Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:43:05 GMT

دولت نگاه سازنده به بخش خصوصی دارد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۲۶۲۶

دولت نگاه سازنده به بخش خصوصی دارد

مرتضی صفدری‌زاده یکشنبه شب در اولین همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت افزود: بخش خصوصی ممکن است براساس یکسری ناملایمت‌ها در فضای کسب و کار و قوانین کشور دلسرد و دلخور شده باشد اما برای توسعه کشور راهی جزو فعالیت موثر بخش خصوصی نداریم.

وی اظهار داشت: در اقتصاد کلان دایره‌ای به عنوان دایره خبیثه فقر وجود دارد و اصولا جوامعی که پیشرفت نمی‌کنند به دلیل عدم سرمایه‌گذاری است چرا که سرمایه‌گذاری در تمام ابعاد زندگی جامعه تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاران به دلیل داشتن حس مسئولیت اجتماعی و برای ادای دین به جامعه‌ای که در آن متولد شدند، در جهاد اقتصادی مشارکت می‌کنند.

وی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که با وقف مال خودمان توانسته‌ایم اشتغال خوبی را برای جوانان جامعه خود ایجاد کنیم.

صفدری‌زاده بیان کرد: در خراسان جنوبی فضایی ایجاد شده که می‌شود اتفاقات بهتری برای ریل توسعه استان رقم بخورد و همچنان نیازمند توجه ویژه دولتمردان است.

وی گفت: در خراسان جنوبی ذهنیت عوض شده و اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی حس مسئولیت را برای توسعه استان در بخش خصوصی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به فضایی که در استان خراسان جنوبی ایجاد شده یک یاعلی دیگر برای ریشه‌کنی بیکاری نیاز است تا هرچه سریعتر جشن پایان بیکاری استان را برگزار کنیم.

خراسان جنوبی منابع سرشار مالی دارد

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی منابع سرشار مالی وجود دارد گفت: اگر این طور نیست چرا اینقدر موسسه مالی و اعتباری مانند قارچ در بیرجند رشد کرده است و اگر این موسسات توجیه اقتصادی نداشتند که سرمایه‌گذاری نمی‌کردند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: مردم این استان منابع خوبی دارند که پول‌های خود را در این موسسات اعتباری می‌گذارند و وقتی یک موسسه‌ای ورشکسته می‌شود، بیشترین زیان را همین مردم می‌بینند.

وی گفت: در خراسان جنوبی منابع مالی خوبی وجود دارد اما سرمایه گذاری نمی‌شود شاید نگاه بخش خصوصی به خاطر برخی ناموفقیت‌ها که در شهرک صنعتی دیده می‌شود و متاسفانه توسط رسانه‌ها هم بی‌محابا برجسته می‌شود، تغییر کرده‌ و این اتفاق باعث ترس بیشتر در بخش خصوصی شده‌ است.

صفدری‌زاده اظهار داشت: باید فضای جامعه به سمت و سویی برود که سرمایه گذاری مقدس است چرا که زیرساخت‌های خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری توسط دولت ایجاد شده است.

وی گفت: ما اولین همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت را با این هدف برگزار کردیم که به توسعه سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی استان کمک کنیم و برای جوان این سرزمین شغل ایجاد شود.

این همایش با حضور استاندار خراسان جنوبی، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و جمعی از مسئولان استان در تالار شوکت‌آباد بیرجند برگزار شد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه گذاری داخلی کارآمدی دولت همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد

استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به روند احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در سال گذشته، گفت: احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در سالجاری نیز تداوم می‌یابد و در این زمینه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت ویژه فعال خواهد بود.

محمدصادق معتمدیان  با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: با توجه به نقش موثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکار‌های این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و اظهار داشت: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش موثری ایفا کنند..

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سالجاری نیز اشاره کرده و افزود: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.

وی بر روانسازی خدمات جذب سرمایه گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.

معتمدیان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچگونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

وی با قدردانی از دستگاه قضایی استان جهت رفع مشکلات قضایی واحد‌های صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال، به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد