفت مثبت حاصل از مذاکرات مستقیم، گام مهمی در جهت امضای توافقنامه صلح نهایی است.
 
دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی همچنین گفت از این گام مهم در راستای امضای یک توافقنامه صلح پایدار همانطور که در قطعنامه‌های مربوطه سازمان همکاری اسلامی تصریح شده، حمایت می‌کند.
 
گفتنی است 20 آوریل هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان، معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.
 
در این نشست 4 روستای آذربایجان تحت اشغال ارمنستان به این کشور بازگردانده شد.
 

دیگر خبرها

  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد
  • ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد