Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:54:18 GMT

یک جنگل رازآلود در دل یک مهمانخانه

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۰۷۲

یک جنگل رازآلود در دل یک مهمانخانه

مجله مهر -  عجیب، وحشی و شگفت انگیز، از جمله صفتهایی هستند که برای توصیف خانه دیوانه ( Crazy house ) استفاده میشود. مهمان‌خانه دیوانه در منطقه دالات ، یک شهر کوهستانی در جنوب ویتنام بنا شده است. این مهمانخانه پر است از راه پله‌های مارپیچ، اتاق خواب‌های مجسمه سازی شده، سطوح عایق بندی شده ، چرخش رنگهای روشن ، پل‌های باریک و گره های پنهان؛

سازنده این بنا، دانگ ویت وین  زنی ۷۹ ساله است که سالها قبل دکترای معماری خود را از مسکو دریافت کرده؛ او می‌گوید: این بنا دقیقا آن چیزی است که در خیال من بوده و این نهایت تخیل و اوج زندگی من است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانگ می‌گوید: پس از اخد مدرک دکترا از مسکو، سالها در پروژه های دولتی مشغول به کار بودم و روزی برای یک سفر کاری به دالات سفر کردم. آنجا بود که عاشق چشم انداز سرسبز، آب‌های جاری و مدرم مهربان این منطقه شدم. سرانجام موفق شدم در سال ۱۹۸۳ به همراه پسر ۸ ساله ام در این محل ساکن شوم. دانگ در سال ۱۹۹۰ طراحی‌های اولیه این خانه را اتود می‌زد.

خانه دیوانه هیچ زاویه مناسبی ندارد و شکل های ارگانیکی برای آینه کاری عناصر طبیعی ، مانند قارچ ، پوسته ، غارها و عنکبوت ها طراحی شده است.  برای ساخت این خانه از چوب و بتن زیادی استفاده شده است.

دانگ یه حرف مهم میزند، او می گوید: "ساخت خانه دیوانه هرگز به پایان نمی رسد. این خانه مثل یک چیز زنده است همیشه در حال تغییر است."

حالا چندسالی است که خانه دیوانه برای استقبال از مهمانان و توریست ها باز است.  خانهای شبیه به یک جنگل خیالی که نظیر آن را فقط در انیمیشن ها و کارتون ها دیده ایم.

سبک بازیگوشانه خانه‌های درختی این مهمانخانه دیوانه را متفاوت کرده است. اتاق های مهمان  هر کدام به نام حیوان یا نوع گیاه نامگذاری شده است و  پر از اشکال ارگانیک ، تخت مانند غار و مکانهای چوبی است.

سازنده این اثر می گوید: هم اکنون در خال رویا کردن یک باغ آسمانی برای این خانه هستم و امیدوارم قبل از مرگ بتوانم آن را خلق کنم.

کد خبر 4702153 عارف چراغی شوی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری جاذبه گردشگری گردشگران صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران کیوسک مطبوعاتی صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های اقتصادی اینفوگرافیک عید غدیر خم شهید ایالات متحده آمریکا کاربران ایرانی رادیو مهر حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ بهادر دیلمی گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا پلیس اگاهی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل‌های این شهرستان، موضوع را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی یک خودروی نیسان حامل چوب‌های جنگلی در یکی از محور‌های کوهستانی خبر داد و افزود: ماموران با در اقدامی غافلگیرانه خودروی نیسان را توقیف و در بازرسی از آن ۳ تن چوب که به صورت غیر مجاز از جنگل‌های بالادستی تنکابن برداشت شده بود، را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطر نشان کرد: ماموران در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و متهم را به مرجع قضایی معرفی کردند.

سرهنگ دیلمی، ارزش چوب‌های مکشوفه را براساس نظر کارشناسان ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

دیگر خبرها

  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل
  • لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم
  • واکنش عجیب و رازآلود همسر مهدی قایدی به شایعات اخیر؛ مخاطب ستاره معصومی کیست؟
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • 130 سال قبل چه اتفاقی افتاد که «گوسفندها» دیوانه شدند؟!
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت
  • ستاره سیتی دیوانه انتقال به بارسلونا
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه