Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@14:32:53 GMT

خون اهدا کنید تا هپاتیت نگیرید!

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۲۵۱۹

خون اهدا کنید تا هپاتیت نگیرید!

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بشیر حاجی بیگی گفت: درصد موارد مثبت تاییدی هپاتیت B در خون های اهدایی کشور و در میان اهدا کنندگان، در سال ۱۳۸۲ برابر با ۸۰۰ در ۱۰۰ هزار اهدا کننده خون بود که در سال ۱۳۹۷، به ۴۵ در ۱۰۰ هزار اهدا کننده خون رسیده و شیب کاهشی پیدا کرده است.

وی افزود: امیدواریم با اجرای کامل طرح واکسیناسیون هپاتیت B که از مهر ماه امسال اجرا می شود، میزان شیوع این ویروس در میان اهدا کنندگان مستمر خون تا سال ۱۴۰۰ به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرد: فاز اول این طرح در مهر سال ۱۳۹۶ شروع شد و ۴۵ درصد موفقیت داشته است.

حاجی بیگی در ادامه به وضعیت هپاتیت C در میان اهدا کنندگان خون اشاره کرد و افزود: درصد موارد مثبت تاییدی هپاتیت C در خون های اهدایی و در میان اهدا کنندگان خون در سال ۱۳۸۲ معادل ۱۸۰ مورد در ۱۰۰ هزار اهدای خون بود که در سال گذشته به ۱۷ مورد در ۱۰۰ هزار اهدا رسیده است که این میزان شیوع، گویای شیب کاهشی ابتلا به این ویروس در میان اهدا کنندگان خون و ارتقای سلامت و امنیت خون است.

وی گفت: شیب کاهشی هپاتیت B در میان اهدا کنندگان خون، ناشی از شروع واکسیناسیون این ویروس در سال ۱۳۷۲ توسط وزارت بهداشت و انتخاب اهدا کنندگان سالم توسط مراکز انتقال خون و همچنین، افزایش اهدا کنندگان مستمر خون در طی این سال ها بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتقال خون سلامت واکسیناسیون وزارت بهداشت ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد

به گزارش «تابناک» به نقل از دفاع پرس، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکل های دانشجویی غرب خراسان رضوی، دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه انجام داد.

در جریان این دیدار، نشان عالی سربداران از طرف دانشگاه «حکیم سبزواری» و به نیابت از مردم دیار سربداران، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت قدردانی از عملیات تنبیهانه «وعده صادق» اهدا شد.

دیگر خبرها

  • اهدا ۶۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کهگیلویه
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • محمدی: حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید