Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@09:20:40 GMT

دامداران برای عرضه مستقیم دام پیشقدم شدند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۲۲۹۷

دامداران برای عرضه مستقیم دام پیشقدم شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، حالا بخش خصوصی پیش قدم شده و در انتظار پاسخ وزارت جهادکشاورزی است.  بعد از افزایش قیمت گوشت از سال گذشته، صادرات دام زنده از کشور ممنوع شد. از طرف دیگر، نظارت‌ها به‌منظور جلوگیری از قاچاق دام زنده، که از سوی متولیان تولید و عرضه گوشت یکی از علت‌های افزایش قیمت گوشت عنوان می‌شد، نیز سختگیرانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این دو اقدام موجب انباشت دام زنده در دامداری‌ها شده است، به‌طوری که بنابر آخرین گزارش مرکز آمار در اردیبهشت ماه امسال تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشــور 47.9 میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله 17.7 میلیون رأس بوده، که نسبت به مهر ماه 97 به‌ترتیب ٢٧ و ٢٢ درصد افزایش یافته است.

دام زنده ارزان شد

سید احمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران با تأیید افزایش تعداد دام زنده در دامداری‌ها گفت: در حال حاضر 300 هزار رأس دام سبک و 60 هزار رأس دام سنگین تعداد انباشت دام در دامداری‌ها است. به‌همین دلیل قیمت دام زنده 8 تا 10 هزار تومان کاهش یافته است. مقدسی علاوه بر انباشت دام، ممنوع بودن صادرات و واردات گوشت را دو دلیل دیگر برای کاهش قیمت دام زنده و انباشت دام عنوان کرد و گفت: واردات گوشت با ارز 4200 تومانی و ادامه واردات با ارز نیمایی موجب افزایش عرضه گوشت شده است و به‌همین دلیل دام زنده در کشور در حال انباشت است. از طرف دیگر، قیمت دام زنده در حال کاهش است که این موضوع موجب ضرر و زیان دامداران شده است.

عرضه گوشت بدون کاهش قیمت

مقدسی در همین حال، گفت: با اینکه قیمت هر کیلو دام زنده تا 10 هزار تومان کاهش داشته است، اما ما این کاهش قیمت را در گوشتی که به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد، شاهد نبودیم. مقدسی افزود: وقتی قیمت هر کیلو دام زنده تا 10 هزار تومان کاهش داشته قیمت گوشت عرضه شده در بازار حداقل باید 18 هزار تومان ارزان‌تر باشد و قیمت واقعی گوشت گوساله در حال حاضر باید کیلویی 75 هزار تومان باشد، اما این گوشت همچنان با قیمتی حدود 100 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

پیشنهاد به جهاد

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به قیمت دام زنده افزود: برای حمایت از تولید‌کنندگان و همچنین حمایت از مصرف کنندگان، پیشنهاد عرضه مستقیم گوشت به بازار را به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرده‌ایم که با این اقدام علاوه بر کاهش قیمت، انباشت ایجاد شده در جمعیت دام نیز متعادل خواهد شد. به‌گفته مقدسی در پیشنهاد به معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی عنوان کردیم دامداران تولیدات خود را به‌صورت لاشه یا بسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرفه‌های میادین عرضه کنند، اما وزارت جهاد نپذیرفت. به‌دلیل مشکلات و سختی‌هایی که برای عرضه در این اماکن وجود دارد، بار دیگر از معاونت امور دام درخواست مجدد کردیم یکی از سردخانه‌ها و فروشگاه‌های متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم در آنجا محصول خود را به مردم عرضه کنیم که در انتظار جواب هستیم. وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با هماهنگی‌های این معاونت این کار را بتوانند انجام دهند، افزود:در این طرح گوشت گوساله بدون استخوان کیلویی ٧٥ هزارتومان و با استخوان کیلویی ٦٥ هزارتومان به مصرف‌کننده عرضه خواهد شد. در صورت موفقیت فاز اول اجرای طرح، در مرحله بعدی گوشت گوسفندی به مردم عرضه می‌شود. مقدسی با بیان اینکه ٥٥ درصد نیاز کشور به گوشت از طریق دام سنگین تأمین می‌شود، افزود: با عرضه مستقیم دام سنگین، هم قیمت بازار می‌شکند و هم انباشت زیادی که در زمینه این نوع دام اتفاق افتاده، از بین خواهد رفت. مقدسی همچنین گفت: شورای تأمین‌کنندگان دام کشور برای کشتار و بسته‌بندی دامی که به طور مستقیم از طرف دامداران عرضه می‌شود اعلام آمادگی کرده است و هیچ مشکلی برای کشتار و بسته‌بندی عرضه مستقیم دام وجود ندارد. اینکه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دامداران را برای عرضه مستقیم گوشت پذیرفته یا خیر؟مرتضی رضایی معاون امور دام حاضر به پاسخگویی نشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت گوشت گوشت گوسفندی دام زنده دامداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!

قیمت گوشت مرغ در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن، هر بسته ۱.۸ کیلوگرمی گوشت سینه مرغ ۲۶۱ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت گوشت مرغ بسته بندی امروز

قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت سینه مرغ

قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرم هم امروز ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

اخبار جدید قیمت گوشت مرغ۱۴۰۲

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اینکه مشکلی در تامین گوشت نداریم، گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته واردات گوشت قرمز به طور منظم در حال انجام است.

علیرضا پیمان پاک افزود: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله در حال توزیع است تا از این طریق کمبود داخل کشور تامین شود.

پیمان پاک از کاهش قیمت گوشت داخلی خبر داد و گفت: نرخ گوشت تولید داخل طی هفته‌های اخیر به سبب توزیع گوشت وارداتی کاهش معناداری داشته است.

قیمت انواع گوشت مرغ بسته بندی  نام محصول وزن قیمت / تومان
ران بی پوست مرغ تازه مهیا  ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹٫۴۰۰
ران و سینه مرغ بدون پوست مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۲۵۴٫۷۰۰
مرغ کامل سمین ۱.۵ کیلوگرم ۱۱۷٫۰۰۰ 
فیله مرغ بدون استخوان پاک شده ۱ کیلوگرم ۲۰۳٫۱۰۰
مرغ اکبر جوجه بدون پوست سمین ۸۰۰ گرم ۱۰۲٫۰۰۰ 
بال و بازوی زعفرانی رزا ۹۰۰ گرم ۱۱۱٫۳۷۵
کتف و بال زعفرانی خام ب.آ ۸۰۰ گرم ۱۲۸٫۱۰۰ 

دیگر خبرها

  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم