Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@01:18:05 GMT

استعفای 5 ژنرال ارشد ارتش ترکیه/ ارتش کوچک می شود؟

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۲۴۵

استعفای 5 ژنرال ارشد ارتش ترکیه/ ارتش کوچک می شود؟

ساعت 24-روزنامه جمهوریت ترکیه از استعفای 5 ژنرال ارتش ترکیه که دو نفر آنها از فرماندهان نیروهای ارتش این کشور در ادلب هستند، خبر داده است.

به گزارش رویترز، روزنامه جمهوریت ترکیه از استعفای 5 ژنرال ارتش ترکیه در پی برگزاری جلسه شورای عالی نظامی این کشور در اوایل ماه جاری میلادی خبر داد.

براساس این گزارش، شورای عالی نظامی ترکیه (YAS) روز اول ماه اوت به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای بحث درباره عزل، ارتقا و انتصاب شماری از فرماندهان نظامی عالیتربه ارتش تشکیل جلسه داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه جمهوریت گزارش داده است که استعفای این 5 ژنرال ارتش (یک سرلشکر و 4 سرتیپ) در واکنش به تصمیمات شورای عالی نظامی در راستای کوچکتر شدن ارتش این کشور انجام شده است. با این حال دو نفر از این افراد از فرماندهانی هستند که مسئول نیروهای ارتش ترکیه در منطقه ادلب در سوریه بوده‌اند؛ جایی که ترکیه در آن حضور نظامی نامشروع دارد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید که وزارت دفاع ترکیه تا کنون اظهارنظری در این زمینه نکرده است.وزارت دفاع ترکیه هفته گذشته اعلام کرد کاروان این کشور توسط جنگنده‌های ارتش سوریه مورد حمله قرار گرفته است.

نیروهای ارتش سوریه طی هفته‌های گذشته پیروزیهای چشمگیری را علیه تروریستها که مورد حمایت دولت ترکیه هستند در استانهای حماه و ادلب به دست آورده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس، جریان حاکم بر نوار غزه است/ شکست در تحقق اهداف جنگ

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق بریک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که اسراییل باید توقف جنگ را اعلام کند، چرا که در این جنگ شکست خورده است.

وی نتانیاهو، گانتس، گالانت و هرتصی هالوی را انسان‌های مسخره‌ای دانست که اسراییل را در معرض خطر قرار می‌دهند. وی ادامه داد: ما جنگ را باخته‌ایم، اما آنها این را نمی فهمند.

«اسراییل زیف» ژنرال ذخیره و رییس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تناقض بین اهداف جنگ در غزه و عدم دسترسی به این اهداف نتیجه تمام اقدامات ارتش‌ را از بین برده و به حماس قدرت ترمیم خود را داده است.

وی ادامه داد که نتیجه این شرایط این است که حماس بار دیگر ساختار خود را به دست آمده و کنترل اوضاع را در دست گرفته و کمک‌های انسانی در میان مردم توزیع می‌کند، این در حالی است که شهرک‌ها همچنان خالی از اسراییلی‌ها است.

بنا بر اعلام این افسر نظامی صهیونیست جنگ در غزه باید از ۳ ماه پیش متوقف می‌شد، چرا که ارتش هیچ هدف مشخصی ندارد و به همین علت نیروها از غزه بیرون کشیده شده‌اند، چون ادامه این روند باعث تلفات بیشتر می شود.

زیف تصریح کرد که حماس نه تنها از بین نرفته، بلکه تنها جریان حاکم بر نوار غزه است.

عوفر شیلح نماینده سابق پارلمان و تحلیلگر مسائل نظامی در آکادمی مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که مهم‌ترین چیزی که نتانیاهو به دنبال آن است، بقای سیاسی او است و هر اندازه اوضاع کنونی طولانی‌تر شود، فرصت نخست‌وزیری او بیشتر خواهد بود.

کد خبر 6085000

دیگر خبرها

  • چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
  • رسانه‌ عبری: کناره گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • استقبال لاپید از استعفای ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • حماس، جریان حاکم بر نوار غزه است/ شکست در تحقق اهداف جنگ