Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:50:35 GMT

هنرهای تجسمی بزرگترین خانواده هنری کشور است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۱۵۰۲

هنرهای تجسمی بزرگترین خانواده هنری کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مظفری شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران در محل دانشگاه ایلام افزود:  هنرهای تجسمی بزرگترین خانواده هنری کشور بوده که هنرمندان زیادی در رشته های مختلف آن در مناطق مختلف کشور فعالیت دارند.

وی افزود: در مجموع یک میلیون هنرمند در سراسر کشور در حوزه تجسمی فعالیت دارند که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر حرفه ای کار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری با بیان اینکه این هنرمندان در ۱۰رشته از جمله عکاسی، خوشنویسی، نگار گری، پوستر و غیره فعالیت دارند ادامه داد: یکی از افتخارهای حوزه هنرهای تجسمی انجمن خوشنویسان ایران است که تاکنون دو میلیون هنرمند خوشنویس را تربیت کرده است.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از مجموع ۱۰رشته هنرهای تجسمی تاکنون هفت انجمن هنری به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در ایلام با شرکت ۱۲۷هنرمند جوان حوزه تجسمی و حضور اساتید طراز اول این حوزه افتخاری برای این استان محسوب می شود.

آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران شامگاه یکشنبه با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان محلی و هنرمندان در محل دانشگاه ایلام برگزار شد.

بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران از ۳۰ مرداد تا سوم شهریورماه به میزبانی استان ایلام برگزار شد.

کد خبر 4702035

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ارشاد ایلام اداره کل هنرهای نمایشی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف اربعین حسینی استانداری سمنان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس

مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج، از تولید تازه‌ترین طرح گرافیکی به مناسبت پنجم اردیبهشت، سالروز شکست هیمنه آمریکا در واقعه طبس خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رضا خوش‌تراش پسندیده مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج در این زمینه گفت: همزمان با فرارسیدن پنجم اردیبهشت، و سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، مرکز هنرهای تجسمی انقلاب (مهتا) بنا بر یکی از فرمایشات ویژه حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع شکست آمریکا در قالب یک طرح گرافیکی تازه‌ترین تولید خود را رونمایی کرده است. این طرح با وام گرفتن از این سخن از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: " شن ها مامور خدا بودند " تولید شده است.

هنرمندان تجسمی در خط مقدم واکنش به تنبیه رژیم صهیونیستی

خوش‌تراش پسندیده افزود: موضوع شکست و درهم کوبیده شدن استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب، کنش‌های فرهنگی و سیاسی بسیاری را برانگیخته است. از این‌رو اداره بسیج هم برخود واجب دانست که به این موضوع ضریب ویژه‌ای بدهد و در همین راستا باید تولیدات فاخر و ارزشمند را در دستور کار قرار داد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری که جملگی از جهان‌بینی والایی برخوردارند، اداره هنرهای تجسمی بسیج در نظر دارد که در راستای منویات ایشان این‌گونه طرح‌ها را به منصه ظهور درآورد.

فایل طرح‌ها از اینجا قابل دریافت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • درخشش هنرمندان لردگانی در ششمین جشنواره آسمان هشتم
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • درخشش هنرمندان لنده‌ای در ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم