Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: از ابتدای شهریور ماه ۷ گروه با ۱۴ نفر عضو، صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی را آغاز کرده اند که این امر تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با مساحت مفید بیش از ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع عمده‌ترین منبع آبی قیروکارزین در پرورش ماهیان گرمابی و آزاد است که سالیانه موجب تولید و تامین بیش از ۱۵۰ تن گوشت سفید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با یاد آوری اینکه صید آزمایشی از این دریاچه در خرداد ماه امسال به منظور ارزیابی ذخایر آبزیان انجام شده است، ادامه داد: اداره شیلات مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین با هماهنگی مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پس از پایش‌های انجام شده نسبت به معرفی گروه‌های صیادی به اداره محیط زیست اقدام که مجوز لازم جهت صید صادر شده است.

همتی گفت: از جمله ماهیان قابل صید از این دریاچه انواع کپور معمولی و گونه‌های بومی با نام‌های محلی سرخه، شکاری و لجن خوار است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: پس از شروع آبگیری سد سلمان فارسی در سال ۸۸ شرکت تعاونی صیادی با بیش از ۴۰ نفر عضو در قیروکارزین تاسیس شد و صیادی از این دریاچه قدمت ده ساله دارد.

همتی اظهار کرد: صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین صرفا با عضویت در شرکت تعاونی صیادی و گرفتن مجوز‌های لازم از مدیریت جهاد کشاورزی و اداره محیط زیست مقدور است که می‌تواند موجب اشتغال افراد علاقه‌مند باشد.

قابل توجه است که رایزنی‌هایی برای صادرات ماهیان گرمابی به کشور‌های حوزه آسیای میانه همچون جمهوری آذربایجان انجام شده است که می‌تواند موجب ارز آوری و ارزش افزوده باشد.

قیروکارزین سالیانه بیش از ۲۵۰ تن تولیدات شیلاتی دارد و در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/چ

صید ماهی از دریاچه سد سلمان فارسی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فصلی بودن شغل صید مشکلاتی را برای صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی در زمینه پرداخت حق بیمه ایجاد کرده بود که با پیگیری‌های سازمان تامین اجتماعی این مشکل برطرف شده است.  

زنگانه مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: مشکلات و موانعی پیش روی این افراد قرار داشت که برطرف شد و صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی با حداقل پرداختی تحت پوشش قرار گرفتند.

در استان گلستان ۱۴ شرکت تعاونی پره با ۴۰۰ صیاد فعالیت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • کلید خوردk فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی»
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • بازگشت سلمان فارسی به تهران
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • از «سلمان فارسی» چه خبر؟
  • اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در شهرکرد