Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@19:17:13 GMT

دروغی که کشور را ۲۰ سال گرفتار کرده است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۱۸۴۰

دروغی که کشور را ۲۰ سال گرفتار کرده است

آمریکا و غرب در مورد دانش و توان هسته‌ای ایران به اندازه کافی دروغ‌پردازی کرده‌اند و حالاحالاها هم دست‌بردار نیستند ما امروز گرفتار یک رئیس جمهور دروغگو و کذاب در آمریکا هستیم.

به گزارش مشرق، «محمدکاظم انبارلویی» در یادداشتی نوشت:

خداوند در  قرآن کسانی را که کارشان خرّاصی، خراطی، دروغ ، فریب و نیرنگ است نفرین می‌کند و در مورد ذاریات می‌فرماید: قتل الخراصون الذین هم فی غَمرهٍ ساهون (ذاریات آیه ۱۰ و ۱۱) مرگ بر دروغ زنان و دروغ‌پردازان آنانکه در بی‌خبری و غفلت غرقند خرّاص از خرص می‌آید به سخنی گفته می‌شود که پایه علمی و منطقی ندارد و براساس گمان، تخمین و حدس گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غمره به آب فراوانی گفته می‌شود که عمق آن پیدا نیست. مراد جهل  و نادانی عمیقی است که انسان را فرا می‌گیرد و عمقی بر آن متصور نیست.

بیشتر بخوانید:

انبارلویی: رسانه‌های انقلاب در دو فتنه بر رسانه‌های معاند غلبه کردند انبارلویی: اصلاح‌طلبان می‌خواهند حافظه مردم را دستکاری کنند


دشمن کارش دروغ‌سازی و شایعه‌پردازی است. دشمن دروغ را سفارش می‌دهد. منافقین خط تولید آن را راه می‌اندازند و افراد ساده لوح هم آن را می‌پذیرند. آمریکا و غرب در مورد دانش و توان هسته‌ای ایران به اندازه کافی دروغ‌پردازی کرده‌اند و حالاحالاها هم دست‌بردار نیستند ما امروز گرفتار یک رئیس جمهور دروغگو و کذاب در آمریکا هستیم که رکورد دورغگویی را در جهان چندبار شکسته است.  


کشور نزدیک ۲۰ سال است گرفتار یک دروغ، فریب و نیرنگی است که آمریکایی‌ها تولید کرده‌اند تا ما را از پیشرفت‌های علمی در حوزه دانش و فناوری هسته‌ای محروم کنند. آنها دو دهه است که دستگاه دیپلماسی کشور را سرکار گذاشته‌اند و میلیاردها دلار هزینه روی دست نظام گذاشته‌اند و کشور را گرفتار گردابی کرده‌اند که هنوز در آن دست و پا می‌زند. قرآن می‌فرماید مرگ بر این جماعت. دروغ‌پرداز ملت ما هم به پیروی از قرآن می‌گوید: مرگ بر آمریکا. این وسط چرا دستگاه دیپلماسی نمی‌خواهد از این دور بسته خارج ‌شود، برای نخبگان سیاسی جامعه معلوم نیست.


برجام قرارداد بدی بود. به‌دلیل اینکه شروط رهبری، مجلس و شورای‌عالی امنیت ملی رعایت نشد. برجام قرارداد مطلوبی نبود چون «نامتوازن»، «ناهمزمان» ، «برگشت‌ناپذیر» ، «فاقد ضمانت اجرا» و «فاقد امکان مطالبه و خسارت» بود. برجام قرارداد مقبولی هم نبود چون به‌راحتی از همان روز اول از طرف غربی ها مورد قبول واقع نشد و نقض گردید بدون اینکه ما در برابر این نقض تضمین‌های لازم را بگیریم. امتیازات بزرگی به صورت نقد دادیم و هیچ امتیازی نتوانستیم اخذ کنیم.


برجام یک قرارداد اجباری بود. آنها ما را مجبور کردند تمام امتیازات را یکجا و نقد پرداخت کنیم بی‌آنکه به قول و قرار خود مبنی بر این پرداخت عمل کنند.


با این همه آنها به برجام عمل نکردند و فهرستی از مطالبات جدید را روی میز گذاشته‌اند. در این معرکه ما چه راهی جز بازگشت به نقطه  صفر برایمان باقی‌مانده است.


​​​​​​​با آنکه هیچ امیدی در عمل به تعهدات برجامی نداریم. دیپلماسی کشور دلش را خوش کرده به «مکر» ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه. رفت و آمد به پاریس و رد و بدل پیغام و پسغام در این وادی چه ثمری دارد.


بسته پیشنهادی ماکرون حاوی هیچ مطلبی که متضمن اجرای تعهدات برجامی و حتی غیر برجامی باشد نیست.


این بیان ماکرون شرم‌آور و حیرت‌انگیز و در عین حال توهین به ملت ایران است که گفته؛ به ترامپ پیشنهاد داده است که به تهران اجازه دهد صادرات نفت خود را به صورت محدود و برای مدت زمان معینی ادامه دهد اما به شرط اینکه ایران نیز دست از غنی‌سازی اورانیوم بیش از سقف تعیین شده در برجام بردارد. اکنون نشست گروه ۷ در بیارتیز فرانسه در حال برگزاری است. اشرار عالم در این نشست روی تقسیم سود خود از غارت جهانی در حال توافق و گفت‌وگو هستند. ضمناً یک نگاهی هم به ایران و برجام و مسائل فی مابین در این نشست دارند که  این نگاه را جناب ماکرون نمایندگی می‌کند. او چند روز پیش با ظریف ملاقات داشته و وزیر خارجه ما هم مباحث خود را با رئیس جمهور فرانسه خوب و سازنده توصیف کرده است! واقعاً از مجموع مواضع فرانسه در طول مذاکرات هسته‌ای در سه دولت گذشته در جمهوری اسلامی ما چه چیزی را کشف می‌کنیم؟ آیا واژه «خوب» و «سازنده» را می‌توان بر سیاست مکر، فریب، دروغ و نیرنگ فرانسوی‌ها بار کرد؟ چرا عوض این سفرهای بی‌نتیجه و گفتوگوهای بی‌حاصل، کاهش تعهدات برجامی را به سمت صفر با سرعت طی نمی‌کنیم. برجام از نظرگاه طرف غربی مرده و باطل است و به هیچ یک از مفاد آن در باب تعهدات عمل نمی‌کنند. چرا دستگاه دیپلماسی ما خود را معطل آن کرده است؟ 


آمریکایی‌ها یک دروغ را مدام تکرار می‌کنند و می‌گویند ایران می‌خواهد بمب اتمی بسازد و صدها تضمین در هزاران صفحه گفت‌وگوهای تودرتوی دیپلماسی از ایران گرفته‌اند تا بمب نسازیم اما هنوز ما را رها نمی‌کنند و یک فهرست جدید هم به آن اضافه  کرده‌اند. خلع سلاح موشکی و خلع قدرت از نفوذ منطقه‌ای! معلوم نیست اگر این را هم به آنها بدهیم فردا چه فهرستی از مطالبات را روی میز خواهند گذاشت؟ به نظر من زدن پهپاد پیشرفته آنها، دادن یک علامت بزرگ به غرب بود که بس کنید و زیاده‌خواهی را متوقف کنید. اکنون نوبت آن است دو تا ناو آنها را به قعر آب‌های خلیج‌فارس، دریای عمان و اقیانوس هند بفرستیم تا بفهمند اگر زیادخواهی‌ها را متوقف نکنند باید خود را آماده کنند تا در دامی که با دست خود مهیا کرده‌اند و از آن می‌گریختند، بیفتند.


اجلاس گروه ۷ یک‌زمانی با عنوان گروه ۸ برگزار می‌شد. روس‌ها در این نشست شرکت می‌کردند اما با اختلافات راهبردی که با آمریکایی‌ها به‌ویژه پس از ضمیمه شدن شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه پیدا کردند. روسیه را از گروه ۸ اخراج کردند. آمریکایی‌ها به محض اینکه در دامی که در خلیج‌فارس برای خود پهن کرده‌اند  بیفتند معلوم نیست اثری از  گروه ۷  باقی بماند، چون هیچ دولت غربی جز آمریکا و انگلیس حاضر نیست مرتکب این حماقت بشود و در این دام گرفتار آید. دیپلماسی کشور باید ادبیات سیاسی خود را تغییر دهد. گفتمان مقاومت، کارآمدی خود را تاکنون نشان داده است. 


دیپلماسی کشور باید تمام گفتمان خود را روی مفهوم «مقاومت» متمرکز کند و از گفت‌وگوهای بی‌حاصل و بی‌ثمر با دستاورد تقریبا هیچ بپرهیزد. اگر آقای ظریف نصف هزینه سفرهای خود به آمریکا و اروپا برای وصله‌پینه کردن برجام، اختصاص سفر به پکن، مسکو و همسایه‌های اطراف ایران می‌داد تحریم‌های آمریکا را بارها دور می‌زدیم و اثری از آن در اقتصاد ملی هم دیده نمی‌شد.   

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی محمدکاظم انبارلویی برجام خروج آمریکا از برجام تحریم های جدید آمریکا محمد جواد ظریف کشورهای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی سابقه طولانی در دروغ‌گویی و وارونه جلوه دادن حقایق دارند، الگویی که امروز ردپای آن در توجیه جنگ نسل‌کشانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه نیز دیده می‌شود.

«شکی نیست که صدام حسین (رئیس‌جمهور عراق) تسلیحات کشتار جمعی دارد و قصد دارد تا از این تسلیحات علیه دوستان، متحدان و حتی خود آمریکا استفاده کند.» این بخشی از اظهارات دیک چنی وزیر معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در سال 2002 در دیدار با کهنه‌سربازان آمریکایی است، زمانی که کاخ سفید با استناد به این دروغ‌ها خود را برای تجاوز نظامی به عراق آماده می‌کند. کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا نیز در همان دوره خطاب به شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرده بود که اتهام وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق را می‌تواند با اسناد و منابع معتبر اثبات کند.

البته سابقه دروغ‌گویی مقام‌های آمریکایی به همین جا ختم نمی‌شود. بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم در ماجرای رسوایی اخلاقی خود آشکارا خطاب به ملت آمریکا و در مقابل دوربین‌های تلویزیونی دروغ گفت و ادعا که هیچگاه روابط غیراخلاقی نداشته است. وقتی صحبت از انحرافات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا می‌شود، انتخاب یک مورد کار دشواری است. ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری خود بارها و بارها متهم به دروغ گویی شد.

ایوان فایفر نویسنده و تحلیلگر در مجله نیولاینز می‌نویسد: اگر قرار باشد که از تاریخ عبرت بگیریم، باید بگوییم به احتمال بسیار قوی هر آنچه که دولتمردان و سیاستمداران آشکارا تائید کرده و بر صحت آن اصرار می‎ورزند احتمالا نادرست است. والا چه دلیلی دارد که در بحبوحه جنگ غزه و تشدید انتقادها از اسرائیل به دلیل جنایاتی که در این منطقه مرتکب می شود کنگره آمریکا باید لایحه ای را تصویب کند که ضد صهیونیسم را با ضد یهودیت برابر می‌کند؟ یا مثلا، چرا روزنامه ها در واشنگتن اصرار دارند که هدف اسرائیل از جنگ امروز در غزه پاک کردن این منطقه از روی نقشه جهان نیست؟

ایوان فایفر می‌نویسد: هرگاه احساس کردید که سیاستمداران تلاش دارند که شما را گمراه کنند، دوباره فکر کنید. برای پی بردن به حقیقت ایده ادگار آلن پو (نویسنده آمریکایی) را دنبال کنید. آلن پو می‌گوید: چیزی که می‌شنوید را باور نکنید و فقط نیمی از چیزی که می‌بینید را باور کنید. به عنوان مثال، در آگوست 2021، وقتی طالبان به کابل نزدیک شدند، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به خبرنگاران ضمن رد کردن این ایده که آمریکا در افغانستان نیز مانند ویتنام شکست خورده، از اساس این ایده را رد کرد و گفت که سقوط کابل هیچ شباهتی به سقوط سایگون پایتخت ویتنام جنوبی ندارد. اما ترجمه ساده و دقیق این جمله بلینکن در واقع این بود که شکست ویتنام بار دیگر برای آمریکایی‌ها در افغانستان تکرار شده است.

بنابراین هر زمان که شما یک تیتر روزنامه یا اظهارنظر سیاسی دیدید که می‌گوید «اعضای حماس در غزه از بیمارستان به عنوان مرکز فرماندهی استفاده می‌کنند» یا «هیچ قحطی یا گرسنگی واقعی در غزه وجود ندارد» یا «اولویت دولت آمریکا حقوق بشر است» به معنای واقعی این جملات و کارنامه سیاستمداران آمریکایی دوباره فکر کنید.

کد خبر 840745 برچسب‌ها عراق - صدام اسرائیل ایالات متحده آمریکا فلسطین دونالد ترامپ جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • واکنش معین به ادعای حضور پنهانی‌اش در ایران: دروغ می‌گویند
  • واکنش معین به خبر حضور پنهانی‌اش در ایران | جزییاتی آخرین حضور این خواننده در زادگاهش
  • واکنش معین به حضور پنهانی‌اش در ایران
  • اولین واکنش معین به خبر رفت و آمدش به ایران
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!