Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@08:27:27 GMT

هنگام بروز حمله قلبی چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۲۰۰۸

هنگام بروز حمله قلبی چه کنیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سکته قلبی با علائمی شامل درد فشارنده یا احساس سنگینی در قفسه سینه، انتشار درد به گردن، شانه و بازو، تنگی نفس، عرق فراوان، احساس سبکی سر و غش کردن، اضطراب و بی‌قراری و تهوع همراه است.

طرح ۲۴۷ اورژانس چیست؟

در قالب طرح تحول نظام سلامت و به منظور انتقال سریع بیماران بویژه مبتلایان به بیماری‌های قلبی و از جمله سکته قلبی به مراکز درمانی، از آمبولانس‌های مجهز به سیستم ارسال نوار قلب به صورت آنلاین استفاده می‌شود و امروزه آمبولانس‌های کشور به این دستگاه مجهز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ارائه خدمات به بیماران قلبی در قالب طرح ۲۴۷ و یا به عبارتی ارائه خدمات قلبی_عروقی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته به اجرا درآمده است که اجرای این طرح در اورژانس پیش بیمارستانی موجب شده مرگ و میر ناشی از سکته‌های قلبی به میزان زیادی کاهش یابد.

زمانی که گزارشی در خصوص بیمار دچار علائم سکته قلبی به مرکز اورژانس اعلام می‌شود، آمبولانس مجهز به ارسال نوار قلبی به محل اعزام می‌شود و بلافاصله هنگام رسیدن تکنسین‌های اورژانس بر بالین بیمار و بررسی علائم اولیه، نوار قلبی تهیه و به صورت آنلاین به پزشک متخصص قلب که در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مستقر است، ارسال می‌شود. زمانی که پزشک نوار قلب را بررسی می‌کند و متوجه بروز سکته قلبی می‌شود، سریعاً با بیمارستان‌های حامی طرح هماهنگی لازم را انجام می‌دهد و کد ۲۴۷ را اعلام می‌کند که در نهایت بیمار در کمترین زمان برای بستری و انجام اقدامات تخصصی مانند کارگزاری استنت قلبی، فنر و ... به صورت مستقیم به بیمارستان منتقل می‌شود.

قبل از رسیدن اورژانس چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم؟

به توصیه روابط عمومی اورژانس کشور، در صورت مشاهده علام سکته قلبی در فرد، بلافاصله بیمار را بی‌حرکت کنید و به او آرامش دهید. سعی کنید بیمار در وضعیت راحت و ترجیحا نیمه نشسته قرار گیرد. با حفظ آرامش، از اورژانس درخواست کمک کنید و برای ارائه خدمات بهتر با اورژانس همکاری کنید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامت سکته قلبی قلب مرگ پزشک متخصص پزشک بیمارستان روابط عمومی بیماری قلبی بیماری اورژانس حمله قلبی انسداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به زندگی پسر بچه ۷ ساله با تلاش ‌اورژانس ورسک

پسر بچه ۷ ساله‌ای که در اثر مصرف داروی اشتباهی دچار ایست قلبی تنفسی شده بود، با تلاش ‌اورژانس ورسک ‌به زندگی بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، زکریا اشکپور رئیس روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: روز شنبه 26 اسفند 1402، با درخواست کمک والدین کودک خردسال، از مرکز ارتباطات اورژانس مازندران، بلافاصله تیم پایگاه اورژانس ورسک سوادکوه اعزام شد.

وی افزود: در بررسی اولیه کودک، فاقد علایم حیاتی بود، که بلافاصله اقدامات احیا قلبی ریوی پیشرفته با باز کردن راه هوایی از طریق لوله گذاری در نای و فشردن قفسه سینه و تزریق داروهای مورد نیاز شروع شد.

اشکپور تصریح کرد: خوشبختانه این پسربچه 7ساله که در اثر مصرف داروی اشتباهی دچار ایست قلبی تنفسی شده بود، به زندگی بازگشت و توسط تیم اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احیای پسربچه مازندرانی با تلاش تیم اورژانس ورسک
  • بازگشت به زندگی پسر بچه ۷ ساله با تلاش ‌اورژانس ورسک
  • نجات پسر بچه ۷ ساله با تلاش اورژانس ورسک
  • صدوشصت‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی» | حمله‌ صهیونیست‌ها در هنگام سحر و افطار افزایش می‌یابد
  • صدوشصت‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی» | حمله‌های صهیونیست‌ها عمدا در هنگام سحر و افطار افزایش می‌یابد
  • هنگام بروز حمله قلبی از چه دارویی استفاده کنیم؟
  • حمله‌های صهیونیست‌ها عمدا در هنگام سحر و افطار افزایش می‌یابد
  • این چهار مورد شما را در معرض سکته قرار می‌دهد
  • اگر سایز دور کمرتان بالاست این مطلب را بخوانید
  • پرواز بالگرد‌های اورژانس برای انتقال بیماران