Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:05:38 GMT

ایده پردازان باید از دانش تجاری‌سازی برخوردار  باشد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۰۵۱۵

ایده پردازان باید از دانش تجاری‌سازی برخوردار  باشد

محسن صدری عصر یکشنبه در نشست معرفی مزایا و فرآیند اخذ مجوز دانش‌بنیان در قم افزود: چرخه عمر فناوری شامل چهار مرحله تولد، رشد، بلوغ و افول است که افراد باید در هر مرحله بایدها و نبایدها و نیازمندی‌های لازم را به‌خوبی بدانند.

وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این دوره، آشنایی با قانون و فرآیند دانش‌بنیان، روش‌های تأسیس یا تقویت کسب‌وکار با استفاده از تسهیلات ذیل قانون، آشنایی با مفاهیم اولیه تجاری‌سازی و آشنایی با نیازهای سازمانی کسب‌وکارهای نوپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزیاب شرکت‌های دانش‌بنیان، تفاوت علم و فناوری را موردتوجه قرار داد و گفت: علم از جنس دانایی و هدف آن شناخت واقعیت و شاخص آن مثلا تعداد مقالات ISI است، اما فناوری از جنس توانایی باهدف پاسخگویی به نیازهاست و شاخص آن تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، خلق ثروت و غیره است.

وی با اشاره به مدل‌های گوناگون کسب‌وکار، توسعه کشورهای پیشرفته در دو دهه اخیر را مبتنی بر دانایی دانست و گفت: ایده‌های فناورانه ابتدا باید به‌خوبی تعریف‌شده و برنامه کسب‌وکار آن تدوین شود و سپس به محصول تبدیل‌شده و بازاریابی مناسب برای آن صورت بگیرد.

صدری بابیان اینکه فارغ‌التحصیلان و کارآفرینان بدون سرمایه و بدون شناخت بازار باید به مراکز رشد مراجعه کنند، اظهار داشت: در مراکز شتاب‌دهنده، ایده‌های گوناگون پذیرش و ارزیابی‌شده و پس از شتاب‌دهی استارتاپ، مورد سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند.

وی بابیان اینکه شرایط اصلی تأیید محصول دانش‌بنیان، سطح فناوری، وجود نمونه اولیه و طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در رابطه با تسهیلات، بیمه و معافیت گمرکی و مالیاتی از حمایت‌های همه جانبه ای برخوردارند.

وی معیارهای دانش‌بنیان بودن یک شرکت، فرآیند ثبت‌نام تا اخذ مجوز دانش‌بنیان و انواع حمایت‌های قانونی قابل‌ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان را با جزییات برای شرکت‌کنندگان در این نشست تبیین کرد.

 ۱۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای صندوق نوآوری و شکوفایی تصویب‌شده است

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست از تصویب بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای این صندوق خبر داد و گفت: این اعتبارات نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است که عمده آن در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

محسن نوتاش با اشاره به چهار نوع حمایت در حوزه تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و کمک‌های بلاعوض توانمندسازی، خاطرنشان کرد: تسهیلات از منابع داخلی برای نمونه‌سازی، تولید آزمونه، تولید صنعتی و سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

وی تسهیلات منابع بانکی را نیز دارای فرآیندی کوتاه‌تر اما برای شرکت‌های بزرگ‌تر عنوان کرد و افزود: صدور ضمانت‌نامه‌ها نیز بر اساس حجم و ارزش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در سال به شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های همکار نیز به‌صورت غیرمستقیم و با شرط ۲۰ درصد آورده متقاضی انجام می‌شود.

نشست معرفی مزایا و فرآیند اخذ مجوز دانش‌بنیان از سوی پارک علم و فناوری استان قم و با حضور جمعی از فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

۸۱۴۶ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صمت، رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت در یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکتهای دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند

 

محمد حسن قنبری افزود: این واحدها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

 

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.

 

قنبری گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحدهای فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند

 

 

دیگر خبرها

  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد