Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@13:47:37 GMT

رکورد دلار مربوط به چه سالی است؟

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۱۰۶

رکورد دلار مربوط به چه سالی است؟

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، دونالد ترامپ چهارشنبه هفته گذشته در توئیتر خود ادعا کرد که ارزش دلار به بالاترین سطح تاریخ خود رسیده است اما این ادعا درست نیست، اگر چه دلار در ماه ژوئیه به بالاترین سطح خود در سال 2019 رسید اما هنوز ارزش دلار فاصله زیادی با رکورد ثبت شده خود در تاریخ آمریکا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ که بارها بر اهمیت تضعیف دلار در جریان جنگ تجاری با چین تاکید کرده است، سیاست بانک مرکزی آمریکا را عامل اصلی بالا بودن ارزش دلار در مقایسه با همتایان مهم این ارز می‌داند. این نخستین باری نیست که دلار در برابر همتایانش نیرومند ظاهر شده و جالب است بدانید که دلار رکودهایی بسیار بالاتر از رکوردهای فعلی خود را نیز داشته است.

در ادامه با رکوردهای ثبت شده دلار در تاریخ آشنا می‌شوید:

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری این ارز در مقابل یورو، پوند، فرانک، دلار کانادا و دلار استرالیا را می‌سنجد اکنون در سطح 98.19 واحدی قرار دارد اما رکورد این شاخص مربوط به بیست و پنجم فوریه سال 1985 با ثبت عدد 164.72 واحد است. بدان معنا که شاخص دلار اکنون 40 درصد از رکورد خود فاصله دارد.

دلار در برابر ارزهای اروپایی

دلار اکنون به ازای 1.11 یورو مبادله می‌شود اما با در نظر گرفتن میانگین نرخ برابری دلار در برابر چهار ارز: فرانک سوئیس، پوند انگلیس، فرانک فرانسه و دویچه مارک آلمان ( آلمان و فرانسه بعدها عضو منطقه پولی یورو شدند) رکورد دلار در برابر ارزهای اروپایی مربوط به بیست و ششم فوریه 1986 است که میانگین دلار در برابر ارزهای اروپایی به 0.64 درصد رسید. بدان معنا که دلار اکنون 42 درصد از رکورد خود فاصله دارد.

دلار در برابر ین ژاپن

اکنون هر دلار به ازای 106.47 ین مبادله می‌شود اما رکورد آن مربوط به سیزدهم ژانویه 1971 با 358.44 ین است. بدان معنا که شاخص دلار اکنون 237 درصد از رکورد خود فاصله دارد.

دلار در برابر یوان چین

اکنون هر دلار به ازای.7.06 یوان مبادله می شود اما رکورد آن مربوط به بیست و پنجم ژانویه 1994 با 8.73 یوان است. بدان معنا که شاخص دلار اکنون 24 درصد از رکورد خود فاصله دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران

 هر افغانی در بازار تهران در حدود ۸۴۴ تومان قیمت دارد این در حالی است که قیمت فروش هر افغانی در روزهای ابتدایی اسفندماه برابر با ۷۶۴ تومان بوده است.

به گزارش اقتصادصد، در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روزهای ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

 بر اساس این گزارش در روزهای ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمارهای ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روزهای سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • فاصله سهام جامانده از رشد نسبت به شاخص ساز‌ها کم خواهد شد؟
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!
  • رکورد فرار سرمایه از بورس شکسته شد