Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@01:09:00 GMT

پیش بینی تولید ۲۵ هزار تن شیلات در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۰۷۸۴

پیش بینی تولید ۲۵ هزار تن شیلات در سال ۹۸

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فرزاد افضلی مدیرکل شیلات کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود میزان تولید شیلات کرمانشاه در سال ۹۸ به ۲۵ هزار تن برسد که شرایط توسعه و ایجاد اشتغال در راستای ساماندهی فعالیت‌های آبزی پروری را رقم می‌زند.

افضلی از مطالعه و احداث پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد داریان پاوه با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن و اشتغال برای ۵۰ نفر، مطالعه و احداث ۶ سایت پرورش ماهی در اراضی پایاب سد داریان پاوه با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۵۰۰ تن و اشتغال ۳۰ نفر، مطالعه و احداث پرورش ماهی در قفس در دریاچه بند هیروی پاوه با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن و اشتغال ۱۰ نفر به عنوان بخشی از این پروژه‌ها یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تکمیل زیرساخت مرحله دوم مجتمع پرورش ماهی گرمابی شهدای قصرشیرین با ۶۴ مزرعه به همراه کانال‌های آبرسانی آماده با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۲۰۰ تن و اشتغال ۲۲۰ نفر، احداث مجتمع‌های پرورش ماهی و میگو یک هزار و ۵۰ هکتاری دشت خان لیلی در مجاورت سامانه گرمسیری با ظرفیت چهار هزار تنی و اشتغال یک هزار نفری، تکمیل زیرساخت مجتمع پرورش ماهی سردابی کلاران دشه پاوه ۴۰۰ تنی با اشتغال ۷۰ نفر، احداث پرورش ماهی در اراضی پایاب سد‌های مخزنی غیرشرب جامیشان و زمکان و سد آزادی از دیگر پروژه‌ها برای تحقق این هدف است.

افضلی ادامه داد: در مجموع در سال گذشته میزان تولیدات شیلات استان ۲۰ هزار و ۱۰۵ تن بود که برای سه هزار و ۵۴۸ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرداز این میزان شاهد تولید چهار هزار و ۲۸۰ تن ماهی گرمابی، ۱۲هزار و ۶۵۰ تن ماهی سردابی و یک هزار و ۱۰۰ تن پرورش ماهی در قفس بودیم.

وی تولید ماهیان خاویاری سال گذشته استان را ۵۰ تن اعلام کرد و افزود: هم اکنون پرورش ماهیان خاویاری در سه مزرعه و یک واحد قفس فعال است.

به گفته وی، کارگاه تکثیر میگوی قصرشیرین نیز با ظرفیت ۲ میلیون قطعه پست لارو تنها مرکز تامین کننده پست لارو گونه رونبرگی کشور است از تولید ۲۵ تن میگو در این مرکز در سال گذشته خبر داد.

افضلی  گفت: بحث بازاریابی و توسعه صادرات یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه آبزیان است، در سال‌های گذشته به این مقوله که همان ایجاد سکوی صادرات و ایجاد بارانداز در مرز رسمی قصرشیرین است ورود پیدا کردیم که به تایید استاندار کرمانشاه نیز رسیده و در کارگرو‌های استانداری نیز مصوب شده است شایسته نیست که محصولات شیلاتی ما به نام استان‌های شمالی و جنوبی به عراق صادر شود و هم اکنون موافقت برای تهیه اراضی مورد نیاز سکوی صادراتی مصوب شده است.

مدیرکل شیلات کرمانشاه یادآور شد، ماهیان گرمابی خاستگاه بومی دارد و می‌توانیم با رهاسازی آنان در قالب فعالیت صید و صیادی در این بخش نیز فعالیت کنیم و هم اکنون درصدد رهاسازی سه نوع ماهی بومی در رودخانه‌های استان هستیم که اقدام ارزشمندی در راستای ممانعت از انقراض گونه‌های بومی است.

انتهای  پیام/ز

 

توسعه صادرات  آبزیان در استان کرمانشاه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی رئیس اداره شیلات زابل گفت:سیستان تا قبل از خشکسالی بواسطه‌ی تالاب هامون یکی از مراکز برداشت انواع ماهیان بوده است.
وی بیان کرد:در حال حاضر با شرایط خشکسالی مردم به کار پرورش ماهی در استخر‌های مختلف خاکی و بتنی روی آورده اند.
وی اضافه کرد:از اوایل شهریور تعداد ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی بین پرورش دهندگان با کمک بخش خصوصی توزیع شده است و کار برداشت ماهی سردابی قزل آلا تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است