Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:23:44 GMT

دستور رئیس‌جمهور برای ساخت خانه‌های استیجاری

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۱۷۷

دستور رئیس‌جمهور برای ساخت خانه‌های استیجاری

خانه ملت: مجید کیانپور با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری‌های کل کشور برای تولید مسکن استیجاری، گفت: اخیرا نشستی با حضور شهرداران کلانشهر‌های کل کشور برگزار شد و در این نشست محور‌های طرح تولید مسکن استیجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور اواخر تیر ماه در نامه‌ای به وزارت کشور، آیین نامه ساخت مسکن استیجاری را ابلاغ کرد، اقدامی که با استقبال شهرداری‌های کل کشور همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رویکرد دولت برای تولید مسکن و اجرای طرح جامع ملی مسکن، افزود: یکی از محور‌های این طرح، تولید مسکن استیجاری است حال برای تحقق این مسئله می‌توان از ظرفیت شهرداری‌ها برای تولید مسکن استفاده کرد.

شهرداری‌ها به ویژه شهرداری کلانشهر‌ها می‌توانند در قالب طرح‌های مشارکتی با سازندگان نسبت به تولید مسکن استیجاری اقدام کنند، به این صورت که شهرداری اقدام به ارائه زمین کرده و تولیدکنندگان پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند

کیانپور ادامه داد: شهرداری‌ها به ویژه شهرداری کلانشهر‌ها می‌توانند در قالب طرح‌های مشارکتی با سازندگان نسبت به تولید مسکن استیجاری اقدام کنند، به این صورت که شهرداری اقدام به ارائه زمین کرده و تولیدکنندگان پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من تولید مسکن استیجاری بازی دو سر برد است، زیرا با این اقدام، هم بخشی از مشکلات مستأجران برای تأمین مسکن حل شده و هم اینکه شهرداری‌ها می‌توانند از این مسیر به درآمدزایی خوبی دست یابند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی یکی از مباحث مطروحه اصلاح حرایم شهری است تا با استفاده از این مسئله، دولت و شهرداری‌ها اقدام به تولید انبوه مسکن و مسکن استیجاری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در شرایط کنونی حدود ۵۰ درصد از درآمد خانوار‌ها صرف پرداخت اجاره بها می‌شود، حال می‌توان با تولید مسکن استیجاری سهم هزینه خانوار‌ها در این حوزه را کاهش داد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر کشور خانه های استیجاری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی

با توجه به شعار سال مبنی بر رشد تولید با مشارکت های مردمی یکی از  اقداماتی که نقش موثری در بهبود روند تولید مسکن در کشور دارد پرداخت تسهیلات است تسهیلاتی که بسیار ی از متقاضیان و سازندگان مسکن در کشور چشم انتظار دریافت آن هستندو در این بین برخی از بانک ها همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات مسکن انجام نمی دهند.

به گفته بسیار ی از کارشناسان و مسئولان در حال حاضر پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها باید تقویت شود.با وجود تاکیدات بسیار زیاد رئیس جمهور مبنی بر پرداخت تسهیلات همچنان آمارها نشان می دهد که پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها چندان پیشرفت و رشدی نداشته و همین امر حاکی از آن است که روند تولید و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن با کندی روبرو شد.

اما در جدیدترین آمارهایی که از سوی عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن اعلام  شده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مجموعاً قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با مبلغی بیش از یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.

وی افزود: در سال گذشته سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیون تومان بوده است.

وی  سیاست‌های اعتباری بانک را در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و حمایت از سازندگان حرفه‌ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.

حسینی ادامه داد: تجربه کشورهای موفق در حوزه تولید انبوه مسکن، باکیفیت و استاندارد و مقاوم در برابر زلزله و حوادث غیرمترقبه توسط دانش‌بنیان‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان گروه‌های دارای فعالیت اقتصادی بر اساس معیارهای علمی و فناوری روز دنیا می‌توانند نقش فعال بخش خصوصی در هر نظام اقتصادی را به شدت برجسته و گسترده کنند و ازاین‌رو ریسک سرمایه‌گذاری در اقتصادهای مقاوم دانش‌بنیان به شدت پایین است.

در همین رابطه هم مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به آنکه امسال شعار سال مبنی بر رشد تولید با مشارکت های مردمی اعلام شده است تنها راه برای ورود بخش خصوصی و مردم به حوزه مسکن پرداخت تسهیلات ساخت و عرضه زمین است که در این زمینه امیدوار هستیم که همکاری دستگاه ها برای اجرایی شدن آن  افزایش پیدا کند.

وی افزود: تا به امروز بررسی ها نشان داده  است که پرداخت تسهیلات می تواند علاوه بر ورود مردم زمینه را برای تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • جزئیات بیشتر از کشف ۸۰ خاور زباله در خانه یک میلیاردر
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد
  • دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان سمنان/ تولید و مسکن جهش یافت