Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@19:18:37 GMT

صخره بزرگ جهنمی که در دم ذوبتان می کند!

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۲۱۲۷

صخره بزرگ جهنمی که در دم ذوبتان می کند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دمای سیاره یادشده که با عنوان LHS ۳۸۴۴ b نام گذاری شده به علت فعالیت مداوم گدازه‌های آتشفشانی در سطح آن و عدم وجود هیچ گونه جو پایدار به دور سیاره به چند صد درجه سانتیگراد می‌رسد.

بیشتربخوانید: زنانی تیزهوش که علم فضا را دگرگون کردند + تصاویر

بررسی‌هایی که در این زمینه با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا انجام شده حاکیست که فاصله سیاره مذکور با کره زمین به ۴۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ سال نوری می‌رسد. سیاره مذکور به دور ستاره‌ای کوتوله می‌گردد که بخش عمده‌ای از انرژی و حرارت خود را از دست داده و در دوره پایانی حیات خود به سر می‌برد.

سیاره مذکور هر ۱۱ ساعت به دور ستاره مذکور می‌گردد و این امر نشانه فاصله بسیار اندک LHS ۳۸۴۴ b و ستاره یادشده است. به نظر می‌رسد که نیمی از این سیاره همیشه رو به ستاره است و همین امر دمای آن را تا ۷۷۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌دهد. همین گرمای شدید باعث درخشش شدید LHS ۳۸۴۴ b و کشف و شناسایی آن شده است.

سوی دیگر سیاره مذکور بسیار خنک‌تر است و همین امر نشان دهنده عدم وجود هرگونه جو پایدار در این سیاره است. علت آن است که در صورت وجود جو پایدار باد‌هایی شکل می‌گرفتند که گرمای سوی دیگر را به بخش سردتر منتقل می‌کردند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

سیاره جهنمی با دمای چندصد درجه سانتیگراد شناسایی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی گفت: آسمان مناطق مختلف استان طی امروز عمدتا ابری خواهد بود و بارش‌های قابل توجهی انتظار نمی‌رود.

وی افزود: این شرایط جوی در برخی مناطق از جمله ارتفاعات با رگبار‌های ضعیف و پراکنده باران و رعد و برق همراه خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان بابیان اینکه از فردا تا اوایل هفته آینده آسمان صافی برای اغلب مناطق استان پیش بینی شده است، ادامه داد: سرعت وزش باد به ویژه بعدازظهر امروز و فردا افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می‌رسد.

قدیمی گفت: طی شبانه روز گذشته ایستگاه قیدار با ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گیلوان با ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بوده اند.

وی افزود: تا روز پنجشنبه این هفته هوای خنکی در نواحی مختلف استان مستقر خواهد بود و از روز جمعه مجددا دما‌ها به طور نسبی افزایش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی وضع آب و هوا تا پنجشنبه/ ادامه رگبار و رعدوبرق در کشور
  • شواهدی برای وجود سیاره نهم در منظومه شمسی