Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@09:57:22 GMT

مخالفت ترامپ با تمدید معافیت‌های نفتی خبر داد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۱۵۸

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد سران گروه ۷ در ضیافت شام شنبه شب نتوانستند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را برای اعطای دوباره معافیت‌های نفتی در ارتباط با تحریم‌های ایران متقاعد کنند.

این در حالی است که پیش از این خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی دیپلماتیک اعلام کرد گروه هفت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را مأمور ارسال پیام به ایران تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز یک دیپلمات فرانسوی در گفت‌وگو با آسوشیتد پرس اعلام کرد امانوئل مکرون در جریان نهار کاری با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش، در حاشیه نشست گروه ۷ طرح خود در خصوص کاهش تنش‌های ایران و آمریکا را برای وی تشریح کرد.

طبق ادعای این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، بر اساس طرح فرانسه، به ایران اجازه صادرات نفت برای مدت زمان محدودی داده خواهد شد. در قبال آن، ایران نیز باید متعهد به اجرای کامل بندهای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ شود، تنش‌ها در منطقه خلیج فارس را کاهش دهد و با برگزاری مذاکرات موافقت کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: معافیت نفتی ترامپ گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت استفاده از یخ و وان حمام

منطقه پیرنه فرانسه که سال گذشته با خشکسالی بی‌سابقه‌ای مواجه شده بود، امسال قوانین و محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را برای مصرف آب در نظر گرفته است که شامل کاهش تعداد وان‌های حمام در هتل‌های جدید و ممنوعیت استفاده از یخ در سلف‌سرویس‌های هتل‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خشکسالی سه‌ساله در پیرنه فرانسه، این منطقه را مجبور به انجام اقدامات بیشتر برای حفظ آب کرده است. اپراتورهای گردشگری منشوری حاوی حدود ۳۰ اقدام با هدف کاهش مصرف آب، از جمله ممنوعیت استفاده از سطل‌های یخ هنگام سرو غذا را امضا کرده‌اند.

هتل‌های جدید ساخته شده طی شش سال آینده برای صرفه‌جویی و استفاده مجدد از آب طراحی خواهند شد. در طراحی‌های جدید، وان‌های حمام کمتری گنجانده شده است و در هتل‌های کنونی نیز وان‌ها برچیده می‌شوند. مالکان و اپراتورهای هتل نیز تطبیق با شرایط جدید را پذیرفته‌اند تا شهر را در راستای سیاست‌های صرفه‌جویی در آب کمک کنند.

هتل‌هایی که در این شهر در حال ساخت هستند، سیستم‌هایی را برای بازیابی آب دوش برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی نصب خواهند کرد و قوانین جدید مبنی بر این است که از شست‌وشو با آب آشامیدنی خودداری شود. تدابیر ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است تا آبی که برای نگهداری استخر استفاده می‌شود مجدداً مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

اکنون سیستم‌های جدیدی تعبیه شده است که از آب جمع‌آوری‌شده برای آبیاری گیاهان و هم برای تمیز کردن محوطه‌ها استفاده می‌شود. سال گذشته در این منطقه وضعیت خشکسالی اعلام شد و پس از آن، شستشوی خودرو، آبیاری باغ و پر کردن استخرها به منظور حفظ منابع آب شرب ممنوع شد.

یکی از رودخانه‌های اصلی این شهر، آگلی، بیش از یک سال است که تقریباً خشک شده است. اداره هواشناسی فرانسه اعلام کرد که این وضعیت شدیدترین خشکسالی از زمان شروع رکوردها در سال ۱۹۵۹ بوده است.

کد خبر 744707

دیگر خبرها

  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت یخ و حذف وان حمام
  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت استفاده از یخ و وان حمام
  • انتخابی پارالمپیک پاریس| کانادا مغلوب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران شد
  • ماکرون: با شرکا برای کاهش تنش همکاری می‌کنیم
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • دومین شکست بسکتبال با ویلچر ایران در انتخابی پارالمپیک ۲۰۲۴
  • بن‌بست ایجاد «گروه تماس» افغانستان به‌دلیل مخالفت پاکستان
  • واکنش کاخ سفید به تورم بالا در آمریکا: ترامپ بدتر خواهد بود