Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:39:54 GMT

بارندگی و کاهش دما در سواحل خزر

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۳۳۲۷

بارندگی و کاهش دما در سواحل خزر

فریبا گودرزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز بعدازظهر شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز برای استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شرق هرمزگان رگبار پراکنده احتمال رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است، همچنین امشب استان گیلان و مازندران بارش خفیف باران خواهند داشت و فردا علاوه بر این مناطق غرب گلستان نیز بارانی می‌شود، همچنین سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: از بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه به تدریج با نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای خنک از عرض‌های بالاتر برای سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی شده، همچنین پنج‌شنبه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران پیش‌بینی شده است، استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود، جنوب غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش پراکنده دارند.

به گفته وی شمال کردستان و زنجان نیز بارش پراکنده و احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: تا آخر این هفته شرق، جنوب شرق به ویژه زابل، شرق کرمان و هرمزگان در برخی ساعات وزش بادهای شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود، بقیه مناطق کشور تا آخر هفته جوی آرام دارند.

احتمال بارش در ارتفاعات تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، امشب در ارتفاعات تهران افزایش ابر خواهیم داشت که احتمال بارش پراکنده در این ارتفاعات و مناطق کوهستانی پایتخت وجود دارد، کمینه دمای امروز تهران ۲۴ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۶ درجه بالای صفر، اردبیل ۱۱ و اهواز با دمای ۴۷ درجه بالای صفر و قم ۴۲ به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی از فعالیت یک سامانه بارشی از روز جمعه (۳۱ فروردین) تا دوشنبه (۳ اردیبهشت) در بیشتر استان‌های کشور خبر داد و در پی آن هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد. این سامانه بارشی مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

در روز جمعه (۳۱ فروردین) استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز در روز شنبه شاهد فعالیت این سامانه خواهند بود.

برای روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) فعالیت سامانه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران ادامه خواهد داشت.

همچنین در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) نیز سامانه بارشی یاد شده استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس را در بر خواهد گرفت.

از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

کد خبر 6082068 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور
  • مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر هرمزگان، ۳۱ فروردین
  • بارش پراکنده باران در هرمزگان
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است