Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام فرانسوی با مهم برشمردن حضور وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست گروه-۷، تأکید کرد که هدف از دعوت ظریف به این نشست، کاهش تنش‌ها در منطقه است.

به گزارش فارس، به دنبال سفر غیرمترقبه وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست سران «گروه-۷»، یک مقام ارشد فرانسوی گفت که فرانسه وزیر خارجه ایران را به این محل دعوت کرده تا تنش‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این مقام فرانسوی که مایل به افشای نام خود نبود، گفت که تصمیم به دعوت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست سران گروه-۷ پس از آن صورت گرفت که سران این گروه از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شنبه شب برای صرف شام دور هم جمع شدند.

این مقام فرانسوی در پاسخ به این سؤال که آیا کاخ سفید از این ماجرا آگاه است یا خیر، گفت: «ما بر اساس شرایط خودمان عمل می‌کنیم.»

وی در ادامه گفت که «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه و ترامپ دیروز به مدت دو ساعت با هم دیدار کردند و حین این دیدار و شام دورهمی در مورد «ایران» به گفتگو پرداختند.

این مقام فرانسوی اظهار داشت که فرانسه گفتگو با ظریف را برای تداوم نزدیکتر شدن مواضع و تنش زدایی مهم می‌داند.

مقام فرانسوی در خاتمه اظهار داشت، آمریکایی‌ها در «بیاریتز» محل برگزاری نشست گروه-۷ با ظریف دیدار نخواهند کرد و فرانسه با شفافیت کامل با آمریکا و شرکای اروپایی کار می‌کند.

خبرنگار روزنامه «گاردین» نیز همزمان گزارش کرد که ترامپ و دیگر سران گروه-۷ از برنامه پاریس برای گفتگو با ظریف مطلع شده بودند.

یک دیپلمات فرانسوی در این زمینه گفت: «رئیس جمهور فرانسه روز گذشته با تمام سران گروه ۷ گفتگو‌هایی انجام داد و به وضوح به آن‌ها در این زمینه اطلاع رسانی کرد.»

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه نیز یکشنبه بعد از ظهر در توییتی اعلام کرد: «به دعوت لودریان، وزیر خارجه فرانسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر بین روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.»

وی تصریح کرد: «در این سفر با هیأت آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ظریف فرانسه وزیر امور خارجه توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏

به گزارش "ورزش سه"، بعد از سه سال حضور درخشان در شهر ‏میلان با پیراهن روسونری، اولیویه ژیرو بالاخره به پایان کار خود در ‏این تیم رسید و به گزارش آر ام سی اسپورتس به نقل از نزدیکان ‏ستاره فرانسوی، او در پایان فصل جاری میلان را ترک کرده و برای بازی ‏در لیگ ام‌ال‌اس راهی آمریکا خواهد شد. ‏

ژیرو بعد از 17 سال بازی در بالاترین سطح فوتبال اروپا به نقطه‌ای ‏رسیده که معتقد است با توجه به سن و سالش زمان خداحافظی با ‏این قاره و بازی در آمریکا رسیده است. ستاره فرانسوی سابقه بازی در ‏تیمهای گرنوبل، تورز اف‌سی، مون‌پلیه، آرسنال و چلسی را دارد و از ‏سال 2021 با پیراهن میلان به میدان می‌رود. ‏

قرارداد ژیرو با میلان روز 30 ژوئن امسال به پایان می‌رسد و در گزارش ‏آر ام سی اسپورتس به نقل از نزدیکان او ادعا شد که ژیرو به میلان ‏اطلاع داده که قراردادش را تمدید نخواهد کرد. بر اساس این گزارش ‏سفر ژیرو به آمریکا برای بازی در یک باشگاه لیگ ام‌ال‌اس قطعی ‏است.‏

این رسانه فرانسوی اعلام کرد ژیرو با باشگاه لس‌آنجلس اف‌سی به ‏توافق رسیده و تنها امضای او پای قراردادی یک سال و نیمه باقی ‏مانده است. در قرارداد ژیرو بند تمدید اتوماتیک یک سال و نیمه هم ‏وجود دارد. ‏

ژیرو با 57 گل زده در 131 بازی ملی بهترین گلزن فوتبال ملی فرانسه ‏است. باید دید آیا ژیرو توسط دیدیه دشان به تیم ملی فرانسه دعوت ‏شده و در یورو 2024 به میدان خواهد رفت؟

دیگر خبرها

  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»