Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@02:47:40 GMT

فشار خون بالا مغز را کوچک میکند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۱۸۹۸

بر اساس نتایج تحقیق جدید، فشار خون بالا و افزایش زیاد فشار خون در دوران میانسالی موجب آسیب به مغز در زندگی آینده فرد خواهد شد. ناطقان: در این تحقیق که با شرکت 502 نفر صورت گرفته زندگی فرد از بدو تولد در سال 1946 مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج این مطالعه نشان داد  فشار خون بالا (140/90 میلیمتر جیوه یا بالاتر) ممکن است منجر به کاهش حجم مغز و افزایش بیش از اندازه ماده سفید در مغز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما این روند با کاهش شناختی و ایجاد پلاک‌های بتا آمیلوئید که یکی از پروتئین‌های کلیدی مرتبط با بیماری آلزایمر است همراه نیست. فشار خون بالا باعث افزایش خطر ابتلا به اختلال شناختی در زندگی می‌شود، اما دقیقا چگونگی و زمان افزایش خطر، مشخص نیست.

این مطالعه جدید، فشار خون  افراد با سنین 36 تا 69 ساله را ارزیابی و تاثیر آن بر مغز را کشف کرده و نشان داده که این تاثیر ممکن است در سنین پایین‌تر قابل پیش‌بینی باشد.

محققان اظهار کردند: کنترل فشار خون برای سلامت مغز در سال‌های آینده زندگی ضروری است.

نتایج این تحقیق در نشریه The Lancet Neurology منتشر شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: فشارخون ، مغز ، گوچک شدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فشارخون مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد

مقام مسئول وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر این‌که باید سیستم آبرسانی کشور بازنگری اساسی شود، گفت: دسترسی به آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با طرح این پرسش که چه نیازی بوده در فلات خشک مرکزی ایران کارخانه‌های آب‌بر داشته‌ باشیم، اظهار کرد: در این مناطق چاه ژرف حفر کنیم و بعد از آن از اصفهان به یزد، از خلیج‌فارس به اصفهان و ... آب منتقل کنیم.

وی افزود: این سیستم آبرسانی نیازمند بازنگری اساسی است.

وی تصریح کرد: این‌که پول مردم صرف یک کارهایی شود که از هزاران چاه شاید یک مورد موفق نشویم، درست نیست.  ما دلسوز کشور هستیم، ما هم به فکر مردم سیستان و بلوچستان هستیم و بیخیال کم‌آبی مردم نیستیم.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: با تعریفی که از آبهای ژرف داریم یعنی نفوذ آبهای سطحی به زون‌های زه‌کش با پتانسیل زه‌کشی بالا، قطعاً وقتی از یک جایی آب -ژرف- را بالا می‌کشیم میزان مکش و نفوذ بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: حتی سفره‌های سطحی به زیر نفوذ پیدا کرده، در مجرای انتقال آب‌های ژرف قرار گرفته و آب پایین می‌رود. وقتی سطح آب پایین می‌رود قطعا فرونشست زمین را هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • نماد زندگی فانی و باقی
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند