Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@17:36:56 GMT

رویترز مدعی شد: ایران خواهان افزایش صادرات نفت است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۱۰۷۳

ساعت 24- در پی سفر ظریف به محل برگزاری اجلاس گروه ۷، چند منبع معتبر به خبرگزاری رویترز اطلاع داده‌اند که ایران بر سر برنامه موشکی و حقوقش در خصوص غنی‌سازی اورانیم مذاکره نخواهد کرد.

 خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به نقل از دو مقام رسمی ایرانی و یک دیپلمات گزارش داد که ایران از کشورهای اروپایی می‌خواهد که اگر تمایل به حفظ توافق هسته‌ای دارند، فروش نفت ایران را به حداقل ۷۰۰۰۰۰ و حداکثر به ۱۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام رسمی ایران گفت: ما به منظور ایجاد فضایی برای مذاکره و برای نشان دادن حسن نیت خود، به درخواست فرانسه پاسخ دادیم. ما می‌خواهیم حداقل هفتصد هزار بشکه نفت در روز صادر و هزینه آن را نقد دریافت کنیم. این تنها شروع است. صادرات نفت ما باید به یک و نیم میلیون بشکه در روز برسد.

یک مقام رسمی دیگر افزود: ایران نه می‌تواند بر سر برنامه موشکی خود مذاکره کند نه این کار را خواهد کرد. ما این مسئله را به طور واضح و شفاف اعلام کردیم.

یک دیپلمات ایرانی نیز تصریح کرد که تهران مذاکره بر سر حقوقش در خصوص غنی‌سازی اورانیم و چرخه سوخت هسته‌ای بومی خود را رد کرده است.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۹ افزایش به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه شنبه در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از اظهارات رئیس نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مورد پاسخ به حمله موشکی ایران، افزایش یافته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۹ افزایش به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۲ سنت معادل ۰.۷۳ درصد افزایش ۸۶ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند بیشتر موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به تلافی حمله این کشور به سفارتخانه ایران در دمشق را خنثی کرده است؛ بنابراین این حمله تاثیر چندانی بر قیمت نفت نداشت.

اما بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه کابینه جنگ خود را برای دومین بار طی ۲۴ ساعت فراخواند تا در مورد عکس‌العمل به حمله مستقیم ایران به این به خاک این رژیم تصمیم‌گیری کند. این اقدام نگرانی بازار در مورد مختل شدن عرضه نفت در صورت اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی را افزایش داد.

ایران روزانه ۳ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند و یکی از بزرگترین تولید کنندگان سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) است.

قیمت نفت در روز جمعه با احتمال حمله ایران به رژیم صهیونیستی به بالاترین رقم از ماه اکتبر رسیده بود.

در چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا T انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی تا ۴.۶ درصد آهسته شده باشد. این رقم در سه ماهه گذشته برابر با ۵.۲ درصد بود. بدین ترتیب فشار fv سیاستگذاران چین برای معرفی محرک‌های اقتصادی بیشتر افزایش می‌یابد که می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد.

دیگر خبرها

  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • واکنش رسمی تراکتور به مذاکره با مجیدی و گل محمدی | همه چیز در ۴۸ ساعت اتفاق افتاد
  • بورل: خواهان کاهش تنش در منطقه هستیم
  • کاهش صادرات و واردات چین
  • آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد