Web Analytics Made Easy - Statcounter

انصاری با اشاره به اینکه امسال ۳۰ تا ۳۲ هزار نفر استخدام می شوند، گفت: امیدواریم تا پایان هفته آزمون استخدام مرحله اول آغاز شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «جمشید انصاری» شب گذشته (یکشنبه 3 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تبریک روز کارمند درباره بحث اینکه آیا امسال استخدام داریم یا خیر؟ با اشاره به اینکه ما هر ساله برای جبران خروجی نیروی انسانی که بازنشستگان هستند یا برای تامین نیروی انسانی لازم در برخی طرح های دولتی که به بهره برداری می رسد استخدام داریم، گفت: امسال نیز حدود 30 تا 32 هزار نفر استخدام می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه مجوز استخدام را ما صادر می کنیم اما این دستگاه ها هستند که باید برای استخدام تامین اعتبار کنند، گفت: اکنون برای حدود 30 هزار نفر تامین اعتبار شده و امیدواریم تا پایان هفته آزمون استخدام مرحله اول امسال آغاز شود.


وی درباره نحوه نظارت بر استخدام ها و شایسته سالاری نیز با اشاره به اینکه تمامی استخدام ها اگر تعریف قانونی داشته باشد توسط این سازمان انجام می شود و مجری آن نیز سازمان سنجش و جهاد دانشگاهی است، گفت: برای تحقق عدالت استخدامی آزمون را برگزار می کنیم و معتقدیم باید بهترین نیروها جذب شوند. اکنون چهار سال است که تمامی استخدام های کشور از طریق آزمون استخدامی صورت می گیرد که مطابق قانون مدیریت کشوری است.


رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره سیاست های کلی اصلاح نظام اداری نیز با بیان اینکه برنامه جامع اصلاح نظام اداری که سال 89 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد درباره تمامی دستگاه ها و نظام اداری حاکم است، گفت: در این 9 سال نیز بخشی از آن از جمله رعایت عدالت استخدامی و شایسته سالاری تبدیل به قانون شده و بخشی نیز در دست اقدام است.


انصاری با اشاره به اینکه بر مبنای این سیاست سال 93 نقشه راه اصلاح نظام اداری را به تصویب رساندیم که از سال 94 تا 96 به مدت سه سال اجرا شد، گفت: برنامه اصلاح نظام اداری در 10 محور به تصویب رسید که سال 97 سال نخست اجرا بود و اکنون در سال دوم اجرا هستیم و هر سال نیز در جشنواره شهید رجایی عملکرد دستگاه ها را مورد ارزیابی قرار می دهیم که مشخص می شود چه میزان دستگاه ها موفق عمل کرده اند در واقع ارتقاء سلامت نظام اداری و ارتقاء بهره وری در نظام اداری تا پایان سال 99 ادامه دارد و تا قبل از برنامه هفتم توسعه نسبت به آن اقدام می کنیم.


رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه این برنامه خبری درباره وجدان کاری، خود کنترلی، امانت داری و حفظ بیت المال در نظام اداری نیز گفت: یک بند دیگر از سیاست های کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره ارتقاء فرهنگ کلی سازمانی است که فرهنگ مطلوب سازمانی را در دو محور تعریف کردیم که یک بخش مربوط به همه سازمان ها و دستگاه هاست که باید آن را مورد توجه قرار دهند اما بخش دوم مربوط به شاخص اختصاصی هر سازمان است در واقع برنامه ارتقاء فرهنگ سازمانی در شورای عالی اداری به تصویب رسیده است و هر ساله 10 درصد رشد در نهادینه شدن این شاخص ها باید شاهد باشیم که در این سازمان مورد ارزیابی قرار می گیرد.


رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه سال نخست که این سیاست ها و شاخص ها را ابلاغ کردیم کاملا به صورت مطالعاتی انجام شد، افزود: از سال های بعد جایزه ارتقاء فرهنگ سازمانی نیز برای سازمان هایی که توسعه و ارتقاء فرهنگ سازمانی داشتند در نظر گرفته شد.


انصاری درباره تنبیهات نیز گفت: تنبیهات در قانون تعیین شده است و کسانی که به این شاخص ها عمل نکنند آن دستگاه را با قانون تطبیق می دهیم و در بحث تشویق نیز در جشنواره شهید رجایی دستگاه های برتر را معرفی می کنیم. نظام اداری ما خدوم و زحمتکش است اگر درصد ناراستی ها در یک نظام را به عموم نظام اداری تسری بدهیم جفا در حق کارمندان آن نظام اداری کرده ایم البته در هر ساختاری امکان انحراف افراد وجود دارد.


وی در ادامه توضیحات خود آورد که حتما در این خصوص قوانین و مقررات بی تقصیر نیستند و حتما در نظارت ها و گزینش نیروها و آماده سازی مسئولیت ها مشکل داریم و باید سیستم خود را آسیب شناسی کند تا ببیند کجای کار نقص دارد و کجاها را باید تقویت کند و این موضوع باید مستمر در دستور کار مدیران اعم از سه قوه و دستگاه های اجرایی قرار بگیرد و سعی کنند منافذ بروز و ظهور فساد را محدود تر کنند در واقع ما بیشتر از اینکه به مقابله با فساد اولویت دهیم باید به سلامت نظام اداری اهمیت بدهیم چرا که هر چه نظام به سمت سلامت برود فساد کمتر می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت روز جهانی مسجد عید غدیر شیراز اردبیل شبستان یزد مراسم عمامه گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد جمشید انصاری آزمون استخدامی استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افخمی: آغاز «هفت» از هفته آینده/ اولین فیلم علمی- تخیلی‌ام را می‌سازم

بهروز افخمی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: پخش سری جدید برنامه «هفت» از هفته آینده شروع می‌شود. امیدوارم که این برنامه بتواند تاثرگذاری همیشگی خود را داشته باشد.

افخمی نخستین اثر سینمایی علمی – تخیلی خود را می‌سازد

افخمی در عین حال از ساخت نخستین اثر علمی – تخیلی خود بر اساس داستانی از میخائیل آفاناسیویچ بولگاکُف؛ نویسنده، پزشک و نمایشنامه‌نویس مشهور روسی در نیمه نخست قرن بیستم که مشهورترین اثر او مرشد و مارگاریتا، از شاهکارهای ادبی قرن بیستم است، به نام «دل سگ» خبر داد.

وی اظهار داشت: خود داستان، یک داستان علمی - تخیلی است که در زمان حاضر مشغول نوشتن سناریوی آن هستم.

امسال تهیه‌کنندگی می‌کنم

افخمی همچنین درخصوص دو اثر سینمایی که پیشتر از ساخت آنها برای جشنواره فجر امسال خبر داده بود، گفت: این کارها هنوز قطعی نشده است. ممکن است تهیه‌کنندگی کنم و بنابراین فکر نمی‌کنم امسال به سمت کارگردانی بروم چرا که ساخت این اثر علمی – تخیلی، کل سال من را درگیر می‌کند و نوشتن فیلمنامه آن دست‌کم سه، چهار ماه زمان می‌برد.

کارگردان فیلم «صبح اعدام» اسفند سال گذشته با اعلام این خبر که برای فیلمسازی روی دو موضوع شاهنامه و غزه مشغول کار و تحقیق است، گفته بود: موضوع «داریوش مهرجویی» را هم مدنظر دارم که اول باید مستندش ساخته شود. ممکن است رمانش را هم بنویسم و بعد سراغ ساخت فیلم سینمایی با این سوژه بروم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت پل تاریخی خاتون کرج تامین شد
  • آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی در هرمزگان در ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • افخمی: آغاز «هفت» از هفته آینده/ اولین فیلم علمی- تخیلی‌ام را می‌سازم
  • نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار تا سه روز آینده اعلام می‌شود/ ۳ هزار نیرو گزینش پذیرفته‌شدگان را گزینش می کنند
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان