Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل نظامی در افغانستان گفت که پیش از توافق صلح با طالبان باید گروه تروریستی داعش در این کشور از بین برود زیرا پس از توافق احتمالی، این گروه تروریستی تقویت خواهد شد. تاریخ انتشار: 09:55 - 04 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۳۸۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «عتیق‌الله امرخیل» ژنرال بازنشسته و کارشناس مسائل نظامی در افغانستان با هشدار درباره تقویت داعش در دوران پسا صلح گفت که پیش از توافق باید گروه تروریستی داعش در افغانستان نابود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در غیر اینصورت جنگ ادامه خواهد یافت، تهدیدات افزایش یافته و کشتار بیشتر می‌شود.

«نعمت‌الله کریاب» از اعضای پارلمان افغانستان نیز از افزایش فعالیت داعش و جذب نیرو توسط این گروه تروریستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش «آریانا نیوز»، نمایندگان ولایت‌های شرقی در پارلمان افغانستان با اشاره به حملات راکتی ارتش پاکستان نیز می‌گویند که این حملات با هدف استقرار داعش صورت می‌گیرد، اتهامی که ارتش پاکستان آن را رد می‌کند.

پیش از این نیز مقامات امنیتی آمریکا به رسانه‌ها گفته بودند گروه تروریستی داعش آماده است تا پس از توافق صلح آمریکا و طالبان نفوذ خود را در افغانستان گسترش دهد.

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان اما اخیراً اظهار داشت که داعش را تهدید بزرگ و استراتژیک برای افغانستان نمی‌داند زیرا این گروه ترویستی داعش در افغانستان پشتوانه مردمی ندارد.

وی افزود که این گروه تروریستی نمی‌تواند حمایت افغان‌ها را به خود جلب کند و حملات انتحاری داعش نیز تنها تهدیدی تاکتیکی است.

گروه طالبان نیز در یک سال اخیر عملیات‌های متعددی را برای پاکسازی شمال، شرق و غرب افغانستان از وجود گروه تروریستی داعش انجام داده است.

این در حالی است که روند حمایت از داعش توسط نیروهای آمریکایی در سال های اخیر به صورت قابل توجهی افزایش یافته است طوری که بارها اعتراض مقامات افغان و کشورهای منطقه را به همراه داشته است.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان کشورهای منطقه افزایش طالبان حمایت پاکسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی، اظهارداشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.   کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!