Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمود امامانِ پس از من، به تعداد نقیبان بنی اسرائیل‌اند که دوازده نفر بودند. حضرت سپس دست خود را بر شانه حسین علیه‌السلام نهاد... پس، وای بر کسانی که آنان را دشمن بدارند.

مشرق- پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله:

امامانِ پس از من، به تعداد نقیبان بنی اسرائیلند که دوازده نفر بودند ـ حضرت سپس دست خود را بر شانه حسین علیه‌السلام نهاد و فرمود: ـ از نسل این، نُه امام پاک پا به عرصه هستی می‌گذارند که نهمین نفر، مهدی آنان است، او زمین را از عدل و داد پر می‌کند همان گونه که از جور و ستم پر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پس، وای بر کسانی که آنان را دشمن بدارند.


متن حدیث:

عن سلمان الفارسی؛ قال صلی الله علیه و آله: الأَئِمَّةُ بَعدی بِعَدَدِ نُقَباءِ بَنی إسرائیلَ کانُوا اثنَی عَشَرَ ـ ثُمَّ وَضَعَ یَدَهُ عَلی صُلبِ الحُسَینِ علیه السلام و قالَ: ـ مِن صُلبِهِ تِسعَةٌ أئِمَّةٌ أبرارٌ، وَالتّاسِعُ مَهدِیُّهُم، یَملَأُ الأَرضَ قِسطًا و عَدلاً کَما مُلِئَت جَورًا وظُلمًا، فَالوَیلُ لِمُبغِضیهِم.


 

"مناقب ابن شهرآشوب، 1 / 295  سلمان الفارسی"

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی حدیث روز سخن پیامبر اهل بیت مباهله دوازده امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن میلاد کریم اهل بیت علیه السلام در اروندکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) مردم اروندکنار با برگزاری مراسم قرائت دعای توسّل، سخنرانی و مولودی خوانی، اجرای سرود و برپایی سفره‌های کریمانه ولادت این امام بزرگوار را گرامی داشتند و ارادت خود را به اهل بیت علیهم السلام به ویژه به کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام نشان دادند.
حسن بن علی نخستین فرزند امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و نخستین نوه پیامبر (ص) است.
گفته می‌شود امام حسن مجتبی (ع) ۲ بار همه دارایی‌اش را در راه خدا بخشید و ۳ بار نیمی از اموالش را به نیازمندان داد، به سبب همین بخشندگی‌ها، ایشان را «کریم اهل بیت» خوانده‌اند.

دیگر خبرها

  • حکومت حضرت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی است
  • حرم امام علی (ع) سیاه پوش شد + تصاویر
  • چرا شب قدر از هزار ماه با ارزش‌تر است / چه کار کنیم حقیقت لَیلَةُ ٱلقَدرِ را درک کنیم؟
  • ارزش و جایگاه عظیم روزه‌داری از زبان ماموستا محمدپور مدرس مدارس علوم دینی اهل‌سنت ارومیه
  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • ماجرای کسانی که چهره آدم دارند،اما قلب آنها قلب حیوان است
  • برنامه «سلسله موی دوست» از رادیو ایران
  • حدیث امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان
  • پیروی از ولایت همراه با عاقبت به خیری
  • جشن میلاد کریم اهل بیت علیه السلام در اروندکنار