Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شینهوا» خبرگزاری رسمی چین روز دوشنبه در گزارشی سفر ظریف به فرانسه را غیر منتظره و متعجبانه خواند و با استناد به توئیت «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نوشت ظریف به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه و برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهوری ایران و فرانسه، روز یکشنبه وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نوشته است در این سفر هیچ جلسه‌ای یا مذاکره ای با هیات آمریکایی برگزار نخواهد شد.

شینهوا می گوید سایت ردیابی پروازهای هوایی «فلی رادار ۲۴ » پیشتر نشان داده بود که یک هواپیمای جت ایرانی در فرودگاه بیاریتز در حال فرود آمدن است.

در ادامه این گزارش آمده است موضوع هسته ای ایران یکی از مباحث اصلی اجلاس هفت کشور صنعتی در فرانسه است فرانسه به همراه انگلیس و آلمان مایل است از این رویداد برای نجات برجام استفاده کند.

گزارش می گوید مکرون روز شنبه به تلویزیون LCI گفته بود ما در این نشست توافق کردیم که مشترکا به ایران چه بگوییم همه خواهان پرهیز از مناقشه هستند دونالد ترامپ هم در این زمینه کاملا صریح بود.



"سی جی تی ان" تلویزیون انگلیسی زبان چین هم در گزارشی با اشاره به دومین سفر ظریف به فرانسه در ظرف سه روز، از این سفر به عنوان یک اقدام دیپلماتیک یاد کرد که حتی کاخ سفید هم از آن متعجب شده است.

گزارش می افزاید پاریس تلاش های خود را برای کاهش تنش ها بین تهران و واشنگتن افزایش داده است از این روز از ظریف بار دیگر دعوت کرده است به این کشور سفر کند تا در مورد بسته پیشنهادی دو کشور بیشتر بحث و بررسی کنند.

"سی جی تی ان" می گوید رهبران اروپایی از زمان خروج ترامپ از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بین المللی ایران و تحریم مجدد ایران، تلاش کرده اند تقابل گسترده ایران و ایالات متحده را مهار کنند.

تلویزیون انگلیسی زبان چین آورده است ظریف گفته است پس از گفت‌وگوهای گسترده با ژان ایو لودریان و وزیر دارایی فرانسه، با امانوئل مکرون در حاشیه نشست گروه هفت دیدار کرده و سپس جلسه توجیهی مشترکی با انگلیس و آلمان داشته است.

ظریف قرار است تا ساعتی دیگر در راس هیاتی بلند پایه وارد پکن شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس؛ رسانه‌های فرانسوی از امروز به عنوان "پنج شنبه سیاه" فرودگاه‌های کشور نام برده اند و با توجه به نزدیکی برگزاری رقابت‌های المپیک پاریس این موضوع به تیتر یک این رسانه‌ها تبدیل شده است.
به گفته اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز؛ این اعتصاب که در اعتراض به برنامه اصلاحی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است، تعداد زیادی پرواز داخلی و بین المللی را شامل می‌شود؛ که از جمله آن لغو بیش از ۲ هزار پرواز در اروپاست. 
افزایش سالانه حقوق به میزان پنج و ۴ دهم درصد از جمله خواسته کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه است.
در این اختلال کم سابقه خطوط هوایی فرانسه؛ پرواز‌های فرودگاه اورلی پاریس ۷۵ درصد، فرودگاه شارل دو گل پاریس و فرودگاه مارسی ۶۵ درصد و فرودگاه نیس و سایر فرودگاه‌ها ۴۵ درصد لغو شده است.
برای خاتمه دادن به این اعتصابات؛ نمایندگان دولت فرانسه با اتحادیه‌های مربوط وارد مذاکره و رایزنی شده اند.
اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز به دولت هشدار داده اند در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات؛ اعتصابات گسترده‌ای برای سه روز تعطیلی ۹، ۱۰ و ۱۱ می (۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) به اجرا در خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند
  • سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد