Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@20:29:10 GMT

مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۲۸۹۴

مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل

به گزارش ایکنا؛ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه‌ مباهله -۲۴ ذی‌الحجه- فرازی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را که به تبیین اهمیت این موضوع پرداخته‌اند، منتشر کرده است.

متن این سخنان که در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ بیان شده، به شرح زیر است:
«روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ مهم در باب مباهله این است: «وَ اَنفُسَنا و اَنفُسَکُم» در آن هست؛ «وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب می‌کند و به صحنه می‌آورد برای محاجّه‌ای که در آن باید مایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد. هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمؤمنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است. یعنی نشان‌دهنده‌ این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ می‌آورد به میدان با این داعیه که می‌گوید بیائیم مباهله کنیم؛ هرکدام بر حق بودیم، بماند، هرکدام بر خلاف حق بودیم، ریشه‌کن بشود با عذاب الهی.»

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن آیت الله خامنه ای مباهله حق و باطل ایکنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه دوم ایران از توان اسرائیل خارج است

به گزارش جام جم آنلاین، منصور حقیقت‌پور درباره عملیات «وعده صادق» افزود: این اقدام را می‌توان عملیات تنبیهی مقدماتی محسوب کرد، زیرا توان قطعی جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه نهایی بسیار وسیع‌تر و قویتر از این عملیات خواهد بود.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر عملیات وعده صادق یک مانور تنبیهی اساسی بود.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره پیام‌های این عملیات نیز توضیح داد: ما نشان دادیم که می‌توانیم از گنبد آهنین عبور کنیم و اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار دهیم.

‌حقیقت‌پور ادامه داد: به این شکل مشخص شد که توان پدافندی اسرائیل، آمریکا و فرانسه پاسخگوی اقدامات ما نخواهد بود.

این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: افزون بر این نشان دادیم که اولین کشور هستیم که پس از گذشت حدود ۷۵ سال از تشکیل اسرائیل توانستیم ضربه اساسی به آن‌ها وارد کنیم. 

به گفته وی پیام دیگر این عملیات این بود که مشخص شد دست بالاتر نظامی برای تنبیه اسرائیل وجود دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دنیا گوشه‌ای از قدرت نظامی ایران را مشاهده کرد، ادامه داد: به افراد، جریان‌های سیاسی و کشور‌هایی که به عنوان لابی رژیم صهیونیستی در منطقه فعالیت می‌کنند توصیه می‌کنیم مراقب رفتار خود در کشور‌های همسایه باشند و این مناطق را به لانه‌ای برای حضور اسرائیلی‌ها تبدیل نکنند.

حقیقت‌پور درباره واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی نیز به جام جم آنلاین گفت: چنانچه اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری دیگر شود و مجددا به مراکز و خاک ما حمله کند، طبیعی است که محاسبه ضربه دوم از توان آمریکایی و اسرائیلی‌ها خارج خواهد بود.

 وی یادآور شد: به همین دلیل توصیه می‌کنیم رژیم صهیونیستی اقدامات خود را اصلاح کند و منافع جمهوری اسلامی ایران را به خطر نیندازد.

دیگر خبرها

  • دیپلماسی و میدان؛ تقابل یا هم افزایی
  • خداباوری وجه تمایز نیروهای مسلح ایران است
  • علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند
  • حقیقت جالب درباره تاثیر کار کردن بر سلامت روان که احتمالاً نمی‌دانید
  • تابلوی «شب پرستاره» ون‌گوگ پس از یک قرن به حقیقت پیوست!
  • رویایی که به حقیقت پیوست؛ لورکوزن قهرمان بوندس لیگا شد
  • در حمله به رژیم صهیونیستی، حقیقت اسلام واقعی به نمایش درآمد
  • ضربه دوم ایران از توان اسرائیل خارج است
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد وب‌کم/ نخستین وب‌کم یک قهوه‌جوش را نشان می‌داد!
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد وب‌کم/ اولین وب‌کم یک قهوه‌جوش را نشان می‌داد!