Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: فعالیت این مجموعه با توجه به فضای غیر استاندارد و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی مورد تائید این اداره کل نیست.

او تصریح کرد: باغ پرندگان مشهد به هیچ وجه از نظر محیط نگهداری فضای مناسبی برای پرندگان و گونه‌های ارزشمند موجود در آن نیست و ادامه این وضعیت موجب به خطر افتادن حیات گونه‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای برطرف کردن مشکلات و استاندارد کردن فضای باغ پرندگان تا پایان شهریور ماه به این مجموعه مهلت داده شده است گفت: این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست و مسئولان این مجموعه باید اقدامی عاجل کنند.

همتی افزود: برخی قفس‌های نگهداری پرندگان نیز استاندارد نیست و شرایط لازم برای فراهم کردن محیط فعالیت طبیعی پرندگان را ندارد و همین امر می‌تواند سلامت پرندگان را تهدید کند.

او تصریح کرد: در صورت برطرف نشدن ایرادات و نواقص، تعطیلی و جلوگیری از ادامه فعالیت این مجموعه با هدف حفاظت از گونه‌های موجود در آن قطعی و حتمی است.

باغ پرندگان مشهد اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور است که از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده و انواع پرندگان با گونه‌های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی در آن موجود است.   انتهای پیام// ز.م  وضعیت نامناسب باغ پرندگان مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست باغ پرندگان پرندگان گونه های جانوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهدگفت:حفظ و نگهداری فضای سبز با استفاده از روش‌های غیرشیمیایی و هم‌سو با محیط زیست را یکی از روش‌های نوین در مدیریت فضا‌های سبز شهری دانست.

مهدی یعقوبی افزود: در حال حاضر شش بوستان در شهر مشهد به عنوان «بوستان سبز» معرفی شده‌اند و نظارت در هر کدام از این بوستان‌ها، برعهده یک کارشناس گیاه‌پزشک مستقر در هر کدام از مناطق است.

او گفت: در بوستان‌های سبز، به منظور کاهش استفاده از سموم شیمیایی برای دفع آفات و بیماری‌ها، از اجرای سمپاشی‌های بی‌مورد جلوگیری شده و در مقابل، از شیوه‌های غیرشیمیایی موثر و متد‌های کنترل بیولوژیک، مکانیکی و فیزیکی استفاده می‌شود. 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: طی سالیان اخیر به همت مدیریت فضای سبز شهری، حفظ و نگهداری فضای سبز در تعدادی از بوستان‌های سطح شهر با رویکرد سبز صورت پذیرفته و با توجه به مزایای متعدد این روش از جمله کاهش قابل توجه مصرف سموم شیمیایی و مخاطرات زیست‌محیطی، حفظ سلامت شهروندان، کمک به استفاده از تکنیک‌های کم‌خطر در کنترل جمعیت آفات و عوامل بیماری‌زا و نیز حذف تدریجی روش‌های قدیمی و پر‌خطر، برنامه‌ریزی لازم برای توسعه این طرح صورت گرفته و در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۳، تعداد بوستان‌های سبز را به ۱۳ بوستان افزایش دهیم.

 

دیگر خبرها

  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد