Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-25@14:15:00 GMT

خودروهای سلطنتی محمدرضا پهلوی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۱۴۲۰

کلکسیون خودروهای محمدرضا پهلوی که در باغ موزه سعدآباد به معرض نمایش گذاشته‌ شده است. در این در کلکسیون ، تقریباً همه چیز را می یابید، از لیموزین های شیک گرفته تا اتومبیل های برف روب معمولی و کالسکه.


به گزارش شریان نیوز،موزه اتومبیلهای سلطنتی بی شک یکی از جذابترین موزه های مجموعه سعدآباد به شمار می رود که در ان تعدادی از تولیدات شرکت های خودرو سازی معروف جهان نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتومبیل های موجود در این موزه متعلق به محمدرضا شاه و خاندان پهلوی بوده است. این موزه در قسمت غربی درب زعفرانیه واقع شده است و برای بازدید از این مجموعه می بایست بهای ورودی 2000 تومانی آن را پرداخت کنید. اتومبیلهایی که در حال حاضر در موزه به نمایش در آمده اند شامل سه دستگاه رولز رویس ،یک دستگاه خودروی فولکس اسپید باگی ،پنج دستگاه بنز ،شش دستگاه  موتور سیکلت ، یک دستگاه اسنو مبیل و یکدستگاه کالسکه می باشد. 

این موزه شامل دو بخش است، بخش اول گالری رولزرویس و بخش دوم گالری بنز و بین این دو گالری سالن اختصاصی مرسدس بنز اس ال 300 که یکی از زیباترین و کمیاب ترین خودروهای کلاسیک جهان به شمار میرود قرار دارد. این خودروی منحصر بفرد متعلق به فرح دیبا بوده است .

از دیگر خودروهای فاخر این مجموعه میتوان به مرسدس بنز 600 با بدنه و شیشه های ضد گلوله اشاره کرد. این خودروی بی نظیر که مورد استفاده شخص محمدرضا پهلوی بوده است دارای سیستم تنظیم ارتفاع هیدرولیک، شیشه و صندلیهای برقی، سانروف، کولر، 8 سیلندر و گیربکس اتوماتیک و وزن حدود 6 تن می باشد.


در ادامه تصاویر و جدول مشخصات فنی این خودروها را خواهید دید.


جدول مشخصات فنی خودروهای سلطنتی

Rolls Royce Phantom

 


 

Rolls Royce Corniche

     


Rolls Royce Silver Shadow


   

Volkswagen Speed Buggy


 

Mercedes Benz SL200
 

Mercedes Benz 600 Armored


   

Snowmobile Yamaha 433


Honda 50


BMW Motorcycle


 
 

Honda Motorcycle

 

 

منبع: شریان

کلیدواژه: سقوط هواپیمای تهران یاسوج ایالات متحده آمریکا مجلس شورای اسلامی سوریه یاسوج بوشهر ایران کرمانشاه سقوط هواپیما روسیه عراق گرگان بارش برف تیم فوتبال استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین مافی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران کلانتری ۱۸۱ چیتگر در حال گشت زنی در خیابان‌های اطراف دریاچه چیتگر بودند که یک دستگاه خودروی سواری سفید با ۲ سرنشین را مشاهده کردند که در حال زاغ زنی خودروهای پارک شده بودند.

وی ادامه داد: پس از استعلام پلاک مشخص شد خودروی مذکور مسروقه است و همین مساله مأموران را بر آن داشت تا به راننده دستور توقف دهند.

سرهنگ مافی ادامه داد: متهمان بدون توجه به دستور پلیس سعی کردند از محل متواری شوند که با تعقیب و گریزی کوتاه و شلیک به لاستیک خودرویشان، متوقف و دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از خودرو، سه حلقه رینگ و لاستیک، یک عدد جک خودرو که به گفته متهمان در همان ساعات سرقت شده بود، کشف شد.

سرهنگ مافی، تصریح کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی به همراه جزئیات پرونده، در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ برای تحقیقات بیشتر قرار گرفتند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان توصیه کرد: خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل GPS، قفل و دزدگیر مجهز کرده و از قرار دادن اشیا قیمتی داخل خودرو خودداری کنند.

کد خبر 6088582

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود