Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز در جمع خبرنگاران از توافق سران گروه هفت برای کمک به کشور‌های حوضه آمازون در مقابله با آتش‌سوزی گسترده‌ای که جنگل‌های این منطقه را فرا گرفته است، خبر داد.

مکرون گفت «بر سر این موضوع که همه معتقدیم باید به کشور‌های آسیب دیده هر چه سریعتر کمک کنیم توافق واقعی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، تیم‌های خارجی در حال برقراری ارتباط با کشور‌های حوضه آمازون هستند تا بتوانیم تعهدات خود در رابطه با منابع فنی و مالی را نهایی کنیم».

او در ادامه افزود: فرانسه از نظر فنی یکی از کشور‌های کمک‌کننده است و کشور‌های گروه هفت در حال حاضر بر روی مکانیسم بین‌المللی برای کمک رسانی به بهترین وجه به مردم آسیب‌دیده کار می‌کنند.

این در حالی است که پیش از آغاز نشست گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه در روز شنبه، مکرون آتش‌سوزی در آمریکای جنوبی را بحران جدی بین‌المللی خوانده و از همتای برزیلی خود، ژائیر بولسونارو به دلیل رعایت نکردن تعهدات خود در مبارزه با تغییرات آب و هوایی انتقاد کرده بود.

هفته‌هاست که آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون ادامه دارد و دولت برزیل از مهار آن کاملا ناتوان شده است. بنا بر اعلام موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل، تنها در روز‌های پنجشنبه و جمعه گذشته ۱۶۶۳ آتش‌سوزی جدید در این کشور به ثبت رسیده که نیمی از آن‌ها در حوضه آمازون بوده است.

جنگل‌های آمازون نقش اساسی در مقابله با پدیده گرمایش کره‌ زمین دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه آمریکای لاتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از ملکه آمازون تا جشنواره بالن

پارک سنت نیکولاس در "وارویک" انگلیس/ PA یک هنرمند زن روسی که لباس یک فضانورد دوران شوروی را پوشیده است، در طول مجمع و نمایشگاه بین المللی روسیه اکسپو در مسکو/ تاس یک خرس قهوه ای آلاسکایی، از یک روز بهاری در محوطه خود در باغ وحش پارک "وودلند" در شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا لذت می برد./ زوما جشنواره کتاب پاریس/ خبرگزاری فرانسه بازار بزرگ بین المللی سین کیانگ در شهر اورومچی چین پارک ملی آمبوسلی در کنیا/ رویترز یک پلیکان در حال شکار ماهی در پارک سنت جیمز در لندن/ خبرگزاری فرانسه بازدید فرمانده سنتکام و وزیر دفاع اسراییل از یک پایگاه هوایی اسراییل/ زوما سیل در روسیه تولد شصت و هفت سالگی پیرترین گوریل ماده جهان در باغ وحش برلین/ خبرگزاری فرانسه "ملکه آمازون" یک زمرد کلمبیایی 280 قیراطی در خانه حراج فیلیپس در لندن با قیمت پایه 2 میلیون و 600 هزار دلار/ PA بازدید امپراتور و ملکه ژاپن از مناطق زلزله زده این کشور/ کیودو تیم های رقص اژدهای چینی و خارجی در هفتمین مسابقه بین المللی رقص سنتی اژدها در شهر" نانینگ" چین/ زوما جشنواره بالن در جاوه اندونزی/ زوما کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از بحران سربازی اجباری در اسراییل تا جنگ اوکراین

دیگر خبرها

  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • خرید از کدام شعبه آمازون ؟ آمازون امارات یا آمازون آمریکا ؟
  • ارسال پیام اسرائیل به آمریکا: دنبال تشدید تنش نیستیم
  • گروه ۷ علیه ایران بیانیه داد
  • بیانیه ضد ایرانی سران گروه هفت
  • بیانیه گروه ۷ درباره پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی
  • نشست گروه ۷ درباره پاسخ ایران به اسرائیل
  • زمان نشست سران گروه هفت درباره حمله شب گذشته ایران
  • نشست سران گروه هفت درباره حمله ایران علیه اسرائیل
  • دیدنی های امروز؛ از ملکه آمازون تا جشنواره بالن