Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@02:36:17 GMT

آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۱۵۱

آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

خبرگزاری میزان- وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه روسیه از روز دوشنبه اجرایی می‌شود. تاریخ انتشار: 09:56 - 04 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۴۶۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به دلیل پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس روس-انگلیسی از روز دوشنبه اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز ۲ آگوست (۱۱ مرداد) دستورالعمل دور دوم تحریم روسیه به دلیل مسمومیت اسکریپال در انگلیس در سال ۲۰۱۸ را تحت "قانون کنترل تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک و حذف جنگ" (CBW) امضا کرد.
براساس اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا که امروز در «فدرال رجیستر» روزنامه رسمی دولت فدرال آمریکا منتشر می‌شود، دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، پرداخت وام و تامین اعتبار برای دولت روسیه را توسط بانک‌های آمریکایی ممنوع می‌کند. این ممنوعیت شامل دریافت وام به منظور خرید مواد غذایی و سایر محصولات کشاورزی نمی‌شود.
این اطلاعیه همچنین می‎گوید واشنگتن با هرگونه وام، مساعدت مالی یا فنی به روسیه توسط موسسات مالی بین المللی مخالفت خواهد کرد.
دور نخست این تحریم‌ها تحت قانون CBW ۱۹۹۱، در تاریخ ۲۷ آگوست سال ۲۰۱۸ (۵ شهریور ۱۳۹۷) به اجرا درآمد.
کارشناسان بر این باورند که با وجود تمایل ترامپ برای ارتقای روابط با روسیه، رئیس جمهور آمریکا زیر فشار کنگره و نیز تحقیقات در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا این تحریم‌ها را علیه مسکو اعلام کرده است.
سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه و دخترش در مارس ۲۰۱۸ در مرکز خریدی در «سالزبوری» انگلیس بیهوش شدند. دولت انگلیس علت این امر را مسمومیت با عامل عصبی توسط روسیه اعلام کرد.
مسکو تاکنون بار‌ها ادعا‌های مبنی بر نقش داشتن در مسمومیت بیولوژیک اسکریپال را رد و خواهان ارائه مدارک برای این ادعا شده است.
مسکو اعلام کرده تاکنون بیش از ۷۰ یادداشت دیپلماتیک برای انگلیس ارسال و خواستار تحقیقات مشترک براساس قوانین بین الملی شده است. اما لندن به این درخواست‌ها پاسخی نداده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه آمریکا تحریم های آمریکا اسکریپال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  پس از اینکه اولیور داودن معاون نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور ادعا کرد که در حملات سایبری چین به انگلیس در سال ۲۰۲۱ اطلاعات حدود چهل میلیون نفر از واجدان شرایط رای دادن در انتخابات انگلیس به سرقت رفت و ایمیل شماری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار که موضع ضد چینی داشتند نیزهک شد، دولت انگلیس اعلام کرد یک شرکت مرتبط با گروه سایبری «APT ۳۱» و دو مقام دولتی را که از آنان نام نبرده است تحریم کرد.
شماری از نمایندگان مجلس از حزب حاکم محافظه کار انگلیس از دولت خواستند دولت چین را به عنوان تهدید کننده امنیت ملی معرفی کند، اما دولت انگلیس در برابر این درخواست آنان تا کنون مقاومت کرده است.
سوئلا برآورمن وزیر کشور پیشین انگلیس نیزپیش‌تر از دولت خواسته بود چین را به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی انگلیس معرفی کند که دولت واکنشی به این درخواست نداشت.
اقدام دولت انگلیس در تحریم دو مقام دولتی و یک شرکت چینی، اما نمایندگان ضد چین در مجلس عوام انگلیس را راضی نکرد و ایان دانکن اسمیت از نمایندگان ضد چینی حزب حاکم محافظه کار با انتقاد شدید از واکنش دولت گفت: واکنش دولت به اقدام چین شبیه فیلی است که موش به دنیا آورده است.
رابرت جنریک وزیر پیشین مهاجرت انگلیس نیز با انتقاد از رویکرد دولت انگلیس در قبال چین گفت: این واکنش‌ها فقط چین را جری‌تر می‌کند نه پاسخگوی اقداماتش.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در پی اوج گرفتن حملات علیه چین به ویژه در حزب حاکم محافظه کار که او رهبریش را برعهده دارد گفت: انگلیس خود را برای حفاظت در برابر اقدامات خصمانه چین آماده می‌کند.
نخست وزیر انگلیس همچنین چین را تهدیدی علیه امنیت اقتصادی این کشور دانست.
این در حالی است که دیوید لیدینگتون عضو پیشین دولت انگلیس به نمایندگی از دولت در صدر هیئتی به پکن سفر کرد تا با مقامات حزب کمونیست چین درباره روابط دو کشور گفتگو کند.
بیش از دو سال است که رویکرد انگلیس نسبت به چین کاملا تغییر کرده است و دیگر از روابط دوران طلایی که در زمان نخست وزیری دیوید کامرون و ترزا می‌از آن یاد می‌شد صحبت نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان