Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-10@21:19:40 GMT

حضور متخاصمانه ناو لینکلن در ۶۰۰ مایلی تنگه هرمز

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۰۷۶۸

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» با هدف ایجاد فضای روانی در ۶۰۰ مایلی تنگه هرمز و در آب‌های بین‌المللی دریای عربی شمالی قرار گرفته است.

آمریکا این ناو را برای ایجاد جو روانی بر فضای خلیج فارس در ماه می به این آبراه بین‌المللی فرستاد.

این ناو برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در فضای تنگه هرمز قرار نگرفته است بلکه بیشتر باعث افزایش تنش‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنش‌ها میان ایران و آمریکا پس از انهدام یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا در جریان تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بالا گرفت.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آبراهام لینکلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در سازمان ملل: آمریکا تمام اعتبار خود را صرف حمایت از نسل‌کشی در غزه کرده است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل افزود: «برغم تمام خواسته های بین المللی و تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی برای برقراری آتش بس، با بی اعتنایی اسرائیل به قواعد بین المللی و بمباران بی امان و تدوام نسل کشی علیه مردم غزه، وضعیت ویرانگر غزه همچنان ادامه دارد و اوضاع امنیتی و انسانی در منطقه تشدید شده است.»

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: اقدامات وحشیانه و نسل کشی در غزه و همچنین نقض مکرر قوانین بین المللی بدون رضایت صریح و حمایت همه جانبه سیاسی، مالی و نظامی و مشارکت ایالات متحده امکان پذیر نبود.

وی درباره وتوی قطعنامه آمریکا از سوی روسیه و چین ادامه داد: «از سوی دیگر، آمریکا بازی ریاکارانه ای در شورای امنیت دارد. هدف واقعی واشنگتن با پیشنهاد پیش نویس قطعنامه - که در ۲۲ مارس توسط فدراسیون روسیه و چین وتو شد - تدوین متنی مبتنی بر مصالحه نبود بلکه با ایجاد پیش‌شرط‌هایی برای آتش‌بس و گنجاندن عناصر سیاسی غیرقابل قبول، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده قصد داشت به اسرائیل برای انجام عملیات نظامی در رفح چراغ سبز نشان دهد و دست اسرائیل برای تداوم پاکسازی قومی در غزه را باز بگذارد. به نحو ریاکارانه این اقدامات تحت عنوان پیشنهاد آتش بس انجام شده است.»

ایروانی تاکید کرد: « ایالات متحده با ایفای نقشی مخرب، تمام ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک برای جلوگیری از برقراری آتش بس را از کار انداخته و عمدا تلاش های چندجانبه تحت نظارت سازمان ملل را به خاطر منافع خودخواهانه ژئوپلیتیکی خود در منطقه خاورمیانه تضعیف کرده است.»

سفیر ایران در سازمان ملل با یادآوری عدم پایبندی رژِیم صهیونیستی به تعهدات بین اللمللی و قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش بس گفت: این وضعیت ثابت می کند که ما به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تحت فصل هفتم نیاز داریم و این رژیم باید مشمول مجازات های بین المللی شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل  همچنین با اشاره به حمله تروریستی رژیم اسرائیل  به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران  در دمشق وشهادت هفت نفر از وابستگان نظامی تهران در این حمله گفت: با این اقدام رژیم اسراییل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین المللی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه شد که ننگ عمیقی برای اصل مشترک جامعه بین المللی، یعنی مصونیت کارکنان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی است.

او تأکید کرد: «مصونیت اسرائیل از مجازات بین المللی، مشروعیت قوانین بین المللی را به چالش می کشد و مایه تاسف است که شورای امنیت نتوانسته به صورت یکپارچه این حملات تروریستی را محکوم کند.»

قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه در نشست سوم فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۲ مارس ۲۰۲۴ شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد و کشورهای روسیه ، چین و الجزایر به آن رای منفی دادند و آن را وتو کردند.

به قطعنامه پیشنهادی آمریکا ۱۱ کشور از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت رای مثبت، سه کشور رای منفی و کشور گویان رای ممتنع داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس،  ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام  ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

در حالیکه ماه رمضان رو به اتمام است، اسرائیل با حمایت آمریکا، قطعنامه برقراری آتش بس در غزه را اجرا نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی سپاه: در پاسخ حمله به کنسولگری نه احساسی عمل می‌کنیم نه عجولانه/ اگر بخواهیم می‌توانیم تنگه هرمز را ببندیم ولی این کار را نمی‌کنیم/ حضور صهیونیست‌ها در امارات برای ما تهدید است
  • موضع حمایتی آمریکا از جنایات اسرائیل در غزه
  • اتهام سردار عالی‌رتبه سپاه به امارات در رابطه با اسرائیل | بخواهیم تنگه هرمز را می‌ببندیم
  • ترافیک قایق گردشگران در تنگ قاسمی خوزستان + تصاویر
  • تشدید انزوای صهیونیست‌ها پس از حمله به کنسولگری ایران
  • تشدید انزوای رژیم صهیونیستی پس از حمله به کنسولگری ایران
  • تاکید رئیس دانشگاه تهران بر ایجاد فضای باز برای تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان
  • تاکید رئیس دانشگاه تهران بر ایجاد فضای باز برای تبیین تعامل قرآن و علم
  • تاکید رئیس دانشگاه تهران بر ایجاد فضای باز برای تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان علوم مختلف
  • سفیر ایران در سازمان ملل: آمریکا تمام اعتبار خود را صرف حمایت از نسل‌کشی در غزه کرده است