Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:49:54 GMT

ساخت مستند زندگی شهید اسیر کلید خورد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۰۷۶۱

ساخت مستند زندگی شهید اسیر کلید خورد

به گزارش ایرنا، این مستند به کارگردانی سید محمد علوی فیلمساز جوان کهگیلویه و بویراحمد از ۳۰ مردادماه آغاز و تا ۲۵ شهریور ۹۸ به پایان می رسد و مراحل تدوین آن همزمان با تصویربرداری انجام می شود.
کارگردان جوان این مستند گفت: این مستند با عنوان "بیگانه" در خانه این جانباز و آزاده دفاع مقدس در روستای باگ از توابع شهر پاتاوه و همچنین شهر "یاسوج" و چندین لوکیشن معروف دیگر در مدت ۳۰ روز فیلمبرداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علوی افزود این مستند شامل مصاحبه‌، تصاویر آرشیوی و البته بازسازی لحظه‌های مهم و حیاتی در زندگی  شهلایی است.
سید محمد علوی ساخت مستندهای سرداران شهید عنایت الله بازگیر و شهید سید مرتضی شیرودی، مستند غواص گمنام، فیلم کوتاه کافه سزار و مستند قابله را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.
به گفته علوی: این اثر مستند به دو برهه از زندگی "فیض الله شهلایی آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس" می‌پردازد. 
نویسنده و کارگردان سینمای کوتاه و مستند ادامه داد: " فیض الله شهلایی" رزمنده، جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس است که در عملیات والفجر هشت خبر رسید به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.
علوی افزود: خانواده فیض الله شهلایی غرق در عزای شهیدشان به سوگ نشسته بودند که خبری آمد و به نه ماه عزانشینی خانواده فیض الله شهلایی رنگ دیگری داد. 
وی ادامه داد: شهلایی در مصاحبه رادیویی با صلیب سرخ اعلام کرد در عملیات والفجر هشت به اسارت نیروهای بعثی درآمده و خواهان این است که هر کس صدایش را می شنود سلامش را به خانواده اش برساند.
فیض الله شهلایی پس از اسارت به وطن برگشت و قبر وی در گلزار شهدای باگ این بار سنگ قبری شهیدی گمنام شد.
کارگردان این فیلم کوتاه در این مستند ابتدا شهادت و اسارت و زندگی پر از درد و رنج شهلایی از جراحات جانبازی را با دوربین خود روایت می کند و در بخش دیگر این فیلم به موضوع شهید گمنام و درد دل های فیض الله شهلایی و شهید ناشناخته آرمیده در خاک می پردازد. 

شهلایی بیش از ۵ سال از عمر خود را در زندان‌های بعثی ها گذراند و به دلیل تحمل شرایط سخت اکنون با مشکل حاد جسمی روبه رو است.

۹۹۲۹/۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد ایرنا شهید گمنام فیلم کوتاه کارگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۷» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه در منطقه ۱۷ محله فلاح - سجاد (ع) تهران با پرداخت (۷۰۰ میلیون تومان) ودیعه و کرایه ماهیانه (صد میلیون ریال) قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۷) است.

بر اساس آمار قیمت‌ها، برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۶ ساخت در منطقه ۱۷ محله امام‌زاده حسن تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۷) عمر ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
آذری ۱۳۹۵ _ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فلاح - شاندیز ۱۳۹۹ _ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
امام‌زاده حسن ۱۳۹۷ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
باغ خزانه ۱۳۹۷ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بلورسازی ۱۳۹۶ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جلیلی ۱۴۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
زمزم ۱۳۹۲ ۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
زهتابی ۱۳۸۹ _ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سجاد - فلاح ۱۳۹۷ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود؛ همچنین عده‌از کارشناسان حوزه مسکن اظهار می‌کنند با عرضه واحدهای نهضت ملی مسکن در بازار، قیمت مسکن نزولی خواهد شد؛ اما با گذشت بیش‌از نیمی از عمر دولت سیزدهم و عدم نتیجه سیاست‌های ساخت مسکن، سوال اینجاست با به توجه ماه‌های پایانی این دولت، وعده ساخت و تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی چه زمانی محقق خواهد شد؟

کد خبر 6085806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • خون پاک شهدا نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی را تسریع می کند
  • از نحوه ساخت پهپاد‌های جنگی تا فروش تسلیحات به روسیه در مستند «پرچمدار» + فیلم