Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفت ترامپ با تمدید معافیتهای نفتی ایران، واکنش آلمان به حضور ظریف در نشست جی ۷، حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مناطقی در شمال نوار غزه و حمله موشکی انصارالله یمن به نجران عربستان از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش کاخ سفید به حضور ظریف در نشست جی هفت نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، در نخستین واکنش‌ها در آمریکا به سفر وزیرخارجه ایران به فرانسه در حاشیه اجلاس هفت کشور صنعتی، کاخ سفید به این سفر واکنش نشان داد.

در این ارتباط یک مقام رسمی در کاخ سفید اعلام کرده که دعوت فرانسه از وزیرخارجه ایران برای حضور در حاشیه اجلاس گروه هفت، بسیار غیرمنتظره و ناگهانی بوده است.

این مقام رسمی که رویترز نامش را فاش نکرده، همچنین افزوده است که در حال حاضر هیچ طرح و برنامه‌ای از سوی مقامات آمریکایی برای دیدار با وزیرخارجه ایران در فرانسه وجود ندارد.

ساعاتی پیش، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که محمدجواد ظریف به دعوت وزیر امور خارجه فرانسه، برای ادامه رایزنی ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شده است.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در این خبر تاکید کرده است که محمدجواد ظریف در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره ای نخواهد داشت.

مخالفت ترامپ با تمدید معافیتهای نفتی ایران

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی گزارش داد که رهبران گروه ۷ در ضیافت شام شنبه شب در زمینه متقاعد کردن دونالد ترامپ برای اعطای دوباره معافیتهای نفتی در ارتباط با تحریمهای ایران نتوانستند کاری از پیش ببرند.

نشست رهبران گروه ۷ از روز شنبه در شهر بیاریتز در جنوب فرانسه آغاز شده است. یکی از موضوعات مطرح شده در دیدارهای میان رهبران این گروه ایران بوده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روزگذشته در حاشیه این نشست با دونالد ترامپ دیدار و رایزنی کرد. کاخ الیزه درباره این دیدار اعلام کرد که دو طرف درباره ایران اختلاف نظر داشتند.

روز یک شنبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به دعوت ژان ایولودریان وزیر خارجه فرانسه به این نشست رفت و با مقامات فرانسوی و همچنین مقامات آلمانی و انگلیسی دیدار و رایزنی کرد.

برخی رسانه ها از پیشنهادات تازه پاریس برای تنش زدایی در ارتباط با مساله ایران خبر داده‌اند.

واکنش آلمان به حضور ظریف در نشست جی ۷

«آنگلامرکل»، صدراعظم آلمان در واکنش به حضور از پیش برنامه‌ریزی نشده «محمدجوادظریف»، وزیرخارجه ایران در حاشیه اجلاس جی ۷ در فرانسه، این موضوع را فرصتی سازنده برای اعضای گروه هفت در جهت کاهش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران عنوان کرد.

به گفته صدراعظم آلمان با حضور وزیرخارجه ایران در حاشیه نشست جی هفت، حال اعضای این گروه این فرصت را خواهند داشت تا مذاکراتی سازنده و مثبت را به پیش ببرند.

مرکل همچنین اظهار داشت که حضور وزیرخارجه ایران یک رویداد موازی و مهم در حاشیه اجلاس جی هفت است و حال باید توجه داشت که آیا این دیدار غیرمنتظره زمینه گفتگوهای بیشتر و امکان مذاکرات گسترده‌تر را با ایران فراهم خواهد کرد یا خیر؟

واکنش مرکل تنها ساعاتی پس از آن اعلام شده است که سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد: محمدجواد ظریف به دعوت وزیر امور خارجه فرانسه، برای ادامه رایزنی ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شده است.

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مناطقی در شمال نوار غزه

شبکه پرس تی وی از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در شمال نوار غزه در بامداد دوشنبه خبر داد. 

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی یک پایگاه مقاومت فلسطین در شمال غزه را با 4 موشک بمباران کرده است. 

تنشها در منطقه پس از آن افزایش یافت که دو پهپاد رژیم صهیونیستی روز یک شنبه حریم هوایی لبنان را نقض کردند. 

خبرنگار کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی یک شنبه شب مدعی شد که دستکم چهار فروند راکت از غزه به سوی شهرک‌های مجاور این منطقه از جمله «سدروت» شلیک شده است که به دنبال آن آژیر خطر در شهرکهای صهیونیستی همجوار نوارغزه به صدا درآمده است.

حمله موشکی انصارالله یمن به نجران عربستان

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله روز یکشنبه اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک از نوع "نکال" را به محل تجمع نظامیان سعودی در منطقه "السدیس" در شهر نجران واقع در جنوب غرب عربستان شلیک کرد.

این مقام یمنی در ادامه گفت که در این حمله ده‌ها تن از مزدوران ارتش سعودی کشته و زخمی شدند.

این حمله چند ساعت پس از حمله همزمان یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه بین‌المللی أبها و پایگاه هوایی ملک خالد عربستان انجام شد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران آمریکا برجام فرانسه داریوش اسدزاده شهید رجایی پگاه آهنگرانی هفته دولت شهید باهنر فاطمه عبادی عصر جدید حوزه های انتخابیه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان اخبار منابع اسرائیلی را تکذیب کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ سایت رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

ایران شامگاه شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سوی فلسطین اشغالی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ داد.

کد خبر 844782 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل عربستان

دیگر خبرها

  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • مخالفت 74 درصد اسرائیلی ها با حمله رژیم اشغالگر به ایران
  • واکنش جهان به عملیات موشکی و پهپادی وعده صادق
  • جهان چشم خود را بر کشتار بیش از ۳۳ هزار فلسطینی بسته است
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • عربستان اخبار منابع اسرائیلی را تکذیب کرد
  • رییس جمهور فرانسه با تعریف کلمه «متجاوز» مرزها را جابجا کرد