Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@13:27:01 GMT

پیش بینی قیمت ۶۳ دلاری نفت برای سال جاری میلادی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۱۳۳۳

 به گزارش اکوفارس به نقل از د نشنال، انتظار می رود بازارهای نفت در نیمه دوم 2019 و سال آینده علیرغم نشانه‌های رکود اقتصادی، به خاطر کاهش تولید و بهبود تقاضا متعادل شود.

طبق گزارش اقتصاددانان آکسفورد:« ما در حال حاضر پیش بینی خود را از تولید ناخالص داخلی جهان و تولید صنعتی پایین می آوریم ولی با توجه به کاهش نرخ بهره در آمریکا و اقدامات محرک اقتصادی در کشورهای دیگر، خطر رکود در 2020 همچنان پایین است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ترس از رکود به خاطر جنگ های تجاری بین آمریکا و چین افزایش یافته و سهام آمریکا سقوط کرده است. کاهش تولید اوپک و متحدانش به تعادل بازارهای نفت جهان کمک می کند.

این گزارش می گوید:«بازار نفت از یک دوره عرضه بیش از حد عبور کرده ولی از نظر زیرساختی، این شرایط بد فعلاً پایان یافته است. در زمینه عرضه، گروه اوپک و متحدانش به سختی برای حمایت از قیمت نفت کار می کنند و تعهد آنها به قرارداد کاهش تولید بسیار بالا بوده و در جولای به 134 درصد رسیده است».

 تمام تولیدکنندگان نفت از قرارداد کاهش تولید پیروی نمی کنند ولی همکاری گسترده‌ای بین آن‌ها به رهبری عربستان سعودی وجود دارد.

اوپک، روسیه و سایر متحدان 1.2 میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود کم کرده اند و باعث افزایش قیمت نفت شده اند. این قرارداد که در ژوئن منقضی شد، تا مارس 2020 تمدید شده است.

بر اساس این گزارش چالش بعدی برای اوپک در راه است ولی طبق پیش بینی ها بازار نفت برای ادامه سال جاری و سال آینده نسبتاً متعادل خواهد بود.

این گزارش همچنین گفت که تقاضای نفت در نیمه اول 2019 پایین بوده ولی به نظر می رسد در ادامه بهبود خواهد یافت.

 پیش بینی قیمت نفت برنت در 2019 تا 63 دلار در هر بشکه نسبت به 66 دلار قبلی پایین آمده و قیمت آن برای 2020 هم  62 دلار در هر بشکه اعلام شده است، در حالی که قبلاً 63 دلار پیش بینی شده بود.

 در حال حاضر نفت برنت کمی بالاتر از 59 دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا 54 دلار در هر بشکه معامله میشود.

 یکی از بزرگترین مشکلات برای پیش بینی قیمت نفت این است که رشد تقاضای جهانی نفت به طرز قابل توجهی در نیمه اول 2019 کاهش یافته و از 1.1 درصد 2018 به 0.6 درصد رسیده است.

 دلیل این کاهش می تواند هوای گرم زمستان در برخی کشورهای مهم مصرف‌کننده و سیل های شدید در آمریکا باشد.  تقاضا تحت تاثیر مشکلات خط لوله روسیه هم قرار گرفته است ولی در نیمه دوم 2019 و در 2020 بهبود خواهد یافت.

 ولی در اوپک نقاط قوتی وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند. عراق، لیبی و نیجریه در حال تقویت تولید خود هستند که ممکن است باعث عرضه بیش از حد نفت به بازار شود.

لیبی در حال حاضر در قرارداد کاهش تولید اوپک قرار ندارد و تولید آن 60 درصد به صورت سالانه در جولای افزایش یافته است. عراق در قرارداد هست ولی تولید آن تا 4.9 میلیون بشکه در روز در جولای افزایش یافته که 4 درصد به صورت سالانه رشد داشته است.

 این گزارش همچنین گفت که قیمت طلا و نقره افزایش یافته است ،در حالی که اکثر فلزات صنعتی به خاطر ترس از رکود در این ماه کاهش داشته اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تسلای آمریکا قیمت خودروهای برقی تولیدی خود شامل مدل‌های S، X، Y را ۲۰۰۰ دلار کاهش داده است.

البته چند روز پیش مشخص شد که این شرکت خودروسازی نتوانسته انتظارات فروش برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ را برآورده کند.

بر همین اساس قیمت پایه خودروی تسلای مدل Y به ۴۲۹۹۰ دلار رسیده و قیمت پایه مدل S نیز در تارنمای تسلا ۷۲۹۹۰ دلار اعلام شده است. قیمت خودروهای تسلای مدل X در نوع پایه هم ۷۷۹۹۰ دلار تعیین شده است.

البته تسلا اعلام کرده که طرح فروش با تخفیف خود در تمام بازارها را در روز ۳۰ آوریل به پایان خواهد رساند. این اقدام معمولاً با هدف افزایش فروش در یک بازه زمانی خاص در دستور کار شرکت‌های خودروسازی قرار می‌گیرد.

گزارشات حاکی از آن است در حالی که ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا، قرار بود به هند رفته و در دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، رسماً ورود تسلا به بازار هند را اعلام کند، این سفر به دلایل نامعلوم به تعویق افتاده است.

پیشترهم رویترز گزارش داده بود که تسلا به دنبال اخراج ۱۰ درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان است.

کد خبر 6086096 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟