Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقدسی دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت را گپ ایجاد شده بین تولیدکننده و فروشند دام دانست و گفت: در شرایط فعلی تولید اقتصادی نیست و برخی تولیدکننده‌ها از چرخه تولید خارج می‌شوند و به واسطه‌ها می‌پیوندند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «سید احمد مقدسی» امشب (3 شهریور) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز درباره دلایل این امر گفت: در حال حاضر دام در بسیاری از دامداری ها انباشت شده و حدود۶۰ هزار دام سنگین و ۳۰۰ هزار دام سبک در واحد‌های تولیدی موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل اصلی افزایش قیمت ها گپ ایجاد شده بین تولیدکننده و فروشند دام است.

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تولید اقتصادی نیست و برخی تولیدکننده‌ها از چرخه تولید خارج می‌شوند و به واسطه‌ها می‌پیوندند، گفت: اکنون دام زنده با قیمت ۳۱ هزار و ۷۰۰ با نرخ  ۲۹ هزار تومان از سوی دامدار به فروش می رسد و این به معنی ضرر و زیان دامدار است. جامعه واسطه بیش از تولیدکننده سود می برد.

 

وی با اشاره به اینکه تولید ماشین زنده است اگر دامدار نفروشد و دام احتکار کند، ضریب تبدیل غذا به گوشت پایین دام می‌آید و قیمت تمام شده برای دامدار بالا می‌رود، گفت: گوسفندی که وزن آن از ۸۰ کیلو بالاتر برود را نمی‌خرند و اصلا منطقی نیست. این موضوع از نظر علمی و تجربی رد شده است.

 

مقدسی با اشاره به آمادگی دامداران برای عرضه مستقیم گوشت به بازار گفت: در جلسه ای که با معاونت اموردام وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، برای عرضه مستقیم گوشت به بازار اعلام آمادگی کردیم. ما این درخواست را ارائه داده ایم و امیدواریم با هماهنگی هایی که این معاونت جهاد کشاورزی و همچنین ستاد تنظیم بازار انجام می دهند بتوانیم این کار را انجام دهیم.

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه در این طرح گوشت گوساله بدون استخوان کیلویی ٧٥ هزارتومان است، گفت: در این طرح گوشت کوساله با استخوان کیلویی ٦٥ هزارتومان به مصرف کننده عرضه می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد عید غدیر روز جهانی مسجد مراسم عمامه گذاری غدیر مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان افزایش قیمت گوشت گوشت قرمز گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟