Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رغم ادعاهای تکراری و متضاد رئیس جمهوری آمریکا و دولتش، سناتور جمهوری خواه از ایالت کارولینای جنوبی اذعان کرد، افزایش جنگ تجاری میان آمریکا و چین به مصرف کنندگان لطمه خواهد زد.

به گزارش ایسنا، لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه از ایالت کارولینای جنوبی در جریان مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: دموکرات‌ها سال‌ها ادعا می‌کردند باید در مقابل چین ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این کار را انجام داده و ما باید درد و رنجی که از ایستادگی در مقابل چین به وجود می‌آید، بپذیریم. چطور می‌خواستید بدون ایجاد درد و رنج برای آنها و خودمان، چین را وادار به تغییر کنید؟ من که نمی‌دانم.

این سناتور که یکی از متحدان نزدیک ترامپ است، افزود: قانونگذاران کارولینای جنوبی باید در برابر پیامدهای افزایش جنگ تجاری ترامپ با چین از جمله افزایش قیمت مصرف کننده مقاومت کنند.

وی افزود: ما در حال حاضر در بخشی از یک جنگ تجاری هستیم که شما افزایش قیمت کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت را احساس می‌کنید.

این در حالی است که هفته گذشته پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید در جریان مصاحبه با شبکه سی ان ان مدعی شد که هیچ سند و مدرکی درخصوص تاثیر این جنگ تجاری بر داده‌های مربوط به قیمت کالاها وجود ندارد و این مساله در شاخص قیمت مصرف کننده نیز مشاهده نمی‌شود.

در حقیقت داده‌های اداره آمار کار نشان می‌دهند که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژوئیه ۰.۳ درصد افزایش یافته در حالی که در ماه ژوئن نیز ۰.۱ درصد افزایش داشت و این نشان می‌دهد که دولت ترامپ کاملا از اینکه وضعیت می‌تواند بدتر شود، مطلع است.

اوایل ماه جاری میلادی کاخ سفید اعلام کرد که اجرای نیمی از تعرفه ۱۰ درصدی خود بر کالاهای چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را به جای اول سپتامبر (۱۰ شهریورماه) به ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ماه) موکول خواهد کرد. ترامپ به خبرنگاران اعلام کرد که این تصمیم با هدف به تعویق انداختن تاثیرات بالقوه بر فصل خرید کریسمس اتخاذ شده است.

روز جمعه نیز چین متعهد شد اگر ترامپ این تهدید خود را عملی کند، تعرفه‌های مقابله به مثلی را از پنج درصد تا ۱۰ درصد بر محصولات آمریکایی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار اعمال خواهد کرد.

همزمان با تشدید تنش‌ها، گراهام، ترامپ را ترغیب می‌کند تا موضع خود در برابر چین را حفظ کند اگرچه این سناتور شخصا اذعان کرده آمریکایی‌ها از این جنگ تجاری آسیب خواهند دید.

وی افزود: من به رئیس جمهوری آمریکا می‌گویم که شما نسبت به چینی‌ها گلوله‌های بیشتری دارید. آنها کالاهای بیشتری به ما می‌فروشند تا ما به آنها و هدف از این کار، تغییر رفتار چینی‌ها بوده است. تا زمانی که آنها درد و رنج را حس نکنند دست از این رفتار خود نمی‌کشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ تجاری چین و آمریکا لیندسی گراهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن ذلت را در عملیات «وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست شورای این دانشگاه که با حضور رؤسای واحد‌ها، مراکز دانشگاهی و اعضا شورای تخصصی این استان برگزار شد با تأکید بر پاسخگویی سپاه اسلام به رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: سپاه اسلام در یک نمایش اقتدارگرایانه و انقلابی، گوشه کوچکی از قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشت و چنان هیمنه پوشالی دشمن را در هم شکست که ذلت را تمام‌قد پذیرفت و اعتراف به شکست کرد.

وی افزود: آغاز سال نو و تلاقی بهار قرآن و بهار طبیعت، نشان از قدرت لایزال الهی در انسجام بخشیدن به جهان هستی دارد و چه زیبا بود که در این سال جدید، جواب ددمنشی جنایتکاران صهیونیست مانند همیشه با قدرت و اقتدار داده شد و این نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی به‌عنوان قدرت اول منطقه می‌تواند دشمن را در همه عرصه‌ها به ذلت و خواری بکشاند.

این مقام مسئول با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین اشغالی عنوان کرد: همه کشور‌های به ظاهر طرفدار حقوق بشر، چشم خود را روی این جنایت‌ها بسته‌اند و هیچ تصمیم قاطعی در این حوزه برای پایان دادن به این حمله‌های وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی توسط سازمان‌های به ظاهر مدافع حقوق بشر گرفته نمی‌شود.

رنجبر تأکید کرد: ایران اسلامی با عملیات«وعده صادق» نشان داد که اگر کشور‌های ابرقدرت پشتیبان این رژیم منحوس نباشند، این رژیم بیش از یک روز نمی‌تواند دوام بیاورد و در حمله موشکی و پهپادی نیروی‌های سپاه اسلام، آشکار شد که کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و فرانسه چگونه در حفظ این رژیم پلید متحدند و از جان‌ودل برای حمایت و حراست از آن مایه می‌گذارند.

وی نقش دانشگاه‌ها را در تربیت نیروی انسانی مهم خواند و گفت: دانشگاه‌ها باید نیروی ماهر، کاردان و کارآزموده تحویل اجتماع دهند تا چرخ صنعت به‌واسطه همکاری دوجانبه و ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد:‌ همه رؤسای دانشگاه‌ها به وظیفه رشد، توسعه و بالندگی کشور توجه ویژه داشته،‌ برنامه‌های خود را منطبق بر سند توسعه و تعالی دانشگاه به پیش ببرند در ارتقای سطح کیفی و کمی دانشگاه بیش‌ازپیش کوشا باشند و تحقق شعار سال را به‌عنوان فصل الخطاب رشد و تعالی دانشگاه‌ها مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گواردیولا: پالمر برای دو فصل درخواست خروج داد؛ حذف از اروپا را باید پذیرفت
  • خداوند در عذاب‌های جهنم چقدر تخفیف می‌دهد؟!
  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است
  • دشمن ذلت را در عملیات «وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت