Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز از قول چند مقام و دیپلمات ایرانی مدعی شده که آنچه رئیس‎‎جمهوری و وزیر خارجه ایران در مذاکرات با فرانسه پیشنهاد داده‌اند، شامل اجازه فروش روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت است.محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در آستانه نشست هفت کشور صنعتی موسوم به گروه هفت، به فرانسه سفر کرد و اعلام کرد در گفتگو با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، درباره پیشنهادات مطرح پیرامون برجام مذاکره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفر روز یکشنبه ظریف به فرانسه نیز رسانه‌ها را شگفت‌زده کرد و کاخ سفید نیز گفته که از برنامه سفر وی خبر نداشته است.وزیر خارجه ایران به محض رسیدن به شهر بیاریتز با همتای فرانسوی خود دیدار کرد، اما جزئیات این دیدار منتشر نشده است.   این گزارش با استناد به منابع ایرانی گفته است، اجازه فروش حداقل ۷۰۰ هزار بشکه گام اول است و ایران می‌خواهد این رقم به ۱.۵ میلیون بشکه نیز افزایش یابد.تهران همچنین در بسته پیشنهادی خود خواستار عدم مذاکره درباره برنامه موشکی ایران شده است. یک دیپلمات ایرانی گفته است «جمهوری اسلامی با صراحت گفته که نمی‌خواهد پیرامون این موضوع مذاکره شود».

منابع ایرانی همچنین گفته‌اند تهران می‌خواهد حق غنی‌سازی اورانیوم برای تامین سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای را حفظ کند و در عوض متعهد می‌شود به برجام کاملا عمل کند.

دیپلمات‌های ایرانی درباره پیشنهادات فرانسه به ایران چیزی نگفتند و رویترز می‌نویسد مقامات فرانسوی در دسترس نبوده‌اند تا درباره این موضوع اظهار نظر کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مناقشه آمریکا و ایران تحریم های امریکا صادرات نفت ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه کاهش یافته است. تمرکز سرمایه‌گذاران به دنبال کاهش خطر تشدید دشمنی‌ها در خاورمیانه دوباره به زیرساخت‌های بازار بازگشته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۷ سنت معادل ۰.۷۷ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.
تحلیلگران عقیده دارند نگرانی‌های اقتصادی دوباره به عامل تاثیرگذار بر بازار نفت خام تبدیل شده است و قیمت نفت تحت فشار افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و سیاست‌های فدرال رزرو قرار گرفته که ارزش دلار را بالا برده است.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه جدیدترین سیاستگذار آمریکایی بود که از به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره به خاطر توقف روند پایین آمدن تورم خبر داد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۲.۷ میلیون بشکه افزایش یافته است. این رقم تقریباً دو برابر انتظار تحلیلگران برای ۱.۴ میلیون بشکه افزایش بوده است.
هر دوی این شاخص‌های نفتی در هفته گذشته پس از اطلاعیه ایران مبنی بر عدم پاسخ به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور کاهش قابل توجهی داشتند. قیمت نفت بیش از ۳ دلار در هر بشکه قبل از اعلام این اطلاعیه افزایش یافته بود.
مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه یک بسته کمکی برای اوکراین و و رژیم صهیونیستی تصویب کرد که باعث می‌شود دولت فدرال این کشور تحریم‌هایی علیه ایران و تولید نفت این کشور وضع کند. اما بازار چندان تحت تاثیر این خبر قرار نگرفته چون حتی اگر به تصویب نهایی برسد، روند اجرای آن مشخص نیست.
بررسی این لایحه توسط سنا در روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.
ایران سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است. صادرات نفت ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا به خاطر افزایش تقاضا از سوی چین و شبکه‌های خارج از سیستم مالی آمریکا بالا رفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • عکسی از پوشش یک زن دیپلمات در دیدار با ابراهیم رئیسی
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • ترکیه ادعای رهگیری موشک‌های ایرانی را رد کرد
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • دیپلمات بازنشسته آمریکایی: ایرانیان حمله خود را در اوج دقت و بسیار فوق العاده انجام دادند (فیلم)