Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:28:41 GMT

۱۶۷ طرح در بخش مرکزی قم به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۰۶۰۶

۱۶۷ طرح در بخش مرکزی قم به بهره‌برداری رسید

بخشدار بخش مرکزی قم در این آیین، اعتبار این طرح‌ها را بالغ‌بر ۱۷۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۱۰۷ طرح دهیاری‌ها بااعتباری بالغ‌بر ۶۳ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال و پنج طرح شرکت توزیع نیروی برق بااعتباری بالغ‌بر ۴۹ هزار و ۵۲۰ میلیون ریال ازجمله این طرح‌ها می‌باشد.

سید داوود حاجی حسینی همچنین افتتاح ۳۷ مورد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بااعتباری بالغ‌بر ۴۷ هزار و ۵۰۷ میلیون ریال را از دیگر طرح‌ها برشمرد و بیان داشت: امروز هفت طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بااعتباری بالغ‌بر ۱۳ هزار میلیون ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: گشایش ۱۱ طرح روستاهای فاقد دهیاری بخش مرکزی بااعتباری بالغ‌بر ۳ هزار و ۳۷۰ میلیون ریال نیز از دیگر طرح‌هایی بود که امروز افتتاح شد.

بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

استاندار قم سپس با سفر به بخش کهک در بدو ورود به این بخش در گلزار شهدای روستای خورآباد با نثار شاخه‌های گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

همچنین هشت هزار و بیست و سومین مسکن مقاوم‌سازی شده در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در این روستا با حضور بهرام سرمست به بهره‌برداری رسید.

عملیات مقاوم‌سازی این واحد مسکونی دو طبقه با ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافتی با نرخ سود ۴ درصد از محل اعتبارات طرح بهسازی روستایی انجام پذیرفته است.

طرح بهسازی خانه‌های روستایی در قم از سال ۸۴ آغازشده و تاکنون ۱۰ هزار واحد مسکونی به پیمانکار معرفی‌شده و یک هزار و ۹۶۷ واحد باقی‌مانده نیز تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل داده خواهد شد.

استاندار قم سپس ساختمان جدید خانه بهداشت روستای خورآباد بخش کهک را افتتاح کرد.

این طرح که شامل ۲۱۳ مترمربع زیربنا و ۲۸۱ مترمربع محوطه‌سازی است با چهار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی قم احداث‌شده است.

بهره‌برداری از طرح هادی روستایی و یک کیلومتر آسفالت و جدول‌گذاری روستای امامزاده ابراهیم (ع) بخش کهک با ۲ میلیارد ریال اعتبار نیز از دیگر طرح‌های گشایش‌یافته در سفر استاندار به بخش کهک بود. نیمی از این اعتبار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بقیه از محل اعتبارات دهیاری‌ها تامین شده است.

در این سفر طرح انتقال آب به شهر کهک با هشت میلیارد ریال اعتبار نیز به بهره‌برداری رسید.

استاندار قم در پایان سفر خود به بخش کهک با حضور در روستای کرمجگان طرح هادی روستایی در روستاهای کرمجگان، خورآباد، میم، بیدهند، ابرجس، امامزاده ابراهیم و امامزاده اسماعیل را نیز افتتاح کرد. برای این طرح که شامل ۳۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت و ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع سنگفرش است، ۱۵ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن استان و ۲۹ هزار و ۳۶۲ میلیون ریال نیز از محل دهیاری‌های کهک هزینه شده است.

 بخش کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می‌باشد. این بخش بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، ۲۰ هزار و ۵۸۸ تن جمعیت ثابت دارد که این رقم در روزهای تعطیل به بیش از ۳۰ هزار تن می‌رسد.
۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم هفته دولت کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، عملیات اجرای روکش آسفالت هشت بنگله، حدفاصل پل سواره‌رو مالکریم به سمت هشت بنگله به همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان آغاز شد.


این اقدام در چارچوب ارائه خدمات عام المنفعه این شرکت و با نظارت مدیریت مهندسی و ساختمان آغاز شده است و طی آن اسفالت معیوب و صدمه دیده مسیر پس از جمع آوری، لایه ترمیمی و روکش نهایی اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم