Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:55:55 GMT

مساجد باید محور عزاداری های ماه محرم باشند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۰۷۷۹

مساجد باید محور عزاداری های ماه محرم باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان با بیان اینکه ساعات عزاداری‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که موجب سلب آسایش و آرامش مردم نشود، ادامه داد: رعایت حال آحاد مردم در عزاداری‌های محرم ضروری است.

وی با اشاره به اینکه عزاداران حسینی شروع و پایان مراسم های خود را به مساجد محلات مختلف متمرکز کنند، ابراز داشت: باید شور حسینی با شعور حسینی همراه بوده و اهداف قیام امام حسین(ع) به جوانان تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه توجه جدی به بسط و توسعه اندیشه ها و نظرات امام راحل و رهبر انقلاب پیرامون مناسب های مذهبی ضروری است، ادامه داد: ماندگاری آموزه های فرهنگ عاشورا و قیام سالار شهیدان در شکوه عزاداری ها  است.

وی ابراز داشت: ساعات عزاداری باید به نحوی تنظیم و برنامه ریزی شود که مزاحمتی برای آسایش مردم نداشته باشد.

آل هاشم بر بصیرت افزایی در شئون فرهنگی و مذهبی تاکید داشت و گفت: برای اینکه فرهنگ عاشورایی در عزاداری های حسینی بیش از پیش تبیین شود.

وی به اهمیت مساجد نیز تاکید کرد و گفت: باید بسترهای لازم برای بهره برداری هیات ها از مساجد در ایام عزاداری فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: برای مبارزه با توطئه های دشمنان و خنثی کردن آنها در مناسبت های مذهبی باید محتوای برنامه ها و مراسم ها در جهت بصیرت افزایی باشد.

ظرفیت هیئات مذهبی در مقابله با آسیب های اجتماعی

 مدیر کل  تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه که در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار شد ضمن تأکید بر ظرفیت هیئات مذهبی در مباحث خانواده و مقابله با آسیب های اجتماعی گفت : هیات‌های مذهبی و علمای معظم باید به فراخور آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف ورود کرده و مردم را در راستای حل مسائل مورد نیاز یاری دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شعبانی ادامه داد : اگر کل برنامه‌های فرهنگی را در یک کفه ترازو قرار دهیم و تأثیرگذاری ماه محرم در مسائل اخلاقی و فرهنگی را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم ماه محرم به تنهایی وزنه سنگین تری دارد.

وی افزود : تمام موضوعات اقتصادی، نابسامانی‌های موجود در مسائلی اجتماعی و تنش‌های ویران‌گر در عرصه‌های سیاسی ریشه در مسائل فرهنگی و معنوی دارد و ماه محرم  فرصتی است که تا بار دیگر وجود خود را با آب زلال محضر اهل بیت علیهم السلام شستشو دهیم‌.

شعبانی ادامه داد : ستاد ساماندهی شوون فرهنگی در راستای ساماندهی مراسمات مذهبی نقش اساسی و راهبردی دارد و تمامی اعضای این شورا توانسته‌اند برخی از نابسامانی‌هایی که در برنامه‌های مذهبی وجود داشت را سامان بخشند .

وی در پایان افزود : طبیعتاً قبل از ماه محرم، در حضور جنابعالی و دستگاه‌های مختلف بایستی تمام موارد بررسی و خلأ ها برطرف شوند که در این راستا همایش و برنامه‌هایی آموزشی با مبلغین برادر و خواهر، هیئات مذهبی وحتی کارشناس شهرستانی انجام خواهد گرفت تا شاهد ارتقا سطح فرهنگی  باشیم.

کد خبر 4701954

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ماه محرم هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف کهگیلویه و بویراحمد استانداری سمنان اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک

توافق نامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک (منطقه دیگ رستم) از سوی جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و محمد حسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس امضا و مبادله شد.

بر این اساس مقرر شد مجتمع فرهنگی، رفاهی و نماز خانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک (منطقه دیگ رستم) در مدت زمان یک سال با هدف فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر زائران و مسافرانی که از استان‌های جنوبی کشور قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت مرقد منور علی بن موسی الرضا (ع) را دارند، ایجاد شود.

بیشتر بخوانید

۵۲ ویژه برنامه در میقات‌الرضا (ع) طبس برگزار می‌شود

برای انجام این کار هر یک از طرفین، شامل استانداری خراسان جنوبی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس، اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین خواهند کرد.

استانداری خراسان جنوبی متعهد شد علاوه بر تأمین زمین، زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کند و بنیاد کرامت رضوی هم عملیات اجرایی این طرح را تا مرحله تکمیل و بهره برداری و ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی بر عهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری